Svensk spelindustri växer explosionsartat
Nästan fördubblad omsättning på ett år, och Minecraft- och Candy Crush-studiorna Mojang och King dominerar.
#minecraft, #mojang, #king, #candy-crush-saga, #dice, #paradox, #starbreeze, #dataspelsbranschen
Nästan lite äckligt att King lyckas omsätta 1,9 miljarder på freemium-spel. Antar att Candy Crush står för 80 % av deras intäkter. Gud vad jag hoppas att den modellen håller sig LÅNGT från PC och konsoll
Håller med.
Nästan lite äckligt att King lyckas omsätta 1,9 miljarder på freemium-spel. Antar att Candy Crush står för 80 % av deras intäkter. Gud vad jag hoppas att den modellen håller sig LÅNGT från PC och konsoll
59% för att vara exakt
http://company.king.com/news-and-media/press-releases/content...
[quote=Milleeagle]
59% för att vara exakt
http://company.king.com/news-and-media/press-releases/content...
Ja, sedär vad man kan hitta om man inte sitter på seg föreläsning ^^ Tackar så mycket för rättningen.
Men då är det ju bara 1,12 miljarder då, knappt kaffepengar Måste vara ganska mysig return på det. Gissar att underhålla Candy Crush inte kräver en enorm insats XD
59% för att vara exakt
http://company.king.com/news-and-media/press-releases/content...
Ja, sedär vad man kan hitta om man inte sitter på seg föreläsning ^^ Tackar så mycket för rättningen.
Men då är det ju bara 1,12 miljarder då, knappt kaffepengar Måste vara ganska mysig return på det. Gissar att underhålla Candy Crush inte kräver en enorm insats XD
Det släpps en update varannan vecka, med en ny episod, 15 nya levlar samt minst en ny game-mecanic, så lite jobb är det iaf
Usch king, spel som dom gör om det blir standard är det döden för spelindustrin