The Crew – trailer för social mmo-racing

Robot
The Crew – trailer för social mmo-racing
Medlem
The Crew – trailer för social mmo-racing

Skulle gärna se ett liknande bilspel men med lite skjut-action. Har för mig att det fanns ett gammal bilspel på 90-talet där man har vapen på bilen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Interstate 1976/1982 ruskigt bra grejer.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Skulle gärna se ett liknande bilspel men med lite skjut-action. Har för mig att det fanns ett gammal bilspel på 90-talet där man har vapen på bilen.

Tänker du på interstate 76/82? Det var ett jäkla kul spel på den tiden i alla fall! Gammal var man inte men kul vare!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Skulle gärna se ett liknande bilspel men med lite skjut-action. Har för mig att det fanns ett gammal bilspel på 90-talet där man har vapen på bilen.

Interstate 76 du tänker på kanske?
Grymt bra spel med ett ännu bättre soundtrack.

Medlem

Tillbaka till crew, de som testat betan, vad tycks om det? Det verkar lite intressant faktiskt. Inte lirat bilspel på ett tag och börjar bli lite sugen (spelade dirt 2 och dirt 3 sist, så om ni har andra o rekommendera uppskattas det).

Medlem

Jag testade betan och jag ser stort potential i spelet. Gillar alla olika typer av moddande. Det finns ju även olika möjligheter i olika städer vilket gör att man man måste förflytta sig.
Jag testade att köra från New York till Las Vegas i betan vilket tog ungefär 20min. Riktigt coolt att kunna antingen snabbförflytta sig eller köra hela vägen. Avstånden känns precis lagom långa. Inte för långa för att man ska bli uttråkad och inte för korta.

Hade varit kul om FZ hade startat en crew för de som inte känner någon som tänker lira spelet.

Medlem
Skrivet av koleny:

Tillbaka till crew, de som testat betan, vad tycks om det? Det verkar lite intressant faktiskt. Inte lirat bilspel på ett tag och börjar bli lite sugen (spelade dirt 2 och dirt 3 sist, så om ni har andra o rekommendera uppskattas det).

Testade en del i betan. Spelet har stor potential och väldigt kul, framförallt att bara åka omkring i den enorma världen och se sig omkring. Tyvärr hade det några brister som fått mig att tveka ganska rejält på om jag ska köpa eller inte. Du var t.ex. helt låst till 30 fps i betan på PC. Det gick att låsa upp till 60 men då blev det buggigt istället. Du kommer dessutom vara låst till 60 i slutspelet, ett rent hån mot PC spelarna.
Sen var det smådetaljer som förstörde upplevelsen. Backspeglarna i cockpit-view fungerar exempelvis inte och det planerar dom inte att åtgärda även om det borde vara en självklarhet.
Sen blev jag besviken på dekalsystemet. Du hade väldigt få dekaler att välja på och dessa kunde du dessutom varken flytta på eller byta färg på. Något som också borde vara en självklarhet. Kanske (läs måste) åtgärdas till release dock.

Medlem

Nån som vet vad det var för låt i trailern?


signatur

Jäh!

Medlem

Interstate '82 modden till BF42, roligaste bilspelet någonsin

Medlem
Skrivet av Chrester:

Nån som vet vad det var för låt i trailern?

The Shoes - Time to Dance (SebastiAn Remix)

Medlem
Skrivet av koleny:

Tillbaka till crew, de som testat betan, vad tycks om det? Det verkar lite intressant faktiskt. Inte lirat bilspel på ett tag och börjar bli lite sugen (spelade dirt 2 och dirt 3 sist, så om ni har andra o rekommendera uppskattas det).

Det positiva: det var väl lite kul att kunna köra "överallt" och vissa utmaningar var väl småkul.

Det Negativa:

Tyvärr är körkänslan usel, bilarna beter sig helt åt helvete konstigt, man kan tweaka, ja, men det blir aldrig bra.
-visst kan jag köpa att det är kass handling och så på en "stock" bil, men känslan är helt fel, i tex. Forza så känner man att man försöker race:a med ett jäkla slagskepp på tvålkuddar. det känns helt enkelt "rätt".

I The Crew så är alla bilar antingen twitchiga eller reagerar inte alls på input, beroende på hur man tweakar alla möjliga saker, men jag lyckades då inte få till någon inställning som fungerade vettigt både vid hög och låg fart. (spelade med en x360 pad).

AI:n fuskar som fan, och då menar jag inte nödvändigtvis dina motståndare i vissa race, utan själva trafiken, mer än en gång så krashade jag pga. av att en random bilist kastade sig mot dig i fel fil utan orsak.

Vissa utmaningar var väldigt obalanserade beroende på random spawnande trafik.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Om inte alla spelare spelar på en och samma server samtidigt så är det inget MMO. Bara ett online spel. Kan människor sluta förväxla MMO med Online?

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Pretorian24:

Skulle gärna se ett liknande bilspel men med lite skjut-action. Har för mig att det fanns ett gammal bilspel på 90-talet där man har vapen på bilen.

Interstate 76 du tänker på kanske?
Grymt bra spel med ett ännu bättre soundtrack.

Ja, det kan det ha varit. Men att se ett sånt med dagens bilspelsgrafik och körglädje tror jag är coolt. Lite Battlefield men med bilar.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Spelade betan till lvl 10 (vilket var max)

-Körkänslan är väldigt arkadig, kändes väldigt skumt då jag spelat mkt GT5. Men jag vill inte säga att den är dålig. The crew är ingen "simulator". Tyckte dock spelet gav väldigt många Underground2 vibbar vilket jag gillade stark, då det var mitt favorit bilspel som liten.

Personligen kommer jag definitivt skaffa spelet när det kommer ut, men det är viktigt att tänka på att detta inte är något Forza/GT där realism har större fokus. Utan det är ett mer arkad bilspel i still med gamla NFS.

Skrivet av Rentah:

Om inte alla spelare spelar på en och samma server samtidigt så är det inget MMO. Bara ett online spel. Kan människor sluta förväxla MMO med Online?

THIS !!!!!!!!

Medlem

Tack för svaren, får väl se om man får möjlighet att testa spelet innan köp. Något bilspel skall inköpas inom kort dock

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av koleny:

Tillbaka till crew, de som testat betan, vad tycks om det? Det verkar lite intressant faktiskt. Inte lirat bilspel på ett tag och börjar bli lite sugen (spelade dirt 2 och dirt 3 sist, så om ni har andra o rekommendera uppskattas det).

Det positiva: det var väl lite kul att kunna köra "överallt" och vissa utmaningar var väl småkul.

Det Negativa:

Tyvärr är körkänslan usel, bilarna beter sig helt åt helvete konstigt, man kan tweaka, ja, men det blir aldrig bra.
-visst kan jag köpa att det är kass handling och så på en "stock" bil, men känslan är helt fel, i tex. Forza så känner man att man försöker race:a med ett jäkla slagskepp på tvålkuddar. det känns helt enkelt "rätt".

I The Crew så är alla bilar antingen twitchiga eller reagerar inte alls på input, beroende på hur man tweakar alla möjliga saker, men jag lyckades då inte få till någon inställning som fungerade vettigt både vid hög och låg fart. (spelade med en x360 pad).

AI:n fuskar som fan, och då menar jag inte nödvändigtvis dina motståndare i vissa race, utan själva trafiken, mer än en gång så krashade jag pga. av att en random bilist kastade sig mot dig i fel fil utan orsak.

Vissa utmaningar var väldigt obalanserade beroende på random spawnande trafik.

Tycker man att körkänslan är helt kass om man, som jag, är helt grön på bilspel? Gillar vad jag har sett från trailers, men det kan ju bero på att jag inte kan ett skit om bilar.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Zymac:

massa text jag skrivit.

Tycker man att körkänslan är helt kass om man, som jag, är helt grön på bilspel? Gillar vad jag har sett från trailers, men det kan ju bero på att jag inte kan ett skit om bilar.

Ja, jag tror att du kommer uppleva att "såhär borde det inte kännas" för det är så konstig känsla så jag vet inte vad. Den är bara konstig och känns fel, även betaforumet hade/har massor av poster/trådar från folk som tycker likadant, så det är absolut inte bara jag som anser det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag gillade betan oväntat bra, den arkadiga styrningen passade mig perfekt. Blir nog ett köp

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Zymac:

massa text jag skrivit.

Tycker man att körkänslan är helt kass om man, som jag, är helt grön på bilspel? Gillar vad jag har sett från trailers, men det kan ju bero på att jag inte kan ett skit om bilar.

Ja, jag tror att du kommer uppleva att "såhär borde det inte kännas" för det är så konstig känsla så jag vet inte vad. Den är bara konstig och känns fel, även betaforumet hade/har massor av poster/trådar från folk som tycker likadant, så det är absolut inte bara jag som anser det.

Ahh, ok. Det var tråkigt. Tack för svar


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar