Destiny har fått sina första betyg

Medlem
Skrivet av conthox:

Så mycket reklam och hype från allt och alla som varit innan release så är jag inte så förvånad över betygen. Att spelet är bra eller inte är en annan femma, spelet är gjort för att säljas och inget annat.

Jag tyckte spelet såg intressant ut i början, men alla banners, förhanstittar osv osv gav ett stort rött varningsflagg och snart ser man vart det landar.

Vad säger att som spelat spelet? Är det lika bra som media säger?

Spelat till lvl 9 nu. Lirat några timmar. Ett ok spel. Hade stora förväntningar....men blev lite besviken. Tycker inte om deras upplägget av storyn. Känns inte alls som ett story. Utan sidouppdrag. Med andra ord medier var propagandistiska.

PS jäkla irriterande att man måste skrolla till botten för att "citera" här på FZ

Medlem

Metacritic talar sit tydliga språk ... 5.1 / 10

Medlem
Skrivet av Exim:

Metacritic talar sit tydliga språk ... 5.1 / 10

81 Metascore och 6.3 user score där många har trollat.

Men kort och gått så är det inget spel för alla. Själv så håller jag med Metascore. En stark 8/10.

Medlem

Min åsikt om betan verkar stämma in på fullversionen tyvärr - ett mediokert fps, inget som skiljer sig från andra spel, inget unikt alls förutom att det är ett MMO. Inget köp med andra ord.
Sedan gillar jag inte Halo heller för den delen, kan ju ha lite med det att göra.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gen:

Inte spelat det men sett streams på Twitch och tycker det verkar riktigt fräckt och framförallt snyggt. Är det verkligen så dåligt som alla här säger?

Som jag skrev tidigare tycker jag spelet är bra.

Tycker det är bättre än Borderlands 2 som enbart har humor och knappt medelmåttigt gameplay. Det här spelet har bättre gameplay och en lite mörkare design.

Tycker du inte att gameplayet är ganska likadant dock? IMO är Borderlands många gånger bättre för där får man levla mer, mer roligare och bättre loot. Gameplay mässigt verkar det vara samma repetetiva skit. Ingen större variation i striderna, bara skjut skjut skjut skjut.

Anser inte att räkna levels eller räkna stats på vapen är gameplay.
I Borderlands är ai:n mycket sämre så där är det i stort sett bara att hålla nere skjutknappen samtidigt som man väntar på cooldown på special ability och allt ska göras i systematiskt kitande.

I Destiny på lite svårare svårighetsgrad flankar fienden dig och tar skydd så man kan inte bara skjuta och kita som i Borderlands vilket ger mer variation.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av spel_15:

Spelat till lvl 9 nu. Lirat några timmar. Ett ok spel. Hade stora förväntningar....men blev lite besviken. Tycker inte om deras upplägget av storyn. Känns inte alls som ett story. Utan sidouppdrag. Med andra ord medier var propagandistiska.

Det är sådant man misstänker när det är massvis med reklam och samtidigt uteslutande positiva förhandstittar och sedan kommer recensionerna med höga betyg.

Skrivet av spel_15:

PS jäkla irriterande att man måste skrolla till botten för att "citera" här på FZ

Om man bara skall citera en så är det i så fall lättare att klicka på "Svara".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

jag ger det en svag 7:a (av 10), med andra ord ett spel jag anser vara bra och ge mig värde för inköpet.
inget nyskapande och rätt enformigt, men kul som tidsfördriv någon vecka.

Medlem

För er som orkat scrolla förbi 90% arga inlägg och nyfikna på spelet så ger jag en kort beskrivning:
- Gillar du PvP likt Halo är chansen stor att du gillar PvP i detta.
- Gillar du storydriven singleplayer är det här inte ett förstahandsval. Story finns men då får du gräva lite efter den. Detta är inte Witcher.
- Gillar du att spela kooperativt med begränsad tid till att spela på fritiden så är det här ett gott alternativt, snabbt in snabbt ut.
- Spelet har rätt mycket laddningstider vilket är ett stort minus. Från huvudstad till slagfält är det först laddningstid för att ta skeppet till omloppsbana och sedan laddningstid för att landa.

Några korta ord! Allt gott!

Medlem
Skrivet av Stromlaren:

För er som orkat scrolla förbi 90% arga inlägg och nyfikna på spelet så ger jag en kort beskrivning:
- Gillar du PvP likt Halo är chansen stor att du gillar PvP i detta.
- Gillar du storydriven singleplayer är det här inte ett förstahandsval. Story finns men då får du gräva lite efter den. Detta är inte Witcher.
- Gillar du att spela kooperativt med begränsad tid till att spela på fritiden så är det här ett gott alternativt, snabbt in snabbt ut.
- Spelet har rätt mycket laddningstider vilket är ett stort minus. Från huvudstad till slagfält är det först laddningstid för att ta skeppet till omloppsbana och sedan laddningstid för att landa.

Några korta ord! Allt gott!

Bra sammanfattning!

Medlem
Skrivet av Stromlaren:

- Gillar du att spela kooperativt med begränsad tid till att spela på fritiden så är det här ett gott alternativt, snabbt in snabbt ut.

Orkar du förklara för nån som är trög (jag) hur man spelar med andra enklast? Jag har testat att sätta mitt fireteam som helt öppet men ingen verkar joina självmant så jag antar att jag måste bjuda in nån random snubbe/snubba bland de som råkar befinna sig på samma server, kan jag göra det i Tower där det verkar vara flest samtidiga spelare eller måste jag göra det på uppdraget jag spelar? Om jag lyckas para ihop mig med någon, får vi samma uppdrag då? är det en spelare som väljer var vi ska åka och de andra följer med automatiskt?

Problemet jag ser är att hur skjutton hittar jag nån att spela storyuppdragen med, nån som redan är level 20 antar jag inte har nån lust att lira med en level5-noob som mig då denne troligvis redan spelat det uppdraget jag är på och inte kommer få nån direkt utmaning av det så frågan är varför vi ens hamnar på samma server när vi har så stor levelskillnad, borde väl gå att placera folk som ska göra samma uppdrag på samma server så man kan gå ihop lättare med nån lika dan som en själv.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av Stromlaren:

- Gillar du att spela kooperativt med begränsad tid till att spela på fritiden så är det här ett gott alternativt, snabbt in snabbt ut.

Orkar du förklara för nån som är trög (jag) hur man spelar med andra enklast? Jag har testat att sätta mitt fireteam som helt öppet men ingen verkar joina självmant så jag antar att jag måste bjuda in nån random snubbe/snubba bland de som råkar befinna sig på samma server, kan jag göra det i Tower där det verkar vara flest samtidiga spelare eller måste jag göra det på uppdraget jag spelar? Om jag lyckas para ihop mig med någon, får vi samma uppdrag då? är det en spelare som väljer var vi ska åka och de andra följer med automatiskt?

Problemet jag ser är att hur skjutton hittar jag nån att spela storyuppdragen med, nån som redan är level 20 antar jag inte har nån lust att lira med en level5-noob som mig då denne troligvis redan spelat det uppdraget jag är på och inte kommer få nån direkt utmaning av det så frågan är varför vi ens hamnar på samma server när vi har så stor levelskillnad, borde väl gå att placera folk som ska göra samma uppdrag på samma server så man kan gå ihop lättare med nån lika dan som en själv.

Undrar jag faktiskt också.. Man springer ju på random folk hela tiden, men de försvinner titt som tätt. Du kan alltid lägga till mig, heter Nihuli på PSN också

Medlem
Skrivet av Nihuli:
Skrivet av hunden:
Skrivet av Stromlaren:

- Gillar du att spela kooperativt med begränsad tid till att spela på fritiden så är det här ett gott alternativt, snabbt in snabbt ut.

Orkar du förklara för nån som är trög (jag) hur man spelar med andra enklast? Jag har testat att sätta mitt fireteam som helt öppet men ingen verkar joina självmant så jag antar att jag måste bjuda in nån random snubbe/snubba bland de som råkar befinna sig på samma server, kan jag göra det i Tower där det verkar vara flest samtidiga spelare eller måste jag göra det på uppdraget jag spelar? Om jag lyckas para ihop mig med någon, får vi samma uppdrag då? är det en spelare som väljer var vi ska åka och de andra följer med automatiskt?

Problemet jag ser är att hur skjutton hittar jag nån att spela storyuppdragen med, nån som redan är level 20 antar jag inte har nån lust att lira med en level5-noob som mig då denne troligvis redan spelat det uppdraget jag är på och inte kommer få nån direkt utmaning av det så frågan är varför vi ens hamnar på samma server när vi har så stor levelskillnad, borde väl gå att placera folk som ska göra samma uppdrag på samma server så man kan gå ihop lättare med nån lika dan som en själv.

Undrar jag faktiskt också.. Man springer ju på random folk hela tiden, men de försvinner titt som tätt. Du kan alltid lägga till mig, heter Nihuli på PSN också

Viktig poäng du tar upp, tror inte du är trög
När jag spelat så har jag spelat med vänner och därför inte sprungit på de problem du beskriver. Så har svårt att ge ett bra svar. Mitt första intryck är att spelet lyfter sig flera snäpp när dina närmsta vänner skriker panikartat i ditt headset, när jag spelat solo tappar spelet lite glans.

123
Skriv svar