Robot
NHL 15

Fortfarande bäst på isen men fansen lär sakna mycket.

#ea-sports-canada, #nhl-15


Medlem
NHL 15

Hade tänkt skaffa NHL 15, men jag tror jag väntar ett år och skaffar NHL 16 i stället. De första sportspelen till nya konsoler brukar oftast vara lite sämre då mycket av tiden går åt till att få det att se ut som next-gen, sen fyller man på med spellägen, förfinad fysik osv i kommande utgåvor.

Medlem

har testat demot och tycker det ser ut och känns som NHL 14... som såg ut och kändes som NHL13...

Medlem

Behövs inga nya spel, serien nådde perfektion i och med NHL 95 till Mega Drive.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Moderator | Testpilot
Skrivet av SID 6.7:

Behövs inga nya spel, serien nådde perfektion i och med NHL 95 till Mega Drive.

2001 var min favorit. Jag och min kompis spelade det som in i h-vete i flera år utan att uppgradera.

Spelet är förvisso inte så realistiskt men det var en skön och trevlig "arkad känsla" som inte finns i hockey spel längre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Dom har nollställt så dom kan introducera det som tidigare funnits som nyheter under flera år frammåt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Musiken är i spelet är i princip obefintlig" ehm wat?

Medlem

Har spelat det i några dagar nu och kan säga så här att jag älskar fysiken på pucken. Den känns mer "levande/realistisk" nu. Grafiken, dynamiken gillas med. Men samtidigt så älskade jag att jobba upp mig ur CHL till NHL och sen jobba upp sig från 4:e kedjan in i 1:a kedjan. Det gör mig rätt besviken att jag inte kan göra det här eller Live the Life...

Jag hoppas att dom lägger till mer spellägen som gör att det här köpet var mer "värt" än vad det är nu.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Den nya motorn är gudomlig med physics och grafiken. Som recensenten säger. Innanför rinken är spelet fantastiskt bra. Men innehållet kunde va bättre

Ska komma massa patcher som kommer lägga in en del funktioner nu i oktober

Medlem

Nu har jag inte spelat NHL sedan NHL 94 så jag saknar inte något. Jag tycker det är ett oerhört kul spel.
Dessutom kommer en del saker läggas till efterhand.
http://www.operationsports.com/news/760958/nhl-15-post-launch...

Flakmonkey

Känns som att det är värt ett köp ändå då jag är en av de som spelar något annat än offline-matcher med polarna eller 1on1 online mot samma människor. Så för mig är EA:s prioriteringen helt rätt, men är ju inte svårt att förstå besvikelsen för de som utnyttjar det innehåll som nu saknas...

Community Manager
Bethesda Norden

Hej! Jag håller med om det ni skriver, tycker nog också att spelet är värt ett köp om man älskar serien och NHL-hockey. Spelmässigt är NHL15 tidernas bästa hockeyspel men jag kunde inte sätta en fyra eller femma just på grund av de stora brister som finns i funktionerna i övrigt.

Skrivet av Nosnos:

offline-matcher med polarna eller 1on1 online mot samma människor..

Likadant för mig, en mot en är kärnan!

Medlem

Det känns som att EA är inne på ett spår att strippa NHL- och Fifa-serien på spellägen för att vi ska hitta till de inkomstbringande Ultimate Team-lägena i respektive spel.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SID 6.7:

Behövs inga nya spel, serien nådde perfektion i och med NHL 95 till Mega Drive.

2001 var min favorit. Jag och min kompis spelade det som in i h-vete i flera år utan att uppgradera.

Spelet är förvisso inte så realistiskt men det var en skön och trevlig "arkad känsla" som inte finns i hockey spel längre.

Håller med fullständigt! ^^

Medlem
Skrivet av Anwest:

Det känns som att EA är inne på ett spår att strippa NHL- och Fifa-serien på spellägen för att vi ska hitta till de inkomstbringande Ultimate Team-lägena i respektive spel.

Dock är det inte så. EA strippar spelet pga. att dom har en ny motor och allt måste göra om på nytt. Troligen kommer spellägena komma med dyr DLC senare under året.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av pubisboy:

har testat demot och tycker det ser ut och känns som NHL 14... som såg ut och kändes som NHL13...

Det där kunde man skrivit om NHL14, 13, 12, 11, 10... även om man inte ens testat. Men jag tycker verkligen inte det går att säga om NHL15.

Jag har lirat NHL sen Elitserien på MegaDrive. I grundskolan spenderade vi säkert två år med att varje helg köra turneringar i NHL98-99, där man riskerade att få sitta och vänta om man förlorade. Jag har sett serien utvecklas successivt hela vägen och anpassat spelstil därefter. Men nu tycker jag de gått för långt faktiskt.

Jag hann bara köra två matcher när jag testade NHL15 på PS4 hos en kompis, men en segare sörja är svår att finna. Det tar säkert en stund för gamla spelare att vänja sig vid den nya "realistiska" stilen, med segare rörelser på isen, fjomptacklingar o s v. Men vill man verkligen ha det här?

Ibland känner man för en arkadracer, ibland en simulator. Den rappa känslan i NHL är hela grejen för mig, och det finns en gräns för hur realistiskt det det får bli enligt min mening.

edit: Slutkläm - Jag trodde 100% att det var rejält input lag när vi kört första perioden, och började felsöka skärmläge i min väns TV. Allt kändes som 500ms fördröjd sirap, det kanske säger en del om upplevelsen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av JesperEnglin:

Hej! Jag håller med om det ni skriver, tycker nog också att spelet är värt ett köp om man älskar serien och NHL-hockey. Spelmässigt är NHL15 tidernas bästa hockeyspel men jag kunde inte sätta en fyra eller femma just på grund av de stora brister som finns i funktionerna i övrigt.

Skrivet av Nosnos:

offline-matcher med polarna eller 1on1 online mot samma människor..

Likadant för mig, en mot en är kärnan!

En polare som har spelet till PS4 älskar hockey spel men tycker att detta nästa är ett skäl till reklamation.

- Local co-op finns inte, kan endast spela med varandra.

- Hur mycket man än ändrar i kamera inställningarna så zoomar spelet in lågt och bakom spelaren och om man svänger så följer kameran efter och gör att skillsticken ibland inte skjuter när den ska eller skjuter när man "dribblar".

- Spelet sparar inte inställningar om periodlängd och dylikt i Be A Pro läget.

Förutom saker som saknas i spelet så har väldigt många problem med lagg i spelet, vissa har fått fabriksåterställa
PS4'an, installera om spelet eller stänga av internetuppkopplingen innan man startar spelet så online funktionerna fungerar inte om man skulle ville använda dem.

Det är snyggt dock och flyter bra annars, men alla problem väger tyvärr tyngre än det som är bra.

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Anwest:

Det känns som att EA är inne på ett spår att strippa NHL- och Fifa-serien på spellägen för att vi ska hitta till de inkomstbringande Ultimate Team-lägena i respektive spel.

Dock är det inte så. EA strippar spelet pga. att dom har en ny motor och allt måste göra om på nytt. Troligen kommer spellägena komma med dyr DLC senare under året.

Så local co-op fungerar inte för att det finns en ny motor?
Det går bra och spela mot varandra och kameran fungerar bra i det läget + det vanliga när du styr alla dina spelare.

Nej, de ska ha en bra jävla anledning till att spelet var så illa mot hur det har varit förr.
EA verkar köra på "Less is more" nu mer. Varje nytt spel ha mindre saker och lägen än vad föregångaren.

Medlem

EA, Its not in the game!

Medlem

Införskaffade en PS4a igår och NHL.. Men sk*ten kraschar konstant! Tom när det står och idlar i huvudmenyn kan det få för sig att krascha. Installerade om hela systemet på PS4an, men det hjälpte föga.. Men visst, det lilla jag kunnat spela var trevligt..

Medlem

Tycker att målvakterna som jag skrev i en annan post är värdelösa. Kör med quick och lundqvist i två olika gm-mode. Båda har en räddningsprocent på 0.7 ungefär. Motståndarna skjuter ungefär 10 skott på en match och målvakten släpper in 4-5 skott. Det är under all kritik. Själv gör jag ungefär 10 mål per match, wtf? Kör på all-star ska tilläggas. Köra på svårare går inte eftersom det absolut inte blir realistiska siffror någonstans. Nhl 14 led inte av så här överdrivet dåliga målvakter. Så nu spelar jag 14 istället på mitt ps3. Helt klart inte värt det 500 kronor jag la ner på nhl 15. Är seriöst missnöjd!!

