Hammerwatch och Prison Architect för en spottstyver

Robot
Hammerwatch och Prison Architect för en spottstyver

Nytt Humble Bundle-paket med svensk dungeoncrawler, finstämda mysterier och magknipsunderhållning.

#hammerwatch, #prison-architect, #gone-home, #papers-please, #steamworld-dig, #gunpoint, #luftrausers


Medlem
Hammerwatch och Prison Architect för en spottstyver

Smaskigt! Jag har avvaktat med Prison Architect för att jag är lite allergisk mot Early Access. Men nu finns det ju ingen anledning att inte prova!

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Smaskigt! Jag har avvaktat med Prison Architect för att jag är lite allergisk mot Early Access. Men nu finns det ju ingen anledning att inte prova!

Prison architect är fortfarande mer färdigt än vad battlefield 4,a var vid release =P

Medlem

Har sneglat en massa på Prison Architect. Med alla andra spel på köpet så känns det som ett givet köp


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Personligen älskar jag Early Access. Har köpt både prison architect och Rimworld. Prison architect må vara early access men spelet är väldigt utvecklat redan, för mig känns det snarare som att jag köpt ett vanligt spel som sedan får stora patcher med nytt content en gång i månaden. Nu satsar dem också mer på att göra det modbart, vilket jag tror kommer bli grymt!

Medlem
Skrivet av martinerrol:

Personligen älskar jag Early Access. Har köpt både prison architect och Rimworld. Prison architect må vara early access men spelet är väldigt utvecklat redan, för mig känns det snarare som att jag köpt ett vanligt spel som sedan får stora patcher med nytt content en gång i månaden. Nu satsar dem också mer på att göra det modbart, vilket jag tror kommer bli grymt!

Rimworld verkar fräckt! Kan man i nuläget avnjuta i alla fall några timmars speltid?

Inaktiv
Skrivet av Todilo:
Skrivet av martinerrol:

Personligen älskar jag Early Access. Har köpt både prison architect och Rimworld. Prison architect må vara early access men spelet är väldigt utvecklat redan, för mig känns det snarare som att jag köpt ett vanligt spel som sedan får stora patcher med nytt content en gång i månaden. Nu satsar dem också mer på att göra det modbart, vilket jag tror kommer bli grymt!

Rimworld verkar fräckt! Kan man i nuläget avnjuta i alla fall några timmars speltid?

Jag älskar Rimworld. Jämnfört med PA så är det dock i Rimworld mycket tidigare i sin utvecklingsfas. Köpte det för två veckor sedan, tror jag lagt... minst 60-70 timmar på det redan. Det som är så grymt med rimworld är att den har utmärkta modding capabilities, det är det som verkligen gör det värt att köpa så tidigt in i utvecklingen. Personligen kan jag inte spela vanilla efter att ha kört med superior crafting + Project Armory + Realistic Weapons. Rekommenderas!

Medlem
Skrivet av Todilo:
Skrivet av martinerrol:

Personligen älskar jag Early Access. Har köpt både prison architect och Rimworld. Prison architect må vara early access men spelet är väldigt utvecklat redan, för mig känns det snarare som att jag köpt ett vanligt spel som sedan får stora patcher med nytt content en gång i månaden. Nu satsar dem också mer på att göra det modbart, vilket jag tror kommer bli grymt!

Rimworld verkar fräckt! Kan man i nuläget avnjuta i alla fall några timmars speltid?

Jadå, men jag tycker att det blir fort enformigt. Men det tycker jag även PA blir...inte min genre kanske?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av martinerrol:

Personligen älskar jag Early Access. Har köpt både prison architect och Rimworld. Prison architect må vara early access men spelet är väldigt utvecklat redan, för mig känns det snarare som att jag köpt ett vanligt spel som sedan får stora patcher med nytt content en gång i månaden. Nu satsar dem också mer på att göra det modbart, vilket jag tror kommer bli grymt!

Kerbal Space Program är också ett väldigt bra Early Access-spel. Om utvecklingen skulle läggas mer idag så finns redan mer än nog att göra för att kalla det ett färdigt spel, dessutom har spelet en mycket stor modscen. Jag har ägt spelet sedan 0.16 eller något liknande (det är nu 0.24.2), och jag ångrar inte en sekund att jag köpte spelet.

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Chiefen:

Smaskigt! Jag har avvaktat med Prison Architect för att jag är lite allergisk mot Early Access. Men nu finns det ju ingen anledning att inte prova!

Prison architect är fortfarande mer färdigt än vad battlefield 4,a var vid release =P

Det tvivlar jag inte på!

Det är därför jag inte gillar Early Access. Det känns som en etikett, ditsatt så att man inte ska kunna kritisera något innan ett hav av människor kommer till undsättning med "spelet är inte färdigt än". Det blir en limbo som i dagsläget kan vara i åratal där ingen håller utvecklaren ansvarig för kvalitén men spelet får lika bra marknadsföring och tillgänglighet som resten av titlarna.

Jag skyller inget på spelarna, jag röstar enbart med plånboken i hopp om att Steam ska reagera. Hittills går det skitdåligt

Medlem

Wohoo! Jag hostade upp 10 kalla för rasket. Hade bara Papers Please sen tidigare.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Lätt värt, med tanke på vad PA kostat normalt, sen att få med 3 andra spel jag varit intresserad av att testa gör ju inget det heller.

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Chiefen:

Smaskigt! Jag har avvaktat med Prison Architect för att jag är lite allergisk mot Early Access. Men nu finns det ju ingen anledning att inte prova!

Prison architect är fortfarande mer färdigt än vad battlefield 4,a var vid release =P

Det tvivlar jag inte på!

Det är därför jag inte gillar Early Access. Det känns som en etikett, ditsatt så att man inte ska kunna kritisera något innan ett hav av människor kommer till undsättning med "spelet är inte färdigt än". Det blir en limbo som i dagsläget kan vara i åratal där ingen håller utvecklaren ansvarig för kvalitén men spelet får lika bra marknadsföring och tillgänglighet som resten av titlarna.

Jag skyller inget på spelarna, jag röstar enbart med plånboken i hopp om att Steam ska reagera. Hittills går det skitdåligt

Ojojoj, det där kan vara den bästa förklaringen jag någonsin läst eller hört till varför Early Access är så skadligt för branschen!

Tack. Du gjorde min dag.

Medlem

Kommer närmre den där Wranglern för var dag!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Köpte paketet. bara hunnit testa Hammerwatch än så länge. Men efter två timmar med det så kan jag varmt säga att det självt är värt sju dollar. Alla dagar i veckan.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av warh0g:

Har sneglat en massa på Prison Architect. Med alla andra spel på köpet så känns det som ett givet köp

Resonerade likadant hehe. Hade dessutom varit sugen på Luftrausers och Papers Please också, ingen dålig bundle!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Hade de flesta inkl Prison Architect (vilket jag gör en mental notering om att det var sista gången jag köpte ett Early Access spel eftersom det tydligen kommer på Humlbe Bundle innan det ens är färdigt).

Men Hammerwatch och Gunpoint för en dollar var ju dagens deal

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Köpte paketet. bara hunnit testa Hammerwatch än så länge. Men efter två timmar med det så kan jag varmt säga att det självt är värt sju dollar. Alla dagar i veckan.

Vi släpper en expansion nästa vecka typ, med ökentema, ~70% av vanliga kampanjens längd, fast spelar på ett helt annat sätt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av BudoWhoopass:

Köpte paketet. bara hunnit testa Hammerwatch än så länge. Men efter två timmar med det så kan jag varmt säga att det självt är värt sju dollar. Alla dagar i veckan.

Vi släpper en expansion nästa vecka typ, med ökentema, ~70% av vanliga kampanjens längd, fast spelar på ett helt annat sätt.

Åhå, fan vad kul. Klarade ut det igår, har fortfarande kramp i fingrarna. Men låter bra!


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

1
Skriv svar