IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad

Medlem

War Thunder copy eller tvärtom

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Tips på joystick för en vettig prissumma ?

Hoppa in på TS eller steam, så ska jag ge dig råd, mupp.

Medlem
Skrivet av Muthoz:

Spela War Thunder. nuff said ^^

Skrivet av hugwap:

War Thunder copy eller tvärtom

War Thunder är inte en flygsimulator, nej inte ens i det de kallar "Simulator mode" är det värt att kallas simulator, det är ett arkadflygspel och kommer alltid vara det. Inget fel med det dock om det är vad man är ute efter.

Medlem

Grymt bra spel, värt att stödja om man bryr sig om simulatorer.

Medlem
Skrivet av Tomten:

War Thunder är inte en flygsimulator, nej inte ens i det de kallar "Simulator mode" är det värt att kallas simulator, det är ett arkadflygspel och kommer alltid vara det. Inget fel med det dock om det är vad man är ute efter.

Vad är det som skiljer War Thunders "Simulator Mode" från det här och andra flygsims? (seriös fråga eftersom jag aldrig kört Sim Mode i WT eller ens provat någon annan flygsim)

Medlem
Skrivet av Schplejnsk:
Skrivet av Tomten:

War Thunder är inte en flygsimulator, nej inte ens i det de kallar "Simulator mode" är det värt att kallas simulator, det är ett arkadflygspel och kommer alltid vara det. Inget fel med det dock om det är vad man är ute efter.

Vad är det som skiljer War Thunders "Simulator Mode" från det här och andra flygsims? (seriös fråga eftersom jag aldrig kört Sim Mode i WT eller ens provat någon annan flygsim)

För det första är simuleringen av flygplanets system så basic det kan bli, planets flygegenskaper är inte heller noggrant efterforskade och i vissa fall är det skrattretande långt från verkligheten, exempelvis LaGG-3:an. Men det som egentligen är avgörande är att War Thunder inte simulerar ett flyguppdrag, utan endast har med skjutdelen, i en riktig simulator ligger fokuset inte på att få en jämn airquake match mellan två balanserade lag utan att snarare försöka efterlikna ett verkligt flyguppdrag. Om vi tänker oss infanteri istället för flyg så jämför ARMA 3 och Call of Duty så förstår du nog skillnaden.

Är man intresserad utav flyg så rekommenderar jag starkt att prova en riktig flygsimulator, det är faktiskt inte så fruktansvärt svårt som många tror. Det bästa är om man hör av sig till en flygcommunity (exempelvis masterarms.se) och ber om lite hjälp att komma igång. Flygsimmare är överlag väldigt hjälpsamma när det kommer nybörjare som vill prova.

Medlem
Skrivet av redruM:

Är det värt att köpa pedalroder om man som jag har en X-52 Pro? Har aldrig testat nämnda instrument.

Du klarar dig med spakvridningen. Jag känner att jag måste ha pedaler, men det är mest för att det är så man sköter sidrodret på riktigt, så jag är van vid det :).

Medlem
Skrivet av dmn:

"Därför är det ingen större överraskning att flygplanen i IL-2: Battle of Stalingrad känns otroligt realistiska att flyga."

Skribenten bör lära sig att göra skillnad på realism och trovärdighet.
Har du inte flugit ett sånt plan i verkligheten kan du omöjligen påstå att de känns realistiska.
Däremot kan du säga att de känns trovärdiga eller övertygande - det vill säga att det känns som hur du tror att de riktiga planen gör.

Du missförstår mig, och kanske var jag lite oklar (eller så har Tompa redigerat fel - ja, det säger vi att det var ). Jag menar att det känns väldigt mycket som att flyga ett riktigt flygplan, att samma reflexer och rutiner fungerar även här och så vidare. Inte att det känns exakt som att flyga en Bf-109F, eftersom jag ju tyvärr aldrig flugit en sådan. Än :).

Medlem
Skrivet av hugwap:

War Thunder copy eller tvärtom

I allra högsta grad tvärtom. Eller inte ens i närheten, snarare.

IL-2 kommer närmast från den gamla stolta stridsflygsimulator-traditionen, som startades av Microprose och andra. War Thunder är arvtagare till onlinesimulator-genren, som började med AirWarrior på 90-talet, och lyfte (hö, hö) på riktigt med Warbirds strax därefter.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av redruM:

Är det värt att köpa pedalroder om man som jag har en X-52 Pro? Har aldrig testat nämnda instrument.

Du klarar dig med spakvridningen. Jag känner att jag måste ha pedaler, men det är mest för att det är så man sköter sidrodret på riktigt, så jag är van vid det :).

Köpte spelet men vet inte om det är något fel eller en inställning som är märklig. Kan inte styra planet alls knappt. Vrider jag minsta lilla så börjar planet spinna okontrollerat rakt ner i backen.


signatur

Burn in the light.

12
Skriv svar