Vill Microsoft köpa Mojang för 14 miljarder?

Medlem

om det händer så får dom väl samma öde som RARE fick

Medlem

skulle hellre se mojang gå med valve och sammarbeta med valve dom är rätt liksinnade, och tror det kan ge väldigt bra resultat faktist.

Aldrig ms.

Medlem

Microsoft. SÄLJ.
Det blir aldrig något minecraft 2 Så ta pengarna.

Jo ja har MS aktier.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

allt microsoft köper går åt helvete. om mojang säljer sig till dessa så blir det garanterat permanent bojkott.


signatur

//monster

Medlem

Nooooo!!

men hade det varit jag hade jag ev sålt, sedan köpt mej en ö och där göra ett "paradis" som skulle få Playboy Mansion att se ut som ett dagis...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

tror också dom kan skapa ett minecraft 2 även utan microsoft ganska enkelt. det lär ju knappast behövas 14 miljarder för det hela med tanke på att ettan skapades helt gratis mer lr mindre


signatur

//monster

Medlem

Hoppas verkligen att det är ett falskt rykte.

Medlem

"Galet"

Mikrosåft will åt källkoden och grafikmotorn så man kan använda det i Windows megapower 9

14 miljarder, det slår Facebook när de köper upp mojängen!

Minerift!

Medlem

Tycker Notch ska köpa Microsoft istället.

om han säljer tappar jag total all respect for notch...

allt han är och varit är då lögn


signatur

New life, New hope

MEG
Medlem

Nu har ännu inte sålt men om han gör det så bevisar det att allt är till salu, bara om priset är det rätta....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

jag tror att han kommer att anta budet och sälja det till Microsoft. 14 miljarder är mycket pengar och för dem kan han utveckla många nya spel, samt att man vet aldrig om han skulle tjänat in dessa miljarder under hela hans yrkesverksamma liv med tanke på utbud och efterfrågan. Om 10 år så kanske något annat är på sin pik och marknaden har tröttnat. Vi lever i en värld som ständigt förändrar sig och det är ett bra bud.

Självklart vill jag inte att Microsoft ska köpa Mojang med tanke på vad de t.ex. har gjort med Skype och Nokia. Skype har knappt uppdaterats sedan uppköpet och utvecklingen av nya Nokia-telefoner som folk är villiga att köpa går trögt. http://www.dn.se/ekonomi/microsoft-koper-skype/

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17398342.ab


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

123
Skriv svar