Destiny – jämförelse mellan PS4 och Xbox One

Robot
Destiny – jämförelse mellan PS4 och Xbox One
Medlem
Destiny – jämförelse mellan PS4 och Xbox One

Såg ingen direkt skillnad faktiskt, bortsett från att på PS4:an ser det ut att vara "disigare" i de klipp som visar olika vyer.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Finns det ens några skillnader? Snacka om obefintligt...

Medlem

Meninglöst att jämföra tycker jag personligen. Varför? Det är ju i stort samma hårdvara.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Meninglöst att jämföra tycker jag personligen. Varför? Det är ju i stort samma hårdvara.

Det är väl intressant eftersom många gnäller på att Xbox är så dåligt samtidigt som ps4:an är så överlägset.

Det här visar att det inte enbart är hårdvaran som avgör. Spela spelen, inte konsolen!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ja jag var då inte människa att se någon som helst skillnad. Däremot upplevelsen kanske skiljer när man själv spelar i form av 30 vs 60 fps?
Men rent visuellt smakar det ingen skillnad


signatur

Jäh!

Inaktiv
Skrivet av saru:

Såg ingen direkt skillnad faktiskt, bortsett från att på PS4:an ser det ut att vara "disigare" i de klipp som visar olika vyer.

Skumt, ser ocksa att ps4an ar svagt dimmig ibland..

Medlem
Skrivet av Chrester:

Ja jag var då inte människa att se någon som helst skillnad. Däremot upplevelsen kanske skiljer när man själv spelar i form av 30 vs 60 fps?
Men rent visuellt smakar det ingen skillnad

båda är 30 fps...

Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av saru:

Såg ingen direkt skillnad faktiskt, bortsett från att på PS4:an ser det ut att vara "disigare" i de klipp som visar olika vyer.

Skumt, ser ocksa att ps4an ar svagt dimmig ibland..

Skillnaden är bara att Xbox One av någon anledning använder för kraftig svärta vilket gör att en del bilder vid en första anblick ser skarpare ut.

Vid andra bilder tappar den i stället detaljer som försvinner i den överdrivna svärtan. Googla på "Xbox One" och "black crush" så får ni säkerligen en massa exempel.

Medlem

Är ju det som är själva grejen med att PS4 ändå blir den bättre upplevelsen.
Som vanligt så anpassar de spelet efter den svagaste konsolen, sedan så portas spelet till den andra.
Detta förklarar då det bättre flytet till PS4.

Hade de velat så hade de kunnat kräma på mer grafik till PS4 verisonen, då till kostnad för att nå samma infrekventa bilduppdatering som till XBO men de har i detta fallet inte valt att göra så.

Medlem
Medlem

tråkigt för ps4 folket att deras version inte går fullt ut för att inte xbone ska se kass ut :/

Inaktiv
Skrivet av Spiff:

tråkigt för ps4 folket att deras version inte går fullt ut för att inte xbone ska se kass ut :/

Nonsens. Xbox-versionen var 900p från början. Bungie höjde det till 1080p efter GPU-upplåsningen och efter att MS visade hur man ska använda esramet.

Medlem
Skrivet av Patsy:
Skrivet av Chrester:

Ja jag var då inte människa att se någon som helst skillnad. Däremot upplevelsen kanske skiljer när man själv spelar i form av 30 vs 60 fps?
Men rent visuellt smakar det ingen skillnad

båda är 30 fps...

du skojar!?

Inaktiv
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Patsy:
Skrivet av Chrester:

Ja jag var då inte människa att se någon som helst skillnad. Däremot upplevelsen kanske skiljer när man själv spelar i form av 30 vs 60 fps?
Men rent visuellt smakar det ingen skillnad

båda är 30 fps...

du skojar!?

Det ser du tydligt i ultrarapid-filmen att de har samma bilduppdatering.

Medlem

Skiter fullständigt i grafiken, vill inte spela ett shooterspel i 30 fps...

Medlem

Bilduppdateringen i videon stämmer givetvis inte överens med hur det flyter på i spelet i sig - men det är ungefär så det känns att gå från 60 fps till 30. (och 120 till 60 för min del... jäklar vad det känns "laggigt" att ens använda muspekaren på skrivbordet med en 60hz skärm nu....)

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Patsy:
Skrivet av Chrester:

Ja jag var då inte människa att se någon som helst skillnad. Däremot upplevelsen kanske skiljer när man själv spelar i form av 30 vs 60 fps?
Men rent visuellt smakar det ingen skillnad

båda är 30 fps...

du skojar!?

Det ser du tydligt i ultrarapid-filmen att de har samma bilduppdatering.

tänkte mest på kombinationen next-gen och 30 fps, rimmar ganska illa.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Patsy:
Skrivet av Chrester:

Ja jag var då inte människa att se någon som helst skillnad. Däremot upplevelsen kanske skiljer när man själv spelar i form av 30 vs 60 fps?
Men rent visuellt smakar det ingen skillnad

båda är 30 fps...

du skojar!?

Det ser du tydligt i ultrarapid-filmen att de har samma bilduppdatering.

tänkte mest på kombinationen next-gen och 30 fps, rimmar ganska illa.

Har du legat i ide det senaste året?

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Patsy:
Skrivet av Chrester:

Ja jag var då inte människa att se någon som helst skillnad. Däremot upplevelsen kanske skiljer när man själv spelar i form av 30 vs 60 fps?
Men rent visuellt smakar det ingen skillnad

båda är 30 fps...

du skojar!?

Det ser du tydligt i ultrarapid-filmen att de har samma bilduppdatering.

tänkte mest på kombinationen next-gen och 30 fps, rimmar ganska illa.

Har du legat i ide det senaste året?

när det gäller konsoler, ja....

Medlem

Denna grafikhysteri och FPS jakt kommer vara förödande för konsolspelen.
Skit i det tekniska och låt oss ha kul, man undrar ju vad som hände med splitscreen?
Bungie har alltid levererat när det gäller soffcoop tidigare. Men nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

I hopp om att inte bli klassad som fanboy (jag äger alla konsoler + PC), så gissar jag att Destiny har blivit aningen nerdummad tekniskt på PS4-versionen.

Den gissningen grundar jag på att det är en jäkla massa jobb involverat i en 4-vägsportning. Om grafikmotorn var skriven från grunden att ta vara på PS4'ans hårdvara så skulle 60 fps fungera, det har Last of Us bevisat tycker jag.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Denna grafikhysteri och FPS jakt kommer vara förödande för konsolspelen.
Skit i det tekniska och låt oss ha kul, man undrar ju vad som hände med splitscreen?
Bungie har alltid levererat när det gäller soffcoop tidigare. Men nu

det är som natt och dag att spela 30 vs 60 fps. Så det borde vara en stor grej.

Medlem

Det är ju 360- och Ps3-versionerna som håller tillbaks spelet om något. Bungie har själva sagt att de har offrat grafik och FPS till de nya konsolerna för att de äldre ska se någorlunda likt de nya plattformarna...

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Molotov:

Denna grafikhysteri och FPS jakt kommer vara förödande för konsolspelen.
Skit i det tekniska och låt oss ha kul, man undrar ju vad som hände med splitscreen?
Bungie har alltid levererat när det gäller soffcoop tidigare. Men nu

det är som natt och dag att spela 30 vs 60 fps. Så det borde vara en stor grej.

Jag ska inte påstå att du har fel men ja spelar en del på fleraplattformar mest Xbox 360 och PC och jag kan inte säga att jag kan säga spelen jag spelar om det är 30 eller 60 FPS däremot känner jag när det blir dropps men är FPS jämn så tycker inte jag det är några problem.

På pc är jag en sån som avskyr låst FPS vis vsync osv utan har alltid utan även fast det fladdrar upp och ner mer och blir gearing i bilden så är flytet mycket bättre.

Så jag tror det är flytet som är viktigare inte själva siffran för rörelser på konsolspel är endå begränsad vad man Max kan vicka spakarna på kontrollen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Denna grafikhysteri och FPS jakt kommer vara förödande för konsolspelen.
Skit i det tekniska och låt oss ha kul, man undrar ju vad som hände med splitscreen?
Bungie har alltid levererat när det gäller soffcoop tidigare. Men nu

Grafik och fps hysterin är inte bland konsolägarna. Läser du inläggen bland kommentarerna är det mest gnäll från unga pc spelare som inte har råd att köpa konsol.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Enda jag kan se är att PS4 är ljusare i bilden.

Medlem

Så, då kan vi vara överens om att det ser i princip likadant ut på båda. Kan vi släppa siffer-hysterin och och alla tillsammans se fram emot nya roliga spel istället.

Tänk om FZgå i bräschen och lägga ner dessa meningslösa och barnsliga "blabla vs. blabla", FPS dit och upplösning dit-artiklar och visa att de går att driva en bra gaming-sida utan sån skit.

Medlem

Någon här på FZ som också har problem med disconnects? Kan inte spela alls egentligen.. Fler på Bungies forum som har samma problem.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Är ju det som är själva grejen med att PS4 ändå blir den bättre upplevelsen.
Som vanligt så anpassar de spelet efter den svagaste konsolen, sedan så portas spelet till den andra.
Detta förklarar då det bättre flytet till PS4.

Hade de velat så hade de kunnat kräma på mer grafik till PS4 verisonen, då till kostnad för att nå samma infrekventa bilduppdatering som till XBO men de har i detta fallet inte valt att göra så.

Fast nu anpassade de sig efter den förra generationen och rätt mig om jag har fel, men Destiny i sig är främst utvecklat för ps4an.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar