Destiny levererar

Flakmonkey
Destiny levererar

Förra veckan förbokade jag Destiny utan att ha några som helst förväntningar annat än de jag har för att det utvecklas av Bungie och jag har nu haft nöjet att spendera en sen kväll med det. Jo det var faktiskt ett nöje, speciellt när jag lirade tillsammans med en polare kompis. Enkelt och smidigt kunde han först hjälpa mig att ta mig igenom de först uppdragen och "levla upp" innan vi kunde ta oss an svårigheter som passade hans nivå bättre. Fixade bättre vapen, fixade några sidouppdrag och hade det allmänt jävligt trevligt medans vi spelade och snackade skit.

Det där med att snacka skit tror jag är nyckeln för mig gällande #Destiny och huruvida jag kommer spela det mycket eller lite framöver. Jag har länge velat ha ett FPS där jag kunnat spela med kompisar utan att behöva tävla i någon form av deathmatch, CTF, eller vilket spelsätt det än må vara och där tror jag att Bungies pangare passar väldigt bra. Det känns som om jag kommer kunna spela det lite härligt avslappnat sådär med kompisar som även de ser det mer som en social grej än tävlingsinriktad vilket det oftast blir när jag annars spelar FPS.

Sen så hjälper det nog att jag som sagt inte hade några direkta tankar om spelet. Det är lättare att få en positiv upplevelse av någonting när man inte förväntar sig att det ska vara den bästa upplevelsen någonsin. Så skönt att inte längre rida lika hårt på hypetågen som hela tiden passerar utan att ha en chans i världen att leva upp till folks orealistiska drömmar.

#blogg

Medlem
Destiny levererar

Känner igen mig. Hade inga större förväntningar, har egentligen inte ens gillat Halo. Men spelade betan med några vänner och bestämde mig för att köpa det. Men det är verkligen tillsammans med en vän spelet skiner.

Medlem

Jag har gillat Halo spelen men har alltid haft ETT stort problem..siktet är inte i mitten av skärmen av någon anledning...såg en gameplay film ifrån denna och såg att de fortsatte med det...förstår inte hur dem tänker. Känns så fel när man spelar så..

Medlem

Har inte heller följt detta särskilt mycket, men köpte en PS4:a och Destiny igår och det har varit roligt hittills. Tror folk har förväntat sig för mycket, jag själv trodde att det skulle vara mycket mer MMO-aktigt, men så fort man släppte det och behandlade det mer som ett vanligt FPS med inslag av co-op så är det ett roligt spel.
Hade nog varit ännu roligare med en polare.

Flakmonkey
Skrivet av Freeman:

Jag har gillat Halo spelen men har alltid haft ETT stort problem..siktet är inte i mitten av skärmen av någon anledning...såg en gameplay film ifrån denna och såg att de fortsatte med det...förstår inte hur dem tänker. Känns så fel när man spelar så..

Inte märkt av just den grejjen, men med tanke på hur kass jag är så kan jag ju skylla på det

Skrivet av Svanberg:

Har inte heller följt detta särskilt mycket, men köpte en PS4:a och Destiny igår och det har varit roligt hittills. Tror folk har förväntat sig för mycket, jag själv trodde att det skulle vara mycket mer MMO-aktigt, men så fort man släppte det och behandlade det mer som ett vanligt FPS med inslag av co-op så är det ett roligt spel.
Hade nog varit ännu roligare med en polare.

Det är det. Lirade visserligen själv igår och det var helt okej det också så det känns ju inte som att man behöver vara flera för att klara av det. Dock är det ju kul att kunna snacka skit

Medlem
Skrivet av Freeman:

Jag har gillat Halo spelen men har alltid haft ETT stort problem..siktet är inte i mitten av skärmen av någon anledning...såg en gameplay film ifrån denna och såg att de fortsatte med det...förstår inte hur dem tänker. Känns så fel när man spelar så..

Det här var nytt för mig. Kan det förklara varför jag verkar finna mig själv sittandes lite snett åt sidan av min skärm snarare än i mitten, eller hur stor skillnad är det?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Freeman:

Jag har gillat Halo spelen men har alltid haft ETT stort problem..siktet är inte i mitten av skärmen av någon anledning...såg en gameplay film ifrån denna och såg att de fortsatte med det...förstår inte hur dem tänker. Känns så fel när man spelar så..

Det här var nytt för mig. Kan det förklara varför jag verkar finna mig själv sittandes lite snett åt sidan av min skärm snarare än i mitten, eller hur stor skillnad är det?

Siktet sitter lite under mitten av skärmen så inte åt sidan! Det gör i alla fall för mig att det känns lite onaturligt att sikta

1
Skriv svar