IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad

Robot
IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad

Besöket i Storbritannien kunde ha blivit IL-2-seriens och WW2-flygsimulatorernas död. Men IL-2: Battle of Stalingrad skakar liv i liket med en flygkänsla som får genren att vibrera av livsglädje.

#il-2-sturmovik, #microsoft, #farming-simulator-2013, #euro-truck-simulator-2, #dcs-black-shark, #dcs-a-10c-warthog, #777-studios, #rise-of-flight


Medlem
IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad

Givet köp! Men det som är lite oroande är deras prissättning på flygplans dlc

Medlem

Bra spel, har en del flygtimmar redan, riktigt skön känsla :). Dock efter man börjat med DCS A10 & F86 så ligger IL-2 på hyllan sålänge...

Medlem

Nån som har ett tips på trevlig flygsticka till detta?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Tips på joystick för en vettig prissumma ?

Medlem

Är det samma prissättingstaktik som i Rise of Flight? Isådanafall tvingas jag nog skippa detta.

Saitek x-52 pro HOTAS


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Utvecklarna av original-IL2:Sturmovik är nu de som utvecklar DCS WWII: Europe 1944 bör kanske tillläggas, för att upplysa den som hellre håller koll på varumärken och namn.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Tips på joystick för en vettig prissumma ?

Kör med Saitek X-55 Rhino + Track IR

Medlem

Hur blir singleplayer?
Scriptade uppdrag eller kan man hoppas på en dynamisk kampanj?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ser fram emot att lira detta (eller något annat liknande) när oculus rift är släppt och stöd finns, lär bli en upplevelse som heter duga, väntar nog tills dess dock. Föredrar dessutom västfronten framför östfronten (anledning: Spitfire), men det kommer kanske expansioner om man har tur!

Releasehästryttare

Snyggare än Warthunder ?

Medlem
Skrivet av Devan:

Snyggare än Warthunder ?

Tycker jag nog, mer detaljerat. Flygplanen är äckligt snygga i IL-2

Medlem

Var är spelen för oss som gillar arkad? Inte hittat nåt bra sen Blazing Angels...

Medlem
Skrivet av Loxus:

Var är spelen för oss som gillar arkad? Inte hittat nåt bra sen Blazing Angels...

Prövat War Thunder?

Medlem

Härligt Hoppas det blir riktigt fläskigt

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Givet köp! Men det som är lite oroande är deras prissättning på flygplans dlc

Ja, det är ett orosmoln. Jag köpte ett par plan till Rise of Flight, och de var verkligen fantastiska, men prissättningen var smått vansinnig. Tyvärr hyser jag inget större hopp om att det ändras här.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Hur blir singleplayer?
Scriptade uppdrag eller kan man hoppas på en dynamisk kampanj?

Det ska enligt uppgift bli en dynamisk kampanj!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Tips på joystick för en vettig prissumma ?

Beror väl på hur ambitiös man är, men vill man få flygkänsla behöver man åtminstone gasreglage och sidroderpedaler (eller i nödfall en spak som kan vridas kring sin egen axel för den funktionen). Saitek X-52 är helt okej, körde med föregångaren X-45 i många år. Då behöver man dock lösa pedaler om man inte nöjer sig med spakvridningen. Den är inte gratis, men jag skulle nog räkna den till det billigare segmentet av "riktiga" flygspakar.

Medlem

Gahh, politik-annonser på FZ... dags för AdBlocker igen tyvärr.

Medlem

Är det värt att köpa pedalroder om man som jag har en X-52 Pro? Har aldrig testat nämnda instrument.


signatur

Burn in the light.

dmn
Medlem

"Därför är det ingen större överraskning att flygplanen i IL-2: Battle of Stalingrad känns otroligt realistiska att flyga."

Skribenten bör lära sig att göra skillnad på realism och trovärdighet.
Har du inte flugit ett sånt plan i verkligheten kan du omöjligen påstå att de känns realistiska.
Däremot kan du säga att de känns trovärdiga eller övertygande - det vill säga att det känns som hur du tror att de riktiga planen gör.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av RaymonD:

Givet köp! Men det som är lite oroande är deras prissättning på flygplans dlc

Ja, det är ett orosmoln. Jag köpte ett par plan till Rise of Flight, och de var verkligen fantastiska, men prissättningen var smått vansinnig. Tyvärr hyser jag inget större hopp om att det ändras här.

Förstår att det kan tyckas så. Får nog poängtera att det är en förhållandevis liten marknad för flygsimulatorer (annat än arkadskjutare a lá WT) och utvecklarna måste ju gå runt på något sätt....om inte annat för att kunna utveckla produkten!

Medlem

Väntar med att stämma in i hyllningskören tills spelet är släppt. Men det låter lovande.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Den bästa flygsimulator är "Aerofly FS" ni borde göra en recension:
http://www.aeroflyfs.com/index.html

Medlem

Det låter spännande men jag misstänker att jag nog aldrig kommer nå hit. Jag har i alla fall Take On Helicopters som jag tänkte dra igång så småningom och där får man en Hind som man kan skjuta med (extramaterial)


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Spela War Thunder. nuff said ^^


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av Paddington:

Det låter spännande men jag misstänker att jag nog aldrig kommer nå hit. Jag har i alla fall Take On Helicopters som jag tänkte dra igång så småningom och där får man en Hind som man kan skjuta med (extramaterial)

kommer det inte släppas på Steam? Varför skulle de inte släppa det här?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Varför glömmer spelskribenter alltid bort X-Plane när de pratar flygsimulatorer. Spelet lever fortfarande i hög grad.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Jag spelade väldigt mycket EF2000 och Super EF2000 m.m.på den tiden Kali var en av få spelklienter på nätet med 56k modem. Idag spelar jag inget sånt alls


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

12
Skriv svar