Bekräftat – Microsoft köper Mojang och Minecraft

Robot
Bekräftat – Microsoft köper Mojang och Minecraft

Markus "Notch" Persson och de två andra grundarna har råd att bjuda på tårta.

#microsoft, #minecraft, #mojang


Medlem
Bekräftat – Microsoft köper Mojang och Minecraft

Undrar vad för kul han kommer att göra med 18 miljarder kronor

Medlem

Klagar när Occulus säljer till Facebook - Säljer till Microsoft. Hycklare.

Medlem
Medlem

jahopp där försvann ju MC ifrån min dator då. fast rätt glad ändå, nu fick ja ju ett bra skäl att sluta spela på Buxvilles skitsever

Killmonday Games

All lycka åt honom! Får se vad han hittar eller inte hittar på nu när han fått sitt liv tillbaka.


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Tänk vad upprörd Notch blev när Facebook köpte Oculus. Antar att två miljarder kan köpa de flesta principer.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Gen
Medlem

*Katching* Rik man blev ännu rikare.

Inaktiv

Ett självklart drag, jag är då hellre en rik smart hycklare än en korkad fattiglapp med dumma principer.

Medlem
Skrivet av wallde:

Undrar vad för kul han kommer att göra med 18 miljarder kronor

Hur mycket försvinner på skatt?

Medlem

ofattbart mycket pengar o_O


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

You sold out! You sold out! You sold out!
Lite hyckleri kan tyckas, men GG WP


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hah, att ni ens orkar kalla honom sellout. Var väl läge att casha in nu innan sossarna drar upp skatten till rekordnivåer.

Medlem

Frågan som återstår är ju hur har Microsoft tänkt att tjäna mer än 18 miljarder kronor på detta!?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Kul för honom, men man blir ändå lite orolig för hur det ska bli för oss med ps3/ps4 om det kommer bli några mer uppdateringar i framtiden eller inte.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

Alla har ett pris.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av wallde:

Undrar vad för kul han kommer att göra med 18 miljarder kronor

Hur mycket försvinner på skatt?

Haha iiiingen aning! Men ett par miljarder hit eller dit lär man inte sakna när man har gott om dem kvar
Hoppas han gör nått nytt kul spel

Medlem

Grattis Notch!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Klagar när Occulus säljer till Facebook - Säljer till Microsoft. Hycklare.

Ja verkligen, men så är det när rika vill bli rikare.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Ett självklart drag, jag är då hellre en rik smart hycklare än en korkad fattiglapp med dumma principer.

Visst är det svårt att tacka nej till den summan, men att han var en korkad fattiglapp skulle jag vilja säga är så långt ifrån den mannen man kan komma.


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

Skrivet av kebbe:

Klagar när Occulus säljer till Facebook - Säljer till Microsoft. Hycklare.

Troll. Han vill ju bara göra indiespel igen, utan den enorma tyngden från Minecraft på sina axlar.

Medlem
Skrivet av Werzion:

Frågan som återstår är ju hur har Microsoft tänkt att tjäna mer än 18 miljarder kronor på detta!?

Över tid kanske. Kommer nog använda den som dragplåster för X1 och möjligtvis framtida konsol.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Som om han säljer för att fylla på sitt konto. Skärpning internet. