Pc:n kan vara den primära GTA V-plattformen

Robot
Pc:n kan vara den primära GTA V-plattformen

Läckta Rockstar-loggar kan tolkas som att pc-versionen får mer kärlek den här gången.

#gta-v-2, #grand-theft-auto-iv


Medlem
Pc:n kan vara den primära GTA V-plattformen

Hallelujah! Jag visste att det var en bra idé att hålla sig borta från konsolkramarversionerna av GTA V helt och hållet!

Medlem

Varit ett spännande år att speltesta GTAV på xbox 360. New-gen konsolerna och PC får gotta sig förhoppningvis utan samma problem som varit.

Medlem

Bra, precis som det ska vara. Hoppas de inte skiter i det blå skåpet igen som de gjorde med GTA IV, det var horribelt dåligt vid release.

Medlem

Hoppas nu fan detta funkar bra på PCen och det är huvud plattformen. Vill inte se detta underbara spel få en release som IV fick där det knappt var spelbart överhuvudtaget ibörjan. Speciellt så länge och av all tystnad vi har fått vänta på att V ska komma till PC. Allt som fattas nu är ett release datum.

Medlem

Sjukt mycket snyggare. Hoppas ju som ny PC-ägare att PC verkligen är huvudplatformen.

Det absolut bästa med nya versionen är ju ändå hur mycket mer som händer runt omkring. Allting känns ju mycket mer levande. Motorvägarna fulla med bilar, oj vilken känsla. När Franklin är ute med hunden sen.. Härligt.

Medlem

om det faktiskt lyckas och görs perfekt till pc (alltså inte portas) så blir jag förvånad!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Hallelujah! Jag visste att det var en bra idé att hålla sig borta från konsolkramarversionerna av GTA V helt och hållet!

Håller med fullständigt

Medlem

Och folk sitter och gnäller om hur vidriga Rockstar är som inte fixar fram Heists....

Jag är så jävla nöjd med Rockstar, dom har hittills gjort allt man kan begära, gratis DLCs, patchfixande till världens ände, och nu tre nya plattformar för spelet, varav en är min primära.

Sedan utöver det, 64-bits stöd som inte ens The Sims 4 har, och även bättre grafik och....going on for days.

Som sagt, jag är nöjd med Rockstar oavsett och väntar gladeligen tills November(?) när det släpps till PC

Medlem

Har vi fått reda på kraven för Pc än?

KoP
Medlem

Väkommen in i matchen alla eftersläntrare som äntligen får spela GTA V.

Medlem

Givet till PS4:an


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av KoP:

Väkommen in i matchen alla eftersläntrare som äntligen får spela GTA V.

Matchen har inte börjat än, bara uppvärmingen ;).

Medlem

Jaha, man kan använda primär på fler sätt än vad det borde innebära...

a.k.a

Primär-båten seglade vid GTA V-släppet


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Humm.. INTRESSANT!

Medlem

Som någon postade i DSOG-tråden;

Medlem

Ser fram emot nästa Grand Theft Auto... 6:an då alltså.

BOOOOOOOOOM "PC" is indeed the mustard race said the ketchup.

Nej men ok , det här ser löjligt bra ut. Kommer bli sååå kul att få köra Gta V på min PC i 1080p / 60fps /

Och som folk redan sagt: Är sååå glad att jag inte köpte en konsoll utan la pengar på att uppgradera min PC istället : )

Medlem
Skrivet av KoP:

Väkommen in i matchen alla eftersläntrare som äntligen får spela GTA V.

eftersläntare är inte helt korrekt. vissa har bara av intelligens väntat på en bättre version med bättre grafik och betydligt bättre kontroller. man vill ju spela det bästa, på absolut bästa möjliga vis! true gamer!


signatur

//monster

Medlem

Någon som tros ha en uppfattning på vilka systemkrav det kommer att vara på högsta inställningar på ett ungefär?

Vore bra att veta så att jag inte sitter med en dålig dator då det släpps.

Medlem

Rockstar games förtjänar mina pengar 2 gånger. Jag köpte till o med GTA V på GAME till överpris@700kr (vanlig version). Pengar som går till deras lön för att göra pc versioner till er andra också.

Så punga fram cashen nu. Gå o köp det till konsol med. Visa eran support....vadå är ni inte hardcore fans??

Inaktiv

En sådan nyhet såhär nära release.. ett marknadsföringsknep!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Verkar vara den enda som ser fram emot mods. Kommer nog köpa det igen till pc om det kommer stöd för heists.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fattar inte riktigt.. Varför skriker alla av glädje? Ingen vet vad det faktiska slutresultatet blir. Alla var överlyckliga över IV också tills de insåg vilken flopp det var. Nää, jag sitter ner i båten tills jag får bevis denna gång.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Fattar inte riktigt.. Varför skriker alla av glädje? Ingen vet vad det faktiska slutresultatet blir. Alla var överlyckliga över IV också tills de insåg vilken flopp det var. Nää, jag sitter ner i båten tills jag får bevis denna gång.

Vet inte riktigt vad du menar med flopp. Jag tyckte GTA IV var bra. Och expansionerna var ju några av de bästa dlc som gjorts.

