Se den nya startmenyn i Windows 9

Robot
Se den nya startmenyn i Windows 9

Ryktena kring nästa Windows-version blir allt envisare.

#microsoft


Medlem
Se den nya startmenyn i Windows 9

Jag hoppas att man kan ta bort Tiles från starmenyn och lägga till egna genvägar i stället.

Medlem

start8 från stardock, löser ju startmenyn i windows 8.1 om man så vill


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

start8 från stardock, löser ju startmenyn i windows 8.1 om man så vill

Föredrar "Classicshell" istället

Medlem

Använder inte startmenyn. Har allt jag behöver på aktivitetsfältet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Får inte plats med mer


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Förutspår att Windows kommer bli en prenumerationstjänst om man så önskar. Som det är med Office. Och troligtvis skulle jag nappa på ett sånt erbjudande.

Medlem

Bara jag som älskar Metro (Modern UI ) startmenyn i Windows 8.1 ?

Jag har allt där på nu för tiden. Och med programmet Oblytiles så blir det ännu bättre När man kan göra egna tiles.

Jag har ingenting på skrivbordet längre. Och sen har jag typ utforskaren i aktivitetsfältet. Jag har inte använt startmenyn sen Windows 7 kom. Då hade man allt i aktivtetsfältet istället.

Sen att skifta mellan skrivbord och metro startmenyn med en knapp är gudomligt smidigt.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Aaaw! Jag trodde nästan de hade gjort ett operativsystem för PC, sådär som Windows 7 var en gång i tiden, men så fick jag se tablet-startmenyn på slutet och insåg att de bara gjort ett nytt mobilOS.
Så, när kommer windows 10 ut, eller har MS övergett PC för all framtid?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Aaaw! Jag trodde nästan de hade gjort ett operativsystem för PC, sådär som Windows 7 var en gång i tiden, men så fick jag se tablet-startmenyn på slutet och insåg att de bara gjort ett nytt mobilOS.
Så, när kommer windows 10 ut, eller har MS övergett PC för all framtid?

Windows 8.1 är riktigt bra. Förstår inte vad du menar?

PC lever mycket gott på Windows 8.1

Kanske inte om man har skygglappar på ansiktet dock. eller vägra inse hur bra OSet är.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av ForrestFox:

Aaaw! Jag trodde nästan de hade gjort ett operativsystem för PC, sådär som Windows 7 var en gång i tiden, men så fick jag se tablet-startmenyn på slutet och insåg att de bara gjort ett nytt mobilOS.
Så, när kommer windows 10 ut, eller har MS övergett PC för all framtid?

Windows 8.1 är riktigt bra. Förstår inte vad du menar?

PC lever mycket gott på Windows 8.1

Kanske inte om man har skygglappar på ansiktet dock. eller vägra inse hur bra OSet är.

Nej har inte haft några problem med vare sig 8.0 eller 8.1. Visst kör jag Start8 för startmenyn och för att kunna köra apparna i fönster. Eh ja.. Win 9.

ZF
Medlem

några steg till så är det snart tillbaka på ruta ett.

kommer bli jobbigt nu när 50+ äntligen börjat vänja sig...

Medlem

Win-option för klassisk startmeny vore bra.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Jag hoppas att man kan ta bort Tiles från starmenyn och lägga till egna genvägar i stället.

Du kan fästa vad du vill på startskärmen, och detta är en mindre version tillsammans med de familjära funktionerna från gamla menyn . Så du kommer definitivt att kunna göra det.

Medlem

Det känns som om jag är en av de få som faktiskt tycker om Metro. Kan man använda Metro som idag, eller försvinner den helt för den "nya" startmenyn?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag bryr mig helt enkelt inte längre. Alla spel finns på Steam och de få gånger jag behöver in i någon meny är inte något som längre stör mig.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Det känns som om jag är en av de få som faktiskt tycker om Metro. Kan man använda Metro som idag, eller försvinner den helt för den "nya" startmenyn?

Såg du inte slutet av videon där man med ett knapptryck gjorde om start till fullskärm?

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av conthox:

Det känns som om jag är en av de få som faktiskt tycker om Metro. Kan man använda Metro som idag, eller försvinner den helt för den "nya" startmenyn?

Såg du inte slutet av videon där man med ett knapptryck gjorde om start till fullskärm?

Ah, nice, jag missade det då jag bara kollade typ hälften. Tackar


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Den dagen då de slutar supportera Windows 7, så kommer jag gå över till Ubuntu, om inte till och med tidigare.

Medlem

I like it. Gillar faktiskt tiles - sålänge vi kan själva välja vilken bild det ska vara.

FM-guru
F.d. Sisyr

Sitter fortfarande med Windows 7 här, kanske blir att byta till 9 när det kommer då.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Jag hoppas att man kan ta bort Tiles från starmenyn och lägga till egna genvägar i stället.

Du kan fästa vad du vill på startskärmen, och detta är en mindre version tillsammans med de familjära funktionerna från gamla menyn . Så du kommer definitivt att kunna göra det.

Låter bra

Medlem
Skrivet av Notumforce:

start8 från stardock, löser ju startmenyn i windows 8.1 om man så vill

Och jag föredrar Startisback som jag anser bättre än Start8 och billigare också


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Stannar på 7an av uppenbara skäl, får se om 9an har något att erbjuda i framtiden

Medlem
Skrivet av Luciphear:

I like it. Gillar faktiskt tiles - sålänge vi kan själva välja vilken bild det ska vara.

http://i.imgur.com/kmgdigD.png

Fan vad snyggt!!! Hur gjorde du?


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av Luciphear:

I like it. Gillar faktiskt tiles - sålänge vi kan själva välja vilken bild det ska vara.

http://i.imgur.com/kmgdigD.png

Fan vad snyggt!!! Hur gjorde du?

Jag tror han använder Steam Tiles eller Pin Steam, nåt sånt. Finns i Store.

Inaktiv

Virtuella skrivbord är nu inbyggt istället för att vara ett separat program.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Jag hoppas att man kan ta bort Tiles från starmenyn och lägga till egna genvägar i stället.

Du kan fästa vad du vill på startskärmen, och detta är en mindre version tillsammans med de familjära funktionerna från gamla menyn . Så du kommer definitivt att kunna göra det.

Låter bra

Här ser du en bild där de har tagit bort allt från högersidan.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Luciphear:

I like it. Gillar faktiskt tiles - sålänge vi kan själva välja vilken bild det ska vara.

http://i.imgur.com/kmgdigD.png

Fan vad snyggt!!! Hur gjorde du?

Steam Tiles eller vad det heter. Eller programmet Oblytiles. Man gör enga Tiles där i. Och väljer bild och storlek själv. Och andra grejer


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Kör fortfarande Windows 7, lär göra det ett bra tag framöver.

12
Skriv svar