Svalt japanskt intresse för Xbox One

Robot
Svalt japanskt intresse för Xbox One

Microsofts nya konsol lyfter inte i Sonys och Nintendos hemland.

#microsoft, #nintendo, #sony, #titanfall, #kinect-sports-rivals, #dead-rising-3


Medlem
Svalt japanskt intresse för Xbox One

Ingen konsoll säljer speciellt bra i japan längre. Läste att över 50% av spelmarknaden i Japan är mobila spel och den andelen ökar för varje år. Konsoller är snart stendött i Japan.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Ingen konsoll säljer speciellt bra i japan längre. Läste att över 50% av spelmarknaden i Japan är mobila spel och den andelen ökar för varje år. Konsoller är snart stendött i Japan.

Som hela deras folk då? huehuehuehuehue..

(Om någon av er sett den där "japanska folket håller på att dö ut" dokumentären ifrån Vice)

Medlem

Kan ju vara en bidragande faktor att Microsoft bestämda sig för att pissa på resten av världen och skita i världspremiär bara för att de fortfarande stod med tummen i mun när Sony släppte bomben om sin konsoll och release datum. Nej jag är inte bitter...

Medlem

Det hade varit intressant om Xbox försvann, men det är nog inte troligt. Inte inom den närmaste tiden i alla fall.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Micosoft verkar inte bry sig om att tjäna pengar på konsollen så de kommer inte försvinna nånstans. Som företag gjorde Microsoft en vinst på 4.6 miljarder dollar förra kvatalet.

Medlem

Då kanske "liten slapp" (microsoft) sänker priset snart så man kan köpa sig en XB1 också

Medlem

"Nej, men så oväntat!" var min spontana reaktion på den här nyheten.

Avstängd

En detalj som lämnats bort ur artikeln är ju att antalet spel sålda även inkluderar spel bundlade med konsolen.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Det beror förmodligen också på att många intresserade har redan skaffat det innan den offentliga lanseringen i sitt land.

Medlem

Vilken ickenyhet.
De flesta i Japan har aldrig ens hört talats om Xbox

Medlem

Wow otroligt, ingen som förväntade sig något annat?

Medlem

Så länge inte i princip alla spel översatts till japanska, så kommer de inte kunna sälja särskilt mycket i Japan.

Samma problem med PC-spel i Japan. De flesta västerländska spelen översätts nästan aldrig.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Ingen konsoll säljer speciellt bra i japan längre. Läste att över 50% av spelmarknaden i Japan är mobila spel och den andelen ökar för varje år. Konsoller är snart stendött i Japan.

Men är det för att folk övergår mot mobilspel, eller för att det blivit populärt utöver konsoler?

Jag tar några fiktiva siffror för ett exempel:
2010 fanns det 5 miljoner konsolspelare och 1 miljon mobilspelare.
2014 finns det 8 miljoner konsolspelare och 8 miljoner mobilspelare.

Medlem

Bryr man sig om den japanska marknaden så släpper man inte sin konsol ett år efter att Sony släppt sin. Kunde de inte vinna den marknaden med ett års försprång förra generationen så kommer de inte vinna den med ett års uppförsbacke den här omgången.

Gissar jag.

finns väldigt fina brudar med kattöron och sjömansjackor i japan xD

Medlem

Inte så konstigt. Japaner är extremt rasistiska och är väldigt obekväma med produkter från andra länder.

Fast i det här fallet så handlar det nog mest om att Xbone suger

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Emyxia:
Skrivet av Zappa:

Ingen konsoll säljer speciellt bra i japan längre. Läste att över 50% av spelmarknaden i Japan är mobila spel och den andelen ökar för varje år. Konsoller är snart stendött i Japan.

Men är det för att folk övergår mot mobilspel, eller för att det blivit populärt utöver konsoler?

Jag tar några fiktiva siffror för ett exempel:
2010 fanns det 5 miljoner konsolspelare och 1 miljon mobilspelare.
2014 finns det 8 miljoner konsolspelare och 8 miljoner mobilspelare.

Precis jag tror inte att det är färre som spelar konsolspel utan det är så många fler som har börjat spela mobilspel det samma gäller i resten av världen.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

ZF
Medlem

RROD?

Medlem

Om Xbox One följer samma försäljningsutveckling som Xbox 360 i Japan så riskerar den tydligen att sälja mindre under hela sin livstid än vad PS4 sålde under första veckan där.

Inaktiv

ps4 säljer väl inte så rackarns bra heller i japan eller, inte så mycket som när ps2 och ps3 släpptes.
Japanerna fick ju vänta lång tid tills ps4 släpptes så wii u fick ju härja ostört ett bra tag.

Medlem
Skrivet av Cane:

Inte så konstigt. Japaner är extremt rasistiska och är väldigt obekväma med produkter från andra länder.

Fast i det här fallet så handlar det nog mest om att Xbone suger

Jag skulle nog inte skylla på rasism i Xbones fall, även om det självklart finns problem med sånt där (precis som i Sverige). Nästan alla unga japaner gillar dock USA och västvärlden. Hade du köpt en utländsk konsoll om de flesta spelen inte ens översätts till ett språk du förstår?

