Intel: "Det finns 711 miljoner pc-spelare"

Robot
Intel: "Det finns 711 miljoner pc-spelare"
Medlem
Intel: "Det finns 711 miljoner pc-spelare"

Inte så konstigt med tanke på att majoriteten av PC spelarna använder Intel GMA i sina speldatorer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Intressant att wii-u sålt mer än xbone, säger endel om xbox one

Candy Crush-spelare på Facebook räknas väl också, så är dessa "riktiga" gamers?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Candy Crush-spelare på Facebook räknas väl också, så är dessa "riktiga" gamers?

Lika mycket som LoL-spelare.

Medlem

master race strikes again !!!

Medlem

mmmmmmaaaaaasterrrr PCCCcccccc raaaaaaace!

Medlem
Skrivet av Loltron:

Intressant att wii-u sålt mer än xbone, säger endel om xbox one

Svar nej.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Rätt dålig spelförsäljning till PC förhållande till antalet spelare isf när ett spel säljer bättre till konsol som bara har en bråkdel av det antalet spelare.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Intressant att wii-u sålt mer än xbone, säger endel om xbox one

Tja, Xbox One har sålt 5 miljoner på drygt ett år, Wii U har sålt 6,6 miljoner på drygt två år. Vilken konsol säger det mest om?

Medlem
Skrivet av Loltron:

Intressant att wii-u sålt mer än xbone, säger endel om xbox one

Ja, att den kom efter Wii U. Sen att dom säljer "dåligt" misstänker jag är pga alla deras snesteg. Det är iaf orsaken till att jag inte tänker stödja Microsoft i första taget, och är ganska säker på att dom flesta (som inte hatar Microsoft bara för att) dissar xbone av den anledningen

Medlem

konsoller är ju mer för såna som inte förstår sig på datorer. så har det alltid varit i min värld iaf. nästan alla jag vet som har konsoller, kan noll om dator och har bara inte valet ens. även om det inte stämmer för alla.

pc = avancerade användare
konsoll = simpel användare

förlåt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Loltron:

Intressant att wii-u sålt mer än xbone, säger endel om xbox one

Tja, Xbox One har sålt 5 miljoner på drygt ett år, Wii U har sålt 6,6 miljoner på drygt två år. Vilken konsol säger det mest om?

Båda ?

Medlem
Skrivet av Loltron:

Intressant att wii-u sålt mer än xbone, säger endel om xbox one

Wii U är den enda konsolen i generation 8 som är intressant på riktigt. Den vet att den är en konsol och försöker inte tävla med PC, utan kör istället sitt eget lilla race.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

KoP
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

konsoller är ju mer för såna som inte förstår sig på datorer. så har det alltid varit i min värld iaf. nästan alla jag vet som har konsoller, kan noll om dator och har bara inte valet ens. även om det inte stämmer för alla.

pc = avancerade användare
konsoll = simpel användare

förlåt

Fördomar!!

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

konsoller är ju mer för såna som inte förstår sig på datorer. så har det alltid varit i min värld iaf. nästan alla jag vet som har konsoller, kan noll om dator och har bara inte valet ens. även om det inte stämmer för alla.

pc = avancerade användare
konsoll = simpel användare

förlåt

I min värld också :P. Teorin verkar stämma.

Inaktiv

Av dem så är det 700 miljoner som piratkopierar alla spel och 10 miljoner som väntar på rea

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

konsoller är ju mer för såna som inte förstår sig på datorer. så har det alltid varit i min värld iaf. nästan alla jag vet som har konsoller, kan noll om dator och har bara inte valet ens. även om det inte stämmer för alla.

pc = avancerade användare
konsoll = simpel användare

förlåt

Så har jag också tänkt. Även om nu PC-spelandet har förenklats idag så är konsolerna mer simpla.

Medlem

Det ä himla många det! Skeppas datorer med ms-röj fortfarande?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Det ä himla många det! Skeppas datorer med ms-röj fortfarande?

Nej, men det går att ladda ner gratis i Microsoft Store

Medlem
Skrivet av popperino:
Skrivet av walter_iego:

Candy Crush-spelare på Facebook räknas väl också, så är dessa "riktiga" gamers?

Lika mycket som LoL-spelare.

Trodde tortyr var olagligt..

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Loltron:

Intressant att wii-u sålt mer än xbone, säger endel om xbox one

Wii U är den enda konsolen i generation 8 som är intressant på riktigt. Den vet att den är en konsol och försöker inte tävla med PC, utan kör istället sitt eget lilla race.

Det har du förvisso helt rätt i.

Medlem

"Vem sa att pc-spelande är döende?"

Rockstar.

Medlem
Skrivet av AddeKG:

"Vem sa att pc-spelande är döende?"

Rockstar.

Hade dom verkligen trott det hade dom aldrig släppt spel till PC.

Medlem
Skrivet av AddeKG:

"Vem sa att pc-spelande är döende?"

Rockstar.

Skillnad på AAA-spel med alla enkla spel som finns på PC.

Inaktiv

Jag anser att den mest spelintresserade är den som köper en spelkonsol,
och det beror på att folk som köper en dator gör det för att kunna arbeta , betala räkningar , spela mm.

Medan en som köper en spelkonsol vet att man bara kan spela på den, alltså bara är ute efter spel, med andra ord en äkta gamer.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Jag anser att den mest spelintresserade är den som köper en spelkonsol,
och det beror på att folk som köper en dator gör det för att kunna arbeta , betala räkningar , spela mm.

Medan en som köper en spelkonsol vet att man bara kan spela på den, alltså bara är ute efter spel, med andra ord en äkta gamer.

Dumheter. "Jag köpte ett grafikkort för 3000 kr så jag kan betala räkningarna bättre"

ZF
Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Loltron:

Intressant att wii-u sålt mer än xbone, säger endel om xbox one

Tja, Xbox One har sålt 5 miljoner på drygt ett år, Wii U har sålt 6,6 miljoner på drygt två år. Vilken konsol säger det mest om?

PS2 sålde 100 miljoner på 6 år. och PC sålde då alltså tydligen 710 miljoner på 33 år.

slutsats, PS2 är helt överlägsen allt annat. jag ska satsa på en sån.

Medlem

Om det skall spelas blir det på konsol. Detta av rent bekvämliga skäl. Man sitter skönt i soffan, man kan dela spelupplevelsen med andra i rummet (enkelt med spelkontroller) och behöver aldrig tänka på systemkrav/uppgraderingar av datorn för nya spel.

ZF
Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av KarateKurt:

Jag anser att den mest spelintresserade är den som köper en spelkonsol,
och det beror på att folk som köper en dator gör det för att kunna arbeta , betala räkningar , spela mm.

Medan en som köper en spelkonsol vet att man bara kan spela på den, alltså bara är ute efter spel, med andra ord en äkta gamer.

Dumheter. "Jag köpte ett grafikkort för 3000 kr så jag kan betala räkningarna bättre"

men Intel gör ju inga grafikkort för 3000kr.

visserligen har de processorer med GPU för 3000, men dessa brukar de flesta spelare som köper grafikkort för 3000kr undvika och välja billigare modeller till istället.

123
Skriv svar