Medlem
Skrivet av FZ:

de rör sig och ser ut som sina förlagor

Ett undantag... https://twitter.com/rreaves75/status/504033792001314816

Skrivet av FZ:

de nya kommentatorerna Mike Emrich och Eddie Olczy

Har kollat några videor med de nya, och Mike "Doc" låter inte alls nästan lika bra som i verkligheten. Är lika intressant som en zombie.

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SID 6.7:

Behövs inga nya spel, serien nådde perfektion i och med NHL 95 till Mega Drive.

2001 var min favorit. Jag och min kompis spelade det som in i h-vete i flera år utan att uppgradera.

Spelet är förvisso inte så realistiskt men det var en skön och trevlig "arkad känsla" som inte finns i hockey spel längre.

I början av 2000-talet NHL-spelen was teh shit. Alla spel jag körde då har varit på alla sätt bättre utanför isen än dagens NHL, med statistisk osv, känns så jävla fattigt nu för tiden.
Hade även velat ha samma spelare som då med dagens motor.

Skrivet av jonis:
Skrivet av pubisboy:

har testat demot och tycker det ser ut och känns som NHL 14... som såg ut och kändes som NHL13...

Det där kunde man skrivit om NHL14, 13, 12, 11, 10... även om man inte ens testat. Men jag tycker verkligen inte det går att säga om NHL15.

Jag har lirat NHL sen Elitserien på MegaDrive. I grundskolan spenderade vi säkert två år med att varje helg köra turneringar i NHL98-99, där man riskerade att få sitta och vänta om man förlorade. Jag har sett serien utvecklas successivt hela vägen och anpassat spelstil därefter. Men nu tycker jag de gått för långt faktiskt.

Det ät faktiskt inte lika kul som the old days...känns det som.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag personligt älskar det, enda klagomål är nedskärningar.

Medlem
Medlem

4/5 sjysst spel, snabbt med tyngd och trevlig grafik. Spelar endast 1v1 och skippar dravlet.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Grymt bra spelkänsla bästa på flera år! Ni borde läsa recensionen hos hockeysverige.se istället! Eller testa själva - 4/5!

Medlem

Älskar hockey så det här blev ett lätt köp. Synd att det är nerskärningar i spelet, men HUT är mitt nya favorit-läge + 1v1 med polare

Medlem

Spelmässigt är spelet galet bra, men att de saknar så många spellägen och att de spellägen som faktiskt finns är så oerhört strypta gör att livslängden för spelet kommer vara väldigt kort.

Be a GM tröttnade jag på efter en halv säsong eftersom det är så oslipat och det spelläget brukar ändå vara mitt favoritläge.

Nu spelar jag HUT och stöter på bugg efter bugg och längtar mer och mer till den 25:e då FIFA 15 kommer ut.

Upp till bevis EA till nästa NHL-spel, det här håller inte om ni inte patchar upp det rejält och snart.

Medlem

Demo till Ps4 var grymt bra. jag köpte precis ett ps4 med NHL 15
kommer ej att ångra mig

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av pubisboy:

har testat demot och tycker det ser ut och känns som NHL 14... som såg ut och kändes som NHL13...

Det där kunde man skrivit om NHL14, 13, 12, 11, 10... även om man inte ens testat. Men jag tycker verkligen inte det går att säga om NHL15.

Jag har lirat NHL sen Elitserien på MegaDrive. I grundskolan spenderade vi säkert två år med att varje helg köra turneringar i NHL98-99, där man riskerade att få sitta och vänta om man förlorade. Jag har sett serien utvecklas successivt hela vägen och anpassat spelstil därefter. Men nu tycker jag de gått för långt faktiskt.

Jag hann bara köra två matcher när jag testade NHL15 på PS4 hos en kompis, men en segare sörja är svår att finna. Det tar säkert en stund för gamla spelare att vänja sig vid den nya "realistiska" stilen, med segare rörelser på isen, fjomptacklingar o s v. Men vill man verkligen ha det här?

Ibland känner man för en arkadracer, ibland en simulator. Den rappa känslan i NHL är hela grejen för mig, och det finns en gräns för hur realistiskt det det får bli enligt min mening.

edit: Slutkläm - Jag trodde 100% att det var rejält input lag när vi kört första perioden, och började felsöka skärmläge i min väns TV. Allt kändes som 500ms fördröjd sirap, det kanske säger en del om upplevelsen.

ändrade ni inställningarna till "arcade" då?
jag kör på simulation, tycker det är lagom.

12
Skriv svar