Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag gillar spelet skarpt. Riktigt underbar stämning och sjukt skoj att lira med polarna. Jag känner ett enormt hat riktat mot konsoler i tråden. Hade det släppts till PC så hade alla hyllat det.

dem trolls


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Håller helt med recensionen.
Jag är lvl 10 nu och det känns som combat'en är från 1994..
Det MÅSTE gå att göra mer intressanta bossfights.

Medlem
Skrivet av eatem:

Auto-aim kan man stänga av i menyn såg det ut som.

Att det ens är med är ju ett skämt. Det bevisar ju bara att konsollerna inte är designade för pangarspel.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Blir det något demo tro ?

De hade ett demo tidigare. Beta kallade man det.

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:

Låter som Calle börjar bli gammal och grinig? Destiny är bra! Det är kul! Det är vackert! Det har härlig musik och ljudeffekter! Co-op! Grymma vapen och skills! Intressant story! Men återgå till ert jävla LoL eller vad ni nu spelar så fortsätter jag med Destiny.

Obvious fanboi troll is obvious.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ghoztatic:

Låter som Calle börjar bli gammal och grinig? Destiny är bra! Det är kul! Det är vackert! Det har härlig musik och ljudeffekter! Co-op! Grymma vapen och skills! Intressant story! Men återgå till ert jävla LoL eller vad ni nu spelar så fortsätter jag med Destiny.

Obvious fanboi troll is obvious.

Men knip igen kakhålet.

Inaktiv

Jag gillar i alla fall spelet skarpt. Lätt roligaste på PS4 hittills. Spelade med två kompisar i fire team igår ca 4 h i rad och någon timme imorse. Det är riktigt skoj. Har "DET" som ett bra spel ska ha, att man bara vill köra på, glömmer tiden och stänger ute sambo och unge i headsettet Få spel får mig i "zonen" men Destiny är ett av dem (kan inte beskriva det bättre men sedan är jag inte en välbetald recensent heller). Ska testa PvP idag tänkte jag.

Medlem

Mycket hat som vanligt på forum. Jag testar det och ser om jag gillar det. Har mer än veckopeng i inkomst så det känns som bästa sättet att bilda sig en uppfattning.


signatur

Hellre hårt över än löst på mål.

Medlem
Skrivet av sky one:

Tycker Destiny är riktigt kul,spelade co-op i ett antal timmar igår,kul strider ,inte bara run and gun utan man måste hela tiden se sig för,vi körde på hard.
Lätt att hoppa in i någon annans spel,snygg grafik
Känns som en kombination av Halo och Borderlands utan Borderlands humor.
Spelar på PS4

Håller totalt med. Kör sj på Hard.. SJÄLV! Och är inte lätt, men fan så roligt. Ni andra som gnäller att det är bara skjut skjut.
Testa hard så får ni se på annat.

Medlem

När Carl Johansson-Sundelius avslutningsvis skriver: "Om det är fler långrandiga strider som väntar på spelets slutstation kommer det garanterat inte att vara något för mig. Samtidigt kanske det är fel att döma Destiny med mmo-måttstock, då det i grund och botten verkar bli ett klassiskt men välputsat actionspel. Det kanske inte behöver hålla i mer än tjugo timmar."

Ska jag som PC ägare som satt här naivt och hoppades på att det faktiskt va ett FPS-MMO som snart kunde blow me away när/om det skulle komma till mitt lilla hemma-monster, bli lättad över att det inte gör det?

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ghoztatic:

Låter som Calle börjar bli gammal och grinig? Destiny är bra! Det är kul! Det är vackert! Det har härlig musik och ljudeffekter! Co-op! Grymma vapen och skills! Intressant story! Men återgå till ert jävla LoL eller vad ni nu spelar så fortsätter jag med Destiny.

Obvious fanboi troll is obvious.

Men knip igen kakhålet.

Obvious abusive fanboi troll is obvious.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Zappa:
Skrivet av KarateKurt:

Blir det något demo tro ?

De hade ett demo tidigare. Beta kallade man det.

Så du menar att spelen bara ska kunna ha en betaversion och sen när spelet är släppt ska man inte ha tillgång till en provkörning med ett demo på det färdiga spelet ?