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

En detalj som lämnats bort ur artikeln är ju att antalet spel sålda även inkluderar spel bundlade med konsolen.

Varför ska det nämnas? Till alla Nintendo Wii följer Wii Sports med. Världens mest sålda spel alltså?

Medlem
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Cane:

Inte så konstigt. Japaner är extremt rasistiska och är väldigt obekväma med produkter från andra länder.

Fast i det här fallet så handlar det nog mest om att Xbone suger

Jag skulle nog inte skylla på rasism i Xbones fall, även om det självklart finns problem med sånt där (precis som i Sverige). Nästan alla unga japaner gillar dock USA och västvärlden. Hade du köpt en utländsk konsoll om de flesta spelen inte ens översätts till ett språk du förstår?

Jag skrev ju att i det här fallet handlade det nog mest om att Xbon suger men annars så kan rasism minska populariteten för produkter från andra länder.

Sen tar jag illa vid att du verkar få det att låta som att Sverige är lika illa. Sverige är ett av de minst rasistiska länder medan Japan är ett av de absolut mest rasistiska länderna speciellt om man bortser från tredje världen

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av DrAg00nEn:

En detalj som lämnats bort ur artikeln är ju att antalet spel sålda även inkluderar spel bundlade med konsolen.

Varför ska det nämnas? Till alla Nintendo Wii följer Wii Sports med. Världens mest sålda spel alltså?

Världens mest sålda spel är Minecraft?

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Cane:

Inte så konstigt. Japaner är extremt rasistiska och är väldigt obekväma med produkter från andra länder.

Fast i det här fallet så handlar det nog mest om att Xbone suger

Jag skulle nog inte skylla på rasism i Xbones fall, även om det självklart finns problem med sånt där (precis som i Sverige). Nästan alla unga japaner gillar dock USA och västvärlden. Hade du köpt en utländsk konsoll om de flesta spelen inte ens översätts till ett språk du förstår?

Jag skrev ju att i det här fallet handlade det nog mest om att Xbon suger men annars så kan rasism minska populariteten för produkter från andra länder.

Vad är det som gör att Xbox one suger?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av delli:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av DrAg00nEn:

En detalj som lämnats bort ur artikeln är ju att antalet spel sålda även inkluderar spel bundlade med konsolen.

Varför ska det nämnas? Till alla Nintendo Wii följer Wii Sports med. Världens mest sålda spel alltså?

Världens mest sålda spel är Minecraft?

Pc-spel

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140709/minecraft-tidernas...

Medlem
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Cane:

Inte så konstigt. Japaner är extremt rasistiska och är väldigt obekväma med produkter från andra länder.

Fast i det här fallet så handlar det nog mest om att Xbone suger

Jag skulle nog inte skylla på rasism i Xbones fall, även om det självklart finns problem med sånt där (precis som i Sverige). Nästan alla unga japaner gillar dock USA och västvärlden. Hade du köpt en utländsk konsoll om de flesta spelen inte ens översätts till ett språk du förstår?

Wow jämför Japan med Sverige när man snackar rasism. Sverige är himmelriket för alla folkslag när vi jämför med Japan.

Medlem
Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Cane:

Inte så konstigt. Japaner är extremt rasistiska och är väldigt obekväma med produkter från andra länder.

Fast i det här fallet så handlar det nog mest om att Xbone suger

Jag skulle nog inte skylla på rasism i Xbones fall, även om det självklart finns problem med sånt där (precis som i Sverige). Nästan alla unga japaner gillar dock USA och västvärlden. Hade du köpt en utländsk konsoll om de flesta spelen inte ens översätts till ett språk du förstår?

Jag skrev ju att i det här fallet handlade det nog mest om att Xbon suger men annars så kan rasism minska populariteten för produkter från andra länder.

Sen tar jag illa vid att du verkar få det att låta som att Sverige är lika illa. Sverige är ett av de minst rasistiska länder medan Japan är ett av de absolut mest rasistiska länderna speciellt om man bortser från tredje världen

Ber om ursäkt om du tog illa vid. Det var inte meningen. Antar jag jag själv råkade ta lite illa vid och uttryckte mig onödigt tvärt. Jag är gift med en japanska och är i Japan väldigt mycket och min bild stämde inte riiktigt överens med din.

Men som sagt, jag håller med om att det finns en del problem i Japan med inställning till utlänningar. Min erfarenhet är att mycket beror på okunskap och att nästan ingen förstår engelska, vilket gör att det uppstår en viss distans till omvärlden och en vi-dom-känsla.

Dock tror jag ändå att språket är det största hindret för västerländska spel och konsoller att ta sig in på den japanska marknaden. När jag pratar med japanska gamers märker jag att vi kommer från olika världar. Jag från västerländska PC-spel och de från diverse handhelds som jag har noll koll på.

12
Skriv svar