Prestandan kan man väl gnälla på kanske. Men när utvecklare portar konsolspel och gör spel fula på pc då är det gnäll för att det är fult men flyter bra. Nu gjorde dom det skitsnyggt med gick knappt o köra på marknadens snabbaste datorer och då gnälls det igen. Visst att spelet inte stödde SLI men det finns ju nu. Spelet flyter bra på min dator. Givet jag kör med ett 780. Med det är ju det som är grejen när dom gör spel översnygga. De ska se bra ut några år senare också då spelare som inte spelat GTA IV eller Crysis som också är ett exempel som var före sin hårdvaru tid.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Eight08:

Fattar inte riktigt.. Varför skriker alla av glädje? Ingen vet vad det faktiska slutresultatet blir. Alla var överlyckliga över IV också tills de insåg vilken flopp det var. Nää, jag sitter ner i båten tills jag får bevis denna gång.

Vet inte riktigt vad du menar med flopp. Jag tyckte GTA IV var bra. Och expansionerna var ju några av de bästa dlc som gjorts.

Prestandan kan man väl gnälla på kanske. Men när utvecklare portar konsolspel och gör spel fula på pc då är det gnäll för att det är fult men flyter bra. Nu gjorde dom det skitsnyggt med gick knappt o köra på marknadens snabbaste datorer och då gnälls det igen. Visst att spelet inte stödde SLI men det finns ju nu. Spelet flyter bra på min dator. Givet jag kör med ett 780. Med det är ju det som är grejen när dom gör spel översnygga. De ska se bra ut några år senare också då spelare som inte spelat GTA IV eller Crysis som också är ett exempel som var före sin hårdvaru tid.

Spelet hade stöd för crossfire. Enda problemet var att så många satt på överklockade två kärniga cpuer och diskar med lång söktid.
4 kärnig cpu, dubbla 4870 med 1gb vram eller bättre och en ssd samt fullt optimerat os och spelet flöt på riktigt bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av KoP:

Väkommen in i matchen alla eftersläntrare som äntligen får spela GTA V.

eftersläntare är inte helt korrekt. vissa har bara av intelligens väntat på en bättre version med bättre grafik och betydligt bättre kontroller. man vill ju spela det bästa, på absolut bästa möjliga vis! true gamer!

Bättre grafik gör inte spelet per se bättre och kontrollern är perfekt optimerade för handkontroll då 70% av tiden spenderas i ett fordon. Sätter 100 spänn på att dom flesta som spelar det på pc kommer göra det med någon form av handkontroll. Såvida man inte masochistiskt lagd å väljer att handikappa sig och sin fordonskontroll med tb.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av KoP:

Väkommen in i matchen alla eftersläntrare som äntligen får spela GTA V.

eftersläntare är inte helt korrekt. vissa har bara av intelligens väntat på en bättre version med bättre grafik och betydligt bättre kontroller. man vill ju spela det bästa, på absolut bästa möjliga vis! true gamer!

Bättre grafik gör inte spelet per se bättre och kontrollern är perfekt optimerade för handkontroll då 70% av tiden spenderas i ett fordon. Sätter 100 spänn på att dom flesta som spelar det på pc kommer göra det med någon form av handkontroll. Såvida man inte masochistiskt lagd å väljer att handikappa sig och sin fordonskontroll med tb.

Buuuuullcrap, hade det varit ett vanligt bilspel kan handkontroll funka men aldrig i GTA .

Att köra, kolla sig omkring och skjuta är ju 10x lättare och smidigare att göra med mus & tangentbord... (speciellt i HD+ och 60-120+fps). +Man kan utan problem köra utan autoaim som enligt mitt tycke totalsabbar inlevelsen.

Medlem

Eller så kan man ju faktiskt kombinera kb+mus och gamepad som jag brukar göra i såna här spel..

-Ska man köra längre än ett par meter, bara plocka upp gamepadden.

-kommer det ett avsnitt där man behöver kunna sikta som folk, ja då lägger man ner gamepadden o grabbar tag i musen, svårare än så är det (oftast) inte.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Eight08:

Fattar inte riktigt.. Varför skriker alla av glädje? Ingen vet vad det faktiska slutresultatet blir. Alla var överlyckliga över IV också tills de insåg vilken flopp det var. Nää, jag sitter ner i båten tills jag får bevis denna gång.

Vet inte riktigt vad du menar med flopp. Jag tyckte GTA IV var bra. Och expansionerna var ju några av de bästa dlc som gjorts.

Prestandan kan man väl gnälla på kanske. Men när utvecklare portar konsolspel och gör spel fula på pc då är det gnäll för att det är fult men flyter bra. Nu gjorde dom det skitsnyggt med gick knappt o köra på marknadens snabbaste datorer och då gnälls det igen. Visst att spelet inte stödde SLI men det finns ju nu. Spelet flyter bra på min dator. Givet jag kör med ett 780. Med det är ju det som är grejen när dom gör spel översnygga. De ska se bra ut några år senare också då spelare som inte spelat GTA IV eller Crysis som också är ett exempel som var före sin hårdvaru tid.

Spelet hade stöd för crossfire. Enda problemet var att så många satt på överklockade två kärniga cpuer och diskar med lång söktid.
4 kärnig cpu, dubbla 4870 med 1gb vram eller bättre och en ssd samt fullt optimerat os och spelet flöt på riktigt bra.

Minns att jag körde spelet på gamla datorn utan problem.
Core2 Quad Q6600 (2.4GHz)/ 8GB/ 9800GTX 512MB
Med windows vista 64 bitars *ryser längs hela ryggraden av obehag*

12
Skriv svar