Jaha ok smart, alla borde göra så, kom och provkör våran nya volvo den är nästan klar, när den är klar får du inte provköra den,
köp den direkt istället och har du tur så är den bra.

Inaktiv

Spelat lite pvp nu. Svinkul. Solklart köp detta.

Medlem

Men alltså.. vilket jäkla hat som går runt!
De flesta av er som hatar har ju för fan inte ens kört spelet, och en timme i betan eller dylikt räknas inte.

Man får säga vad man vill, men det är jävligt mycket med Destiny som bara luktar "påkostat och bra".

30fps är ingen superhöjdare, det håller jag med om. Men man vänjer sig snabbt. Spelet är fortfarande riktigt bra. Musiken är i världsklass, grafiken är riktigt bra, kontroller och känsla är bra trots allt, storyn är bra.

Man vill ju bara grina när man ser kommentarer som: "Det skulle varit på PC, men det är det inte alltså = skit", eller extrema klagomål på frame rate och dylikt. Detta jävla "hat bara för att" är så uttröttande att se. Fan skärp er. Det går ju liksom för långt när folk måste in och spy galla bara för att.

Alla hade chansen att testa spelet ganska mycket, GRATIS, i både Alphan och Betan.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av KarateKurt:

Blir det något demo tro ?

De hade ett demo tidigare. Beta kallade man det.

Så du menar att spelen bara ska kunna ha en betaversion och sen när spelet är släppt ska man inte ha tillgång till en provkörning med ett demo på det färdiga spelet ?

Jaha ok smart, alla borde göra så, kom och provkör våran nya volvo den är nästan klar, när den är klar får du inte provköra den,
köp den direkt istället och har du tur så är den bra.

Men vad klagar du för??

Du hade chansen att testa mycket mer än ett demo i Alphan, men framförallt i Betan, gratis. Ett demo passar inte för Destiny, det spelas uppkopplat till att börja med. Det är inget "demo-spel" helt enkelt.

Men hey, du kan ju alltid läsa recensioner, kolla på twitch när folk spel, osv.

Medlem

okej, helvete vad folk gnäller och många har inte ens en anledning varför... Varför gnäller ingen om Assassins Creed spelen? som släpps varje år och går ut på samma sak i varje spel att lönnmörda.. hallå va fan är detta?

Själv tycker jag att Destiny är underhållande och grymt kul i Cooperative med folk eller med polare! Som sagt säger dom att allt börjar vid lvl 20 vilket jag håller med om än så länge!

Folk har för höga krav idag, inget spel är längre bra enligt er.


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Inaktiv
Skrivet av RobbinC:

okej, helvete vad folk gnäller och många har inte ens en anledning varför... Varför gnäller ingen om Assassins Creed spelen? som släpps varje år och går ut på samma sak i varje spel att lönnmörda.. hallå va fan är detta?

Själv tycker jag att Destiny är underhållande och grymt kul i Cooperative med folk eller med polare! Som sagt säger dom att allt börjar vid lvl 20 vilket jag håller med om än så länge!

Folk har för höga krav idag, inget spel är längre bra enligt er.

Det är typiskt PC-spelare att kräva att ett spel ska hålla 5000 timmar och gå att spela minst 5 år, annars är det skit. Lite väl höga krav.

Att bara köpa ett spel för 5-600:- som är skoj i 20-30 h för att sedan gå vidare verkar otänkbart. Är det inte ett nytt CS/Starcraft/u name it så är det bajs tydligen.

Jag ser det såhär. Blir jag underhållen för mindre än 50:- i timmen är det värt det. Så ett nytt spel bör hålla minst 10 h för att jag ska tycka det är rimligt. Är väl uppe i det snart i Destiny (på mindre än ett dygn). Så Destiny har gett mig valuta för pengarna och det känns som jag kommer spela detta en stund. Inte 5 år men helt klart några veckor.

Medlem
Skrivet av stereotrixie:

Tack och godnatt. De som uppskattar detta är förmodligen sjukt svältfödda på bra spel.Vilket jävla skämt. Lider med FZ som tvingats spela skiten timme ut och timme in för att recensera eländet.

Gillar din spelsamling, Harry Potter och sims. Hörde att man kan grilla med sina polare i nya uppdateringen som kommer till destiny. Kanske det kan få mer folk som lirar seriöst att ta en extra titt på det. I LOVE IT!!! SPACESHIP!!!

