Microsoft testar Xbox-spel i browsern

Robot
Microsoft testar Xbox-spel i browsern

Ny teknik kan göra det möjligt att spela shooters i 60 fps i webbläsaren.

#microsoft


Medlem
Microsoft testar Xbox-spel i browsern

Och MS som är såå dåliga på allt. Tänk att de kan komma på såna här saker!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Jag testar gärna


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan ju vara kul å titta på

Off topic: Sammanträffande att jag råkade ha Delorean Dynamite i lurarna när jag började läsa nyheten ^^ (http://open.spotify.com/track/43DnalVz4tL1pR1GWCpfCj)

Medlem

Jag skulle inte ha något emot en prenumarationstjänst på alla gamla xbox och xbox 360 spel. Som man då spelar i webläsaren.

Medlem
Medlem

Jag förstår inte rationaliseringen bakom molnbaserad spelutveckling. Vi måste ju klura ut hur vi ska få bort de där ca. 30 till 100 millisekundrarna det tar att nå servern innan vi kan prata renderingsprestanda.

Annars är tekniken dömd att ha samma "eftersläpande" känsla som VR-teknik kämpar med.

Medlem

"Delorean är namnet på ett projekt där man bland annat renderar bildrutor i förtid, alltså att spelet förutser vad du kommer göra"

Och om jag är outförsigbar då? Straffas man dubbelt så hårt då?

Medlem

" till en mängd spelplattformar: Online, Playstation Now, pc-spel, Steam Machines... "
Den förstnämnda heter väl OnLive?

Inaktiv
Skrivet av GREY-task:

"Delorean är namnet på ett projekt där man bland annat renderar bildrutor i förtid, alltså att spelet förutser vad du kommer göra"

Och om jag är outförsigbar då? Straffas man dubbelt så hårt då?

*Oförutsägbara

Tydligen går man inne i en låda av renderade bilder, så när du gör ditt val vart du ska färdas i rummet, så finns det redan lokalt hos dig. Sen är det en massa annat som jag inte har satt mig in i. Deras tjänst drar ungefär 5 ggr så mycket i bandbredd från vanliga tjänster i vissa fall.

Edit:

Nu när jag tänker på det, så låter det som en bäbisversion av kvantmekanik. Universum ritar upp alla möjliga utgångar och sen renderas universum efter våra val.

Medlem

Hatten av om de lyckas, vilket jag hoppas att de gör. Kan tekniken fungera så att gamla x-box och 360 spel funkar i webläsaren öppnas en enorm marknad upp för svältfödda MS.

En tjänst där man kan köpa äldre spel och spela genom ett moln vore väldigt bekvämt då det finns en del konsolexklusiva guldkorn man missat genom åren.

Inaktiv
Skrivet av beltet:

Jag skulle inte ha något emot en prenumarationstjänst på alla gamla xbox och xbox 360 spel. Som man då spelar i webläsaren.

Xbox one spel ska ju kunna spelas via molnet ocksa.

Nu nar ms ager mojang sa borde val minecraft vara det perfekta spelet .

Medlem

det är väll bara att testa
http://hover.ie/

To play the classic version, simply type "bambi" before clicking anything; this will open a fake Windows 95 desktop,


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar