GTA V till nextgen i år – pc får vänta

Medlem
Skrivet av Gaara:

OMG hahahahaha PC får vänta ...igen, Rockstar trollar PC hårt?^^

Rockstar visar fingret åt PC igen, visst.

Tror hypen har dött lite när alla andra har kört igenom spelet 1 ½ år tidigare...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Otroligt taggad! Aldrig spelat GTA V, och helt rätt utav Rockstar att släppa PC-utgåvan senare. Haters gonna hate! PS4 utgåvan för hela slanten blir det.

Rockstar vill ju tjäna pengar, och en PC-release samtidigt som konsolerna vore bara idioti.

Medlem

Får jag fråga hur länge man ska fortsätta kalla det "nextgen"? Det ser inte ut att bli någon nextgen än på ett tag vad jag kan se.

Skrivet av Lukan:

Ingen vill väl spela detta på PC?

PC:
Låsta 30 fps
Inte mod stöd
Långa väntetider och kass matchmaking i multiplayer
Låsta kontroller går ej att binda om
Mouse acceleration går ej att stänga av
720p
Texturerna byggs upp efterhand man rör sig
Kräver inloggning och konstant internet uppkoppling för att ens kunna spela
Kräver en extremt bra dator för att ens ha med skuggor i spelet

Det är DÄRFÖR mina damer och herrar som man införskaffar sig en PS4.. BILLIGT och man slipper kasta iväg sina pengar på en dator som bara håller nåt år innan man får uppgradera igen!

Jasså, är tvärtom språket populärt igen...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

KoP
Medlem
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av dMike:

Det enda sättet att bli imponerad av pc-släppet är väl om det inkluderar modd-stöd.

Varenda GTA till PC sen i alla fall GTA:VC har varit moddbart, så det är väl inte helt orimligt. Bara man slipper använda sig av verktyg så som ENB för att piska upp grafiken tror jag nog att jag blir rätt nöjd ändå.

Varför skulle man vilja förstöra ett perfekt spel med tattiga. hemmasnickrade moddar?

KoP
Medlem
Skrivet av direktorn:

Inget nytt för Rockstar, PC-idioterna ska allt få vänta, typ ingen betalar för vårt spel ändå så vi rövknullar konsollb**arna så vi får så mycket deg att vi skiter i om PC folket piratkopierar.

Gillar spelet men det suger till PS, hatar att lira med en kontroll-fan - vill ha ratt (fast det lär jag väl inte få) och tangentbord + mus.

Tror inte jag kommer köpa spelet, tänker lira helt gratis istället, som tack lilksom.

Och hade alla tänkt som du, dvs piratkopierat spelet så hade Rockstar tittat på försäljningssiffrorna och skakat på huvudet och sagt: Jaha, det här ser ju inte bra ut. Jag tror vi kan glömma bort pc´n som plattform för där verkar vi inte dra in några pengar. Nu kör vi helhjärtat på konsollmarknaden.

Medlem

Har inget emot att det kommer strax efter årsskiftet. Jag hinner uppgradera datorn en aning över jul isåfall!

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av dMike:

Det enda sättet att bli imponerad av pc-släppet är väl om det inkluderar modd-stöd.

Varenda GTA till PC sen i alla fall GTA:VC har varit moddbart, så det är väl inte helt orimligt. Bara man slipper använda sig av verktyg så som ENB för att piska upp grafiken tror jag nog att jag blir rätt nöjd ändå.

Varför skulle man vilja förstöra ett perfekt spel med tattiga. hemmasnickrade moddar?

För gta iv blev rejält mycket snyggare med mods.. Största delen av mods är skit som ankor och low gravity.

Om gta 5 öppnar upp för mods kommer folk modda spelet rätt hårt med högupplösta texturer och nya shaders osv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Äh spela roll, bara fortsätta vägra konsoller i allmänhet, lösa recensioner, se filmer, gameplays, trailers eller läsa hyllande artiklar tills det släpps till PC.

En dag kommer vi spela det och då kommer vi ändå tröttna efter 30 timmar, ångra att vi väntat, ångra att vi köpte det och gnälla lite.

Just how it is...

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Är det någon som vet om man kan transfera sina saves från PS3 till PS4 varianten?

Jag vet inte om du verkligen förtjänar ett svar med den där meningen. "Transfera...saves", blä va illa.

Medlem
Medlem

Ja blir ju inget köp av detta. Rockstar behandlar pc spelare som skit.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Ja blir ju inget köp av detta. Rockstar behandlar pc spelare som skit.

...va? Jag tror det inte är så simpelt. Först och främst handlar det inte om ett år. Vi har väntat såhär länge, då kan vi nog allt vänta en liten stund till för en potentiellt mycket stabilare release än vad GTA:IV erbjöd.

Jag gissar att PC är betydligt knepigare att utveckla till och hålla stabilt med tanke på hur många olika setups vi sitter på i jämförelse med t.ex ett Playstation 4 som alla har exakt samma hårdvara.

De behandlar inte PC spelade som skit men tror snarare att det delvis är för att inte ge oss ytterligare ett GTA:IV. OM det nu blir så att spelet är katastrofalt vid release i Januari - först då är din kommentar legitim.

Tycker att folk blir lite väl jäkla griniga över småskit. Se, t.om jag blir grinig för att folk är griniga. Det smittar!

123
Skriv svar