Medlem

Gillade betan och kommer nog köpa när priset går ner. Nyskapande eller ej, hur fan kunde det kosta 500m$ att producera? Okej om det var djup som i ArcheAge eller dylikt men en Halo/Borderlands-kopia med monster från Mass Effect? Nåja, coop är ju alltid skoj oavsett :).

Eller kanske är budgeterat så mkt pengar över tid: http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/05/06/destiny...

Aja.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv
Skrivet av stereotrixie:

Tack och godnatt. De som uppskattar detta är förmodligen sjukt svältfödda på bra spel.Vilket jävla skämt. Lider med FZ som tvingats spela skiten timme ut och timme in för att recensera eländet.

Nämn 5 bra spel är du go (vill bara se vad du jämför med).

Inaktiv
Skrivet av sauna:

Gillade betan och kommer nog köpa när priset går ner. Nyskapande eller ej, hur fan kunde det kosta 500m$ att producera? Okej om det var djup som i ArcheAge eller dylikt men en Halo/Borderlands-kopia med monster från Mass Effect? Nåja, coop är ju alltid skoj oavsett :).

Eller kanske är budgeterat så mkt pengar över tid: http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/05/06/destiny...

Aja.

Du får tänka på all reklam osv, det är nog en stor del av kakan.

Medlem

Ha ha som vanligt när ett spel är hypat så köper många som inte ricktigt förstår vad dom köper titta ovan. Själv så hade jag en otroligt bra spel upplevelse med 2 kompisar från usa nu på morgonen

Medlem

Testade betan till PS3 och tyckte känslan var rätt go. Köpte ett PS4 med spelet till och än så länge är jag nöjd över inköpet. Vet inte varför spelet får så mycket skit, antagligen för att folk hade orealistiska förväntningar eller missuppfattat vad spelet handlar om ens? Jag tyckte däremot det var ganska tydligt när de visade upp spelet första gången för några år sedan att det skulle vara en online-shooter med smärre RPG-element. Förväntade sig folk något annat, ett nytt Halo?

Nåja, alla har rätt till sin åsikt. Så länge jag har roligt när jag spelar så är allt väl. Spenderar en del tid bara att gå runt och ta in miljöerna.

Medlem

Så otroligt trött, simpel och träig design...

"Let me just scan this th.... Oh shit, incomming"

MEG
Medlem

Har nu inte själv spelat detta men jag har sett en del gameplay, ser fruktansvärt enformigt ut, vet heller inte om det stämmer men hörde att singelplayerkampanjen är bara ca 20 baner....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Snart spelat igenom kampanjen och kan tyvärr sammanfatta det med att du springer lite, en Horse av fiender kommer, du håller position. Repetera.

Trodde aldrig att cod skulle kunna stoltsera med en bättre och mer innovativ kampanj än ett spel av denna magnitud.

Online däremot är hur kul som helst. Dock så är det level disable vilket gör att jag känner det som totalt slöseri att farma upp de andra två klasserna

MEG
Medlem
Skrivet av ubn87:

Snart spelat igenom kampanjen och kan tyvärr sammanfatta det med att du springer lite, en Horse av fiender kommer, du håller position. Repetera.

Trodde aldrig att cod skulle kunna stoltsera med en bättre och mer innovativ kampanj än ett spel av denna magnitud.

Online däremot är hur kul som helst. Dock så är det level disable vilket gör att jag känner det som totalt slöseri att farma upp de andra två klasserna

Synd att höra, hade hoppats på ett bättre spel....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Men spelet kommer att uppdateras och man kommer att kunna göra mer tidvis visste ni tex att ibland kommer dom ha evenemang då man kan mötas Mp utan att level eller vapenskada ändras. Och att varje tisdag så nollställs banorna så man kan köra om dom å få nytt loot. Nya områden öppnas nog upp när man köper dlc med.+Mp banor vapen mm. Har redan passet så förväntar mej lite där. Sen kan man ju köra alla banor på svårare nivå. Jag har bara 1-2 Tim dag att spela så jag är lite avis på dom som kan köra mer.

Medlem

Hur funkar co-op? Kan man spela huvudspelet med andra online eller är det separata spel så att säga? Förstod inte riktigt där...

123
Skriv svar