Dungeon Keeper 2 REA och kommer det en trea?

Medlem
Dungeon Keeper 2 REA och kommer det en trea?

Såg på GoG 6th Year Promo att Dungeon Keeper 2 kan köpas för blott 17 kr (mindre än 1 timma kvar!), så slog till där. Jag kom sedan osökt att fundera på om det kommer en trea och vad som hände med Dungeon Keeper Online.

Någon som vet?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kolla in https://wftogame.com/ för den spirituella uppföljaren.

Medlem

https://wftogame.com/ är på god väg att bli nästa Dungeon Keeper, men det är även mycket som fortfarande ska dit, en hel del som ska tweakas och en himla massa som ska poleras. Gillar man inte early-access så gör man bättre i att vänta just nu (även om det är långt kommet jämfört med många andra early-access spel). Själv så har jag fått ett par underhållande stunder med det, men jag försöker att inte nöta ut det innan det är färdigt

Angående Dungeon Keeper Online så var det endast för den asiatiska marknaden och det verkar finnas väldigt lite information om det alls och utvecklarens länk till spelets sida fungerar inte längre.

Sen har du ju (tyvärr) mobilespelet Dungeon Keeper också, men förutom namnet och monstren så är det inga större likheter med de tidigare spelen. Grovt sammanfattat så är det en Clash of Clans-kopia med Dungeon Kepper-tema.

/ LordDaimos

Medlem

Ah, tackar så mycket för svaren. Kul att se att det kommer en uppföljare och jag har inget emot att vänta då både hösten och vintern har en helt del erbjuda tills dess.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Problemet är att väntan kommer bli ganska lång Jag var med och kickstartade spelet för typ 1.5 år sedan, och även om saker händer och dom är duktiga att uppdatera, så ligger dom inte nära ett klart spel. Saker går lite för segt för dom kan jag känna, och det är från en ganska så tålmodig person! Men, dom är iaf genomskinliga om det.


signatur

Videomupp

Medlem

Den som väntar på något gott.... får ofta vänta länge.

Aja, har man klarat sig i 15 år sedan 2:an så klarar man sig väl i två till, även om det är trist.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar