Robot
Destiny

Efter alphor, betor och spaltmeter med hype är det dags för Bungie och deras Destiny att bekänna färg - är detta actionsspelens öde?

#destiny, #halo-combat-evolved, #bungie


Medlem
Destiny

Rättvis recension. Håller med om det mesta.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

De spendera 500miljoner dollar på den här skiten?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Dem spendera 500miljoner dollar på den här skiten?

Tycker inte att det är skit, bara inte toppklass.


signatur
Medlem

Jag har mycket roligare än vad jag trodde att jag skulle ha. Får en stabil 4/5 av mig.
Är inte den revolution som några verkar ha förväntat sig, men ett roligt fps med bra multiplayer och lagom mycket rpg-inslag.

Inaktiv

Impulskopte det imorse, och det ar ett ganska kul tidsfordriv, en trea stammer bra.

Medlem

Vart är ditt betyg Calle?

Inaktiv

Det är så mycket annat som lockar den här hösten, så jag hoppar detta då. Tack!

Medlem

Ninjade Tomas Calles betyg?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Ja, det enda jag egentligen kan säga är att jag har förbannat roligt när jag spelar. När jag väl är klar med storyn så får vi se hur mycket tid jag kommer att lägga ner på att spela raids och så vidare.

Det bör också bli riktigt intressant att se vad de hittar på med DLC och expansioner.


signatur

Joelthor100 - PSN

Medlem

Får en stark 4/5 av mig. Riktigt skoj att lira coop med vännerna. Känns som en skön blandning av Halo och Borderlands.

Medlem

För mig gick betyget upp till en 4/5 när jag var runt level 12 (15 nu). Jag vet inte varför men nu tycker jag det är skitkul.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tapiwen:

Ninjade Tomas Calles betyg?

Kaststjärna, rakt i nacken.


signatur
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Dem spendera 500miljoner dollar på den här skiten?

*De.

De = Jag och vi (Jag/vi spenderade)
Dem = Mig och oss (Mig/oss spenderade)

Låter inte klokt va?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Birchoff:

För mig gick betyget upp till en 4/5 när jag var runt level 12 (15 nu). Jag vet inte varför men nu tycker jag det är skitkul.

Absolut, däromkring börjad det bli riktigt underhållande men jag kan inte försvara en fyra för hela spelet när den första halvan inte alls nådde samma nivå.


signatur
Medlem

Spela några levels hos brosan tyckte de var stelt och lite empty. 3 av 5 var vad jag gave de personligen också. Blir nog köp till pc i mars

Medlem

Stämmer bra. Det är ett ok spel som hade behövt finputsas i ett år till för att bli riktigt bra. Möjligt att ett gäng DLC och annat kan få det att bli ännu bättre.

Medlem

Hm, jag som inte satt mig in så mycket i spelet innan har ingen aning om vad spelet handlar om eller direkt går ut på efter att ha läst denna recension. men det låter ju inte jättekul.

Medlem

Det är Borderlands taget seriöst.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Blev också förvånad när "håll ut medan jag meckar upp den här dörren" började upprepas och då har jag bara spelat till level 5-6, det upplägget borde väl vara antikt vid det här laget. Glädjer mig att läsa att det verkar bli bättre längre fram

Medlem

Jag hade gett den första hälften en femma så jag kommer förmodligen älska den andra hälften ( som jag inte nått ännu).

Designen är den bästa jag någonsin sett och man är ju inte svältfödd på förstapersons postapokalyptisk sci-fi i co-op. så spelmekaniken (handkontroll) förlåter jag.

Jag har (med alfan och betan inräknade) spenderat 30 timmar i startområdet Ryssland och har ändå inte tröttnat för att det är så skön miljö. Jag vill bo i Destinys värld*.

*Förutsatt att jag kan kan återuppliva mig själv med ett knapptryck som i spelet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SID 6.7:

Jag vill bo i Destinys värld*.

*Förutsatt att jag kan kan återuppliva mig själv med ett knapptryck som i spelet.

Ja, känns som det hade varit en jävligt kortlivad vistelse annars.

Flakmonkey

Känns det inte som att de 500 miljonerna som lagts ner handlar mycket om att de byggt en plattform att bygga vidare på snarare än "bara" det här första spelet? Ett nytt universum som det de ju hade men sålde till MS i form av Halo. Som gjort för DLC, spinoffs, etc för det är ju en fascinerande värld.

Hursom så gillar jag Destiny. Jag hade inga förväntningar på det öht eftersom jag numera undviker att läsa och se för mycket från spel för att bli glatt överraskad istället för besviken. Har inte kommit särskilt långt (level 9) men har redan haft mycket skoj med kompisar i coop och jag tror nog vi kommer fortsätta ha det en bra tid framöver. Så mycket "vanlig" multiplayer lär jag dock inte spela. Har inte tålamodet för det längre

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Känns det inte som att de 500 miljonerna som lagts ner handlar mycket om att de byggt en plattform att bygga vidare på snarare än "bara" det här första spelet? Ett nytt universum som det de ju hade men sålde till MS i form av Halo. Som gjort för DLC, spinoffs, etc för det är ju en fascinerande värld.

Hursom så gillar jag Destiny. Jag hade inga förväntningar på det öht eftersom jag numera undviker att läsa och se för mycket från spel för att bli glatt överraskad istället för besviken. Har inte kommit särskilt långt (level 9) men har redan haft mycket skoj med kompisar i coop och jag tror nog vi kommer fortsätta ha det en bra tid framöver. Så mycket "vanlig" multiplayer lär jag dock inte spela. Har inte tålamodet för det längre

Jovisst den är bara början på en ny franchise. Nästa spel blir nog mycket bätrre

Inaktiv

Minst en 4 av 5! Skärp er!


signatur

War never changes.

Medlem

Helt rätt! Skiten förtjänar inte högre!

Medlem

Jag var aldrig speciellt imponerad av Halo-spelen så är knappast förvånad att även Destiny får mediokra recensioner. Frågan som väcks av den här recensionen är hur i hela helvete en gör ett rakt igenom mästerligt FPS-spel med dagens mått mätt. Doom-formeln fungerar inte, jag har otroliga problem med för mycket rpg-element (exempelvis rng på vapenträffar) då det enligt min mening tar bort skicklighet från spelaren, för mycket fancy krafter gör spelet för enkelt i slutskedet (lex Singularity och *shock), det mesta i setting och story är gjort in i absurdum..... Ja, vad göra?

Medlem

3 är presis samma som jag gav det

Medlem

Jag hoppas inte på ett nytt spel utan att dom bygger vidare med expansioner och dlc med bra innehåll... Dom har väl sagt att dom ska stödja det i minst 10år?! Jag kommer förvisso inte spela det om 10 år men det är ju kul om dom lägger till saker så det blir ett bra spel, just nu är det ju som sagt väldigt repetivt!

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag hoppas inte på ett nytt spel utan att dom bygger vidare med expansioner och dlc med bra innehåll... Dom har väl sagt att dom ska stödja det i minst 10år?! Jag kommer förvisso inte spela det om 10 år men det är ju kul om dom lägger till saker så det blir ett bra spel, just nu är det ju som sagt väldigt repetivt!

Precis. Ett ännu mer utbrett Destiny blir ett ännu bättre Destiny.

123
Skriv svar