Nästa Total War på väg att avtäckas

Inaktiv

Prövade nyligen spelet med patch 14 och det var kasst. Men nu finns det en beta patch 15 som för fösta gången gör spelet spelbart i min mening. Så som vi kan har förväntat det vid release.

Nästa total war väntar jag ett år innan det inhandlas.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Här blandas det fritt mellan vad som sannolikt kommer lanseras och vad som önskvärt kommer lanseras. Jag hoppas och tror på medeltiden.

Medlem

Warhammer tror jag.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Fevolas:

För tätt inpå Rome 2 för att vara ett nytt historiskt spel. Det blir Warhammer.

Shogun - 2000
Medieval - 2002
Rome - 2004
Medieval 2 - 2006
Empire - 2009
Shogun 2 - 2011
Rome 2 - 2013

Om de avtäcker spelet nu och släpper det om cirka ett år så följer de ungefär samma tidsplan som de gjort sen starten. Så jag skulle inte säga att det är för tidigt.

Hehe. Ja, det är sant, men med tanke på att de väl fortfarande släpper material till Rome 2 så känns det rätt tidigt att utannonsera nästa del. Men framförallt så skickar det inga vidare bra signaler att börja pusha nästa spel innan den allmäna uppfattningen är att det senaste är "färdigt".

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av WaXsMoKe:

Warhammer hade varit guld, men det lär aldrig hända
Får hoppas på medieval eller något som utspelar sig i Kina. Empire 2 är inget jag är intresserad av, striderna i den tidsepoken är så dryga.

De har licensen och arbetar redan på ett icke namngivet Warhammer spel.

Skulle aldrig tro att GW tillåter ett spel som skulle direkt tävla med deras figurspels försäljning, fast vem vet GW kanske är på väg att ändras, efter 10 år inom hobby är jag dock väldigt skeptisk.

Fast hur skulle ett spel tävla med deras figurspelsförsäljning? Dessutom så kastar GW ur sig spel nuförtiden med warhammerlicensen. Dom flesta är kassa mobilspel, men det märks att företaget har gått minus ekonomiskt. Dom försöker få in cash varstans.

Och som sagt, Creative Assembly jobbar redan med ett WH spel, men frågan är när det presenteras


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Fevolas:

För tätt inpå Rome 2 för att vara ett nytt historiskt spel. Det blir Warhammer.

Shogun - 2000
Medieval - 2002
Rome - 2004
Medieval 2 - 2006
Empire - 2009
Shogun 2 - 2011
Rome 2 - 2013

Om de avtäcker spelet nu och släpper det om cirka ett år så följer de ungefär samma tidsplan som de gjort sen starten. Så jag skulle inte säga att det är för tidigt.

Hehe. Ja, det är sant, men med tanke på att de väl fortfarande släpper material till Rome 2 så känns det rätt tidigt att utannonsera nästa del. Men framförallt så skickar det inga vidare bra signaler att börja pusha nästa spel innan den allmäna uppfattningen är att det senaste är "färdigt".

Det som talar för att det skulle vara något annat än en direkt historisk uppföljare är det Creative Assembly skriver i sin kommentar:
"Be prepared for the odd surprise too..."

Det pekar ju mot att det skulle röra sig om något mer oväntat. Vi får vänta och se vad de har för bulle i ugnen.

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av WaXsMoKe:

Warhammer hade varit guld, men det lär aldrig hända
Får hoppas på medieval eller något som utspelar sig i Kina. Empire 2 är inget jag är intresserad av, striderna i den tidsepoken är så dryga.

De har licensen och arbetar redan på ett icke namngivet Warhammer spel.

Skulle aldrig tro att GW tillåter ett spel som skulle direkt tävla med deras figurspels försäljning, fast vem vet GW kanske är på väg att ändras, efter 10 år inom hobby är jag dock väldigt skeptisk.

Fast detta har hänt. Inte direkt konkurrerande:
http://www.creative-assembly.com/news/121206/sega-and-creativ...

Medlem

Titel: Aliens: Total War
Tagline: Not just another bug hunt

Medlem

Nästa spel i serien kommer heta Total War -Oops We Messed up MP yet Again, maybe next time.

Medlem

Woho! Hoppas innerligt på Warhammer!

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av WaXsMoKe:

Warhammer hade varit guld, men det lär aldrig hända
Får hoppas på medieval eller något som utspelar sig i Kina. Empire 2 är inget jag är intresserad av, striderna i den tidsepoken är så dryga.

De har licensen och arbetar redan på ett icke namngivet Warhammer spel.

Skulle aldrig tro att GW tillåter ett spel som skulle direkt tävla med deras figurspels försäljning, fast vem vet GW kanske är på väg att ändras, efter 10 år inom hobby är jag dock väldigt skeptisk.

GW är ett företag i kris just nu, så ett spel som ökar deras inkomster är nog fördelaktigt

Medlem

"Något annat, nämligen..."
Warhammer 40k Total War

Eller så får vi ett Medieval 3 kanske.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av WaXsMoKe:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av WaXsMoKe:

Warhammer hade varit guld, men det lär aldrig hända
Får hoppas på medieval eller något som utspelar sig i Kina. Empire 2 är inget jag är intresserad av, striderna i den tidsepoken är så dryga.

De har licensen och arbetar redan på ett icke namngivet Warhammer spel.

Skulle aldrig tro att GW tillåter ett spel som skulle direkt tävla med deras figurspels försäljning, fast vem vet GW kanske är på väg att ändras, efter 10 år inom hobby är jag dock väldigt skeptisk.

Fast hur skulle ett spel tävla med deras figurspelsförsäljning? Dessutom så kastar GW ur sig spel nuförtiden med warhammerlicensen. Dom flesta är kassa mobilspel, men det märks att företaget har gått minus ekonomiskt. Dom försöker få in cash varstans.

Och som sagt, Creative Assembly jobbar redan med ett WH spel, men frågan är när det presenteras

Varför skulle jag köpa 20st Longbeards för 720 kr om jag kan köpa ett spel för 499:- kr där större delen av Warhammer fantasy finns representerat, lägg den frågan på alla deras nuvarande kunder så tappar de nog rejält i försäljning, hobbystierna kommer alltid att skaffa figurerna för själva målandets skull men många tycker hobby delen är ren pina och vill bara åt själva spelet. Det är ungefär så GW policy har varit den senaste tiden men om det går dåligt för dem kanske förändring är på gång.

Sen att de redan jobbar på det, då har jag fel, då kan vi förvänta oss ett warhammer lir, det intressanta blir nog dess utformning. Blir det i samma stuk som befintliga total war spel, kanske ett äventyrs spel eller ännu fler crappy mobilspel?

Medlem

Medieval 3 plx

Medlem

Rome 2 kom ju nyss. Hur hinner folk bli upphetsade inför nästa? Som att sitta och installera sitt nya spel och då knackar någon en på axeln och visar upp nästa iteration i samma serie.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Felthragar:

Hmm, bara jag som tyckte Rome II var riktigt kasst? Jag har spelat alla tidigare spel i serien och gillar dem skarpt men just Rome II var i mitt tycke en total flopp som inte alls hör hemma i serien. Där kändes det dessvärre som jag kastade alla pengar i sjön.

Förhoppningsvis blir detta bättre, men minnena från Rome II-lanseringen får mig att tveka.

Med tanke på att folk har gnällt på Rome 2 konstant sedan det släpptes har jag väldigt svårt att förstå varför du tror att det bara skulle vara du.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Om det blir Amerikanska Inbördeskriget så blir jag glad..Dock så tvivlar jag på det. Väldigt liten marknad för det kriget.

Kanske Medieval 3?

Det hade aldrig funkat. För få nationer...samma med Boer, Krim etc.

MTW3 blir det nog inte, trots att jag hoppas, de har väl sagt att de inte kommer göra "en trea" som nästa spel.

Jag vill gärna ha ett Victoria total war...typ 1820-1910.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Ska de inte fixa "Rome 2", eller det kanske är överstökat nu?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför fixa Rome 2 när det finns fanbois som påpekar på deras forum att spelet är helt. Bättre att göra nytt spel och få in mer cash.

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av WaXsMoKe:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av WaXsMoKe:

Warhammer hade varit guld, men det lär aldrig hända
Får hoppas på medieval eller något som utspelar sig i Kina. Empire 2 är inget jag är intresserad av, striderna i den tidsepoken är så dryga.

De har licensen och arbetar redan på ett icke namngivet Warhammer spel.

Skulle aldrig tro att GW tillåter ett spel som skulle direkt tävla med deras figurspels försäljning, fast vem vet GW kanske är på väg att ändras, efter 10 år inom hobby är jag dock väldigt skeptisk.

Fast hur skulle ett spel tävla med deras figurspelsförsäljning? Dessutom så kastar GW ur sig spel nuförtiden med warhammerlicensen. Dom flesta är kassa mobilspel, men det märks att företaget har gått minus ekonomiskt. Dom försöker få in cash varstans.

Och som sagt, Creative Assembly jobbar redan med ett WH spel, men frågan är när det presenteras

Varför skulle jag köpa 20st Longbeards för 720 kr om jag kan köpa ett spel för 499:- kr där större delen av Warhammer fantasy finns representerat, lägg den frågan på alla deras nuvarande kunder så tappar de nog rejält i försäljning, hobbystierna kommer alltid att skaffa figurerna för själva målandets skull men många tycker hobby delen är ren pina och vill bara åt själva spelet. Det är ungefär så GW policy har varit den senaste tiden men om det går dåligt för dem kanske förändring är på gång.

Sen att de redan jobbar på det, då har jag fel, då kan vi förvänta oss ett warhammer lir, det intressanta blir nog dess utformning. Blir det i samma stuk som befintliga total war spel, kanske ett äventyrs spel eller ännu fler crappy mobilspel?

Fast det är väl ändå en väldig skillnad på figurspel och datorspel. Jag förstår din tanke, men sysslar man med figurspel så är man ändå ute efter en hel annan känsla och spelstil än med datorspel. Man vill se och känna sin arme fysiskt. Vill man ha rent spel så spelar man ju datorspel eller liknande saker.

Om det påståendet skulle stämma så skulle ju aldrig Dawn of War 1 och 2 blivit gjorda, tvärtom så tror jag att spelen ökade deras försäljning. Det var dom spelen som fick in mig i hobbyn iaf.

Hobbyisterna som kör figurspel för spelets skull har redan lämnat GW för att köra Warmachine istället. Det figurspelet är mer spelfokuserat än GWs motsvarigheter.


signatur

Videomupp

Medlem

Total War: Invasion of the mushroom kingdom

Medlem

medieval 3 med stöd för moddning. Då kan man göra warhammer/GoT/lotr/elder scrolls moddar, kan bli hur bra som helst

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ska de inte fixa "Rome 2", eller det kanske är överstökat nu?

Det funkar faktiskt bra nu. Om man fortfrarande inte gillar det så kommer man inte göra det senare heller.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av faceslicer:

medieval 3 med stöd för moddning. Då kan man göra warhammer/GoT/lotr/elder scrolls moddar, kan bli hur bra som helst

En Medival-mod är redan påväg till Rome 2

Inaktiv

Modbart Medieval 3 skulle göra mig gränslöst lycklig!

Medlem

Rome 2 är rätt bra med mods åtminstone, vanilla vid release var katastrof.

Ett nytt Empire hade inte varit fel, snart 500 timmar gameplay i första Empire så

Medlem

ett fungerande total war spel vid launch kanske? hade ju varit sjukt nice

Medlem
Skrivet av Propy:

Jag vill gärna ha ett Victoria total war...typ 1820-1910.

Inte helt otänkbart. Empire visar 1700-talet och Napoleon detaljgranskar perioden 1795-1815. Kör de vidare på den vägen så borde nästa anhalt vara att utforska Europa mellan 1820 och första världskriget,

Medlem

Kina under de tre kejsardömena hade varit mycket intressant, frågan är om de i sin eventuella ignorans av orientaliska kulturer gör det till en shogun-klon


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

jag hade hellre sett ett rome 1 redux med rome 2 motorn ..

123
Skriv svar