Dö rymddöden i Alien: Isoliation

Robot
Medlem
Dö rymddöden i Alien: Isoliation

Är egentligen bara orolig för om spelet kommer ha för mycket quick-time events.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent

Står och faller på om alien är så smart som de lovar. Känns det för scriptat och linjärt är risken stor att allt faller platt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Sega + Alien = Nope

Medlem

Hoppade till av den andra videon. God damn!

Medlem

Jag hoppas verkligen att det inte blir Colonial Marines i repris. Vad man har sett hittills så verkar det dock lovande. Jag gillar idén om att fly och gömma sig snarare än att meja ner en efter en à la Rambo.

Blir nog inte att man vågar förhandsboka det i alla fall. Utan jag kommer att invänta recensioner.

Medlem

Fick chans att testa en "Challenge" på detta i Tyskland. Man skulle smyga sig igenom en sektion så snabbt som möjligt.

Alien(en?) var den från första filmen och spelet kändes lite som att gömma sig från Slenderman, du hade dock "lyxen" att spåra honom med Motion Trackern. (Något som lät dig se varifrån din död skulle komma).

Det var väldigt obehagligt och när man väl blev upptäckt så sprang och sprang man. Sen hörde man dunken i väggarna.. Motiontrackern gick loss.. Man gjorde lite desperat recon by fire runt sig.. Sen BAM! skrek jag när utomjordingen slaffsa mig.

Riktigt fin stämning och trots att det var minimalistisk HUD etc. hade dom crafting system och grejer.

Där och då kändes det som jag hade kunnat plocka upp det för 299:- utan att skämmas!


signatur
Inaktiv

Ja, men vad roligt! 60-70 i synfält och hackiga aliens. Nu blev jag mycket orolig för PC-lanseringen

Medlem

Eftersom C.A (förvisso blev inte Rome 2 någon superhit när den släpptes, men det har fixats i efterhand) har gjort spelet och jag älskar Alienserien så kommer jag att köpa(dock efter att ha sett någon recension) , men jag undviker alla filmer från spelet eftersom jag inte vill få något avslöjat i förtid.

Medlem

Det här verkar grymt, frågan är bara om man vågar spela. Jag vågar inte kolla igenom Alien filmerna längre pga den sykande stämningen där.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Ja, men vad roligt! 60-70 i synfält och hackiga aliens. Nu blev jag mycket orolig för PC-lanseringen

Hackiga aliens? Om du syftar på huvudets vibrationer innan den hugger så är det precis som i filmerna. FOV ser helt normal ut tycker jag och vad säger att den inte kan justeras som i de flesta andra spel?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det här verkar grymt, frågan är bara om man vågar spela. Jag vågar inte kolla igenom Alien filmerna längre pga den sykande stämningen där.

Grow some balls!

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av edgren:

Ja, men vad roligt! 60-70 i synfält och hackiga aliens. Nu blev jag mycket orolig för PC-lanseringen

Hackiga aliens? Om du syftar på huvudets vibrationer innan den hugger så är det precis som i filmerna. FOV ser helt normal ut tycker jag och vad säger att den inte kan justeras som i de flesta andra spel?

Aliens hackar sig fram i Alien 3, för att de är datoranimerade. Detta syns på lång väg (1 timme och 23 minuter in i filmen). I Alien: Resurrection hackar inte aliens sig fram - de är stadiga. Dock bygger (om jag inte minns helt fel nu) Alien: Isolation på den första filmen, och där hackar inte alien fram när denne ska attackera (1 timme, 30 minuter och 50 sekunder in i filmen). Där vaggar den bara sitt huvud lite lätt. Säkert för att kunna lokalisera bytet bättre. I spelet hackar aliens hela kropp - inte huvudet och inte heller vaggar lite lätt med huvudet. Det hackar.

Synfältet är alltid på 60-70 på konsoler, för att man sitter längre från skärmen i jämförelse med datorskärmen. Då tänker man inte på hur långt fram synfältet egentligen är. Sitter man vid en datorskärm, så mår man illa efter en stunds spelande med 60-70 i synfält. En del personer mår illa vid 70-80 i synfält. För min del är 90-110 det synfält som är acceptabla, beroende på spel. I The Elder Scrolls V: Skyrim är det 90 i synfält som gäller, och i Dishonored är det 110 som gäller.

Medlem

Inte pre-order material precis. Men man kan ju alltid hoppas.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av anon_276063:

Ja, men vad roligt! 60-70 i synfält och hackiga aliens. Nu blev jag mycket orolig för PC-lanseringen

Hackiga aliens? Om du syftar på huvudets vibrationer innan den hugger så är det precis som i filmerna. FOV ser helt normal ut tycker jag och vad säger att den inte kan justeras som i de flesta andra spel?

