Nästa Total War på väg att avtäckas

Robot
Nästa Total War på väg att avtäckas

Om två veckor presenterar Creative Assembly nästa krig.

#total-war-2015, #creative-assembly


Medlem
Nästa Total War på väg att avtäckas

Empire 2 Snälla?


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Dom ska ju hålla på med ett oannonserat Warhammerspel. Kanske presenteras det?


signatur

Videomupp

Redaktör
Ponny

Något annat, nämligen... Total War: Malo efter 10


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Total War: Feministiskt Initiativ

Kämpa med Gudrun som general i det stora kriget om väljarna.

Medlem

Om det blir Amerikanska Inbördeskriget så blir jag glad..Dock så tvivlar jag på det. Väldigt liten marknad för det kriget.

Kanske Medieval 3?

Medlem
Medlem

Skulle tro att det blir en uppföljare på antingen Medieval eller Empire. Något annat är nog bara önsketänkande.

Men om man nu ska önska så kanske någon kinesisk period hade varit kul

Medlem

Viking invasion är det enda dom inte har uppgraderat..
Så jag tror stenhårt på vikingar... Eller zombies..

Z - Total war!

Medlem

Hoppas på amerikanska inbördeskriget och/eller kolonialtiden, men har inte en susning.

// edit

Saknar därmed alternativet "Vet inte, men hoppas på..." i omröstningen.

// edit 2

Sedan vore ett WH4k coolt också


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hmm, bara jag som tyckte Rome II var riktigt kasst? Jag har spelat alla tidigare spel i serien och gillar dem skarpt men just Rome II var i mitt tycke en total flopp som inte alls hör hemma i serien. Där kändes det dessvärre som jag kastade alla pengar i sjön.

Förhoppningsvis blir detta bättre, men minnena från Rome II-lanseringen får mig att tveka.

Medlem

Det blir väl en total clusterfuck som rome 2 och fz slappar på en stabil 5a i betyg.

Rome 2 får sin 15:e (!) Patch den 16:e ... och nu börjar det bli spelbart med en fungerande siege ai osv. Ett år senare. Jag skulle vilja veta exakt hur tankebanorna ser ut hos den som recenserade spelet. Eller kanske inte ....

Hur som helst. Hoppas på medival 3. Som fungerar.

Medlem

Hoppas på ett nytt Empire! Men då ska det finnas fungerande CO-OP denna gången och ingen halvgjord alpha patch.

Medlem

Dom utannonserade ju Total War: Arena en gång. Hur gick det med det sen? Det kanske blir någon multiplayertitel?

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_Arena

Medlem

Jag hoppas på det trettioåriga kriget. Mer kallt stål och närstrid i den tidsåldern, mer variation mellan länder och trupptyper... Och så var ju Sverige en stormakt under den tiden så klart


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Kanske något mer modernt den här gången, t.ex Första världskriget?

Medlem

Total War: Hammer

Annars vore ett nytt Empire rätt trevlig!

Medlem

Warhammer Fantasy Battle eller Warhammer 40,000.


signatur

I drank what?

Medlem

Warhammer hade varit guld, men det lär aldrig hända
Får hoppas på medieval eller något som utspelar sig i Kina. Empire 2 är inget jag är intresserad av, striderna i den tidsepoken är så dryga.

Medlem

Efter det stora misslyckandet vid namnet Rome II så har jag inga större förhoppningar

Medlem

Skulle kissa på mig av lycka om det var ett Medieval 3. Ett Medieval 3 med generalsystemet från Rome osv. hade varit mycket mycket mysigt. Med en karta i samma skala som Rome (eller varför inte större?)

Det är dags att återvända till smutsen och leran.

Medlem

Total War: Warhammer Fantasy edition..

Medlem

För tätt inpå Rome 2 för att vara ett nytt historiskt spel. Det blir Warhammer.

Inaktiv

Hoppas förstås på Warhammer.
Vill se Skaven svärma och orker mosas.

Medlem

Rome 2 var spiken i kistan för min del. Det kommer troligtvis bli Warhammer som utannonseras.

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Warhammer hade varit guld, men det lär aldrig hända
Får hoppas på medieval eller något som utspelar sig i Kina. Empire 2 är inget jag är intresserad av, striderna i den tidsepoken är så dryga.

De har licensen och arbetar redan på ett icke namngivet Warhammer spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Warhammer? Det har varit snack om det i några år.

Medlem
Skrivet av Fevolas:

För tätt inpå Rome 2 för att vara ett nytt historiskt spel. Det blir Warhammer.

Shogun - 2000
Medieval - 2002
Rome - 2004
Medieval 2 - 2006
Empire - 2009
Shogun 2 - 2011
Rome 2 - 2013

Om de avtäcker spelet nu och släpper det om cirka ett år så följer de ungefär samma tidsplan som de gjort sen starten. Så jag skulle inte säga att det är för tidigt.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av WaXsMoKe:

Warhammer hade varit guld, men det lär aldrig hända
Får hoppas på medieval eller något som utspelar sig i Kina. Empire 2 är inget jag är intresserad av, striderna i den tidsepoken är så dryga.

De har licensen och arbetar redan på ett icke namngivet Warhammer spel.

Skulle aldrig tro att GW tillåter ett spel som skulle direkt tävla med deras figurspels försäljning, fast vem vet GW kanske är på väg att ändras, efter 10 år inom hobby är jag dock väldigt skeptisk.

Medlem

De har väl sagt att första världskriget är intressant men senare epoker inte kändes som att de passade serien. Colonial Conquest Total War. 1870-1920

123
Skriv svar