Aliens hackar sig fram i Alien 3, för att de är datoranimerade. Detta syns på lång väg (1 timme och 23 minuter in i filmen). I Alien: Resurrection hackar inte aliens sig fram - de är stadiga. Dock bygger (om jag inte minns helt fel nu) Alien: Isolation på den första filmen, och där hackar inte alien fram när denne ska attackera (1 timme, 30 minuter och 50 sekunder in i filmen). Där vaggar den bara sitt huvud lite lätt. Säkert för att kunna lokalisera bytet bättre. I spelet hackar aliens hela kropp - inte huvudet och inte heller vaggar lite lätt med huvudet. Det hackar.

Synfältet är alltid på 60-70 på konsoler, för att man sitter längre från skärmen i jämförelse med datorskärmen. Då tänker man inte på hur långt fram synfältet egentligen är. Sitter man vid en datorskärm, så mår man illa efter en stunds spelande med 60-70 i synfält. En del personer mår illa vid 70-80 i synfält. För min del är 90-110 det synfält som är acceptabla, beroende på spel. I The Elder Scrolls V: Skyrim är det 90 i synfält som gäller, och i Dishonored är det 110 som gäller.

Jag tror du missförstår mig, när en alien förbereder sig att hugga med sin tunga i filmerna så vibrerar huvudet som om de spänner sig inför attacken, det har inte med specialeffekter eller animering att göra. Det är samma beteende som jag ser i klippet ovan.
När det gäller FOV så är det fortfarande så att man själv oftast kan ändra den om man inte gillar den förinställda.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av edgren:

Ja, men vad roligt! 60-70 i synfält och hackiga aliens. Nu blev jag mycket orolig för PC-lanseringen

Hackiga aliens? Om du syftar på huvudets vibrationer innan den hugger så är det precis som i filmerna. FOV ser helt normal ut tycker jag och vad säger att den inte kan justeras som i de flesta andra spel?

Aliens hackar sig fram i Alien 3, för att de är datoranimerade. Detta syns på lång väg (1 timme och 23 minuter in i filmen). I Alien: Resurrection hackar inte aliens sig fram - de är stadiga. Dock bygger (om jag inte minns helt fel nu) Alien: Isolation på den första filmen, och där hackar inte alien fram när denne ska attackera (1 timme, 30 minuter och 50 sekunder in i filmen). Där vaggar den bara sitt huvud lite lätt. Säkert för att kunna lokalisera bytet bättre. I spelet hackar aliens hela kropp - inte huvudet och inte heller vaggar lite lätt med huvudet. Det hackar.

Synfältet är alltid på 60-70 på konsoler, för att man sitter längre från skärmen i jämförelse med datorskärmen. Då tänker man inte på hur långt fram synfältet egentligen är. Sitter man vid en datorskärm, så mår man illa efter en stunds spelande med 60-70 i synfält. En del personer mår illa vid 70-80 i synfält. För min del är 90-110 det synfält som är acceptabla, beroende på spel. I The Elder Scrolls V: Skyrim är det 90 i synfält som gäller, och i Dishonored är det 110 som gäller.

Jag tror du missförstår mig, när en alien förbereder sig att hugga med sin tunga i filmerna så vibrerar huvudet som om de spänner sig inför attacken, det har inte med specialeffekter eller animering att göra. Det är samma beteende som jag ser i klippet ovan.
När det gäller FOV så är det fortfarande så att man själv oftast kan ändra den om man inte gillar den förinställda.

Jag skulle vilja ha någon form av bevis på det, tack

Ofta, ja, men inte alltid. Soldier of Fortune: Payback är ett bra exempel på det. Jag är bekväm av mig och gillar inte att mixtra i konfigurationsfiler (om detta går i redan nämnda spel, vet jag dessvärre inte). Om den inställningen finns i en konfigurationsfil, så ska den även finnas med i inställningarna i spelet, alternativt som ett kommando i konsolen (så som i The Elder Scrolls V: Skyrim; fov 90 i konsolen och synfältet blir satt till 90). Ett bra exempel på detta, är Arma 3, fast där är det lite mer avancerat. Tack och lov finns det ett litet tredjepartsprogram som hjälper en med att ställa in det synfält man vill ha i Arma 3.

Medlem

Åh fyyyy f*n, det här kan bli det läskigaste jag spelat på länge känner jag!

Men, och det är ett stort men, allt hänger på hur intelligent de lyckats göra Alien. Är han så pass oförutsägbar som man hoppas så kommer inte mina fötter vara många sekunder på golvet när jag spelar precis. :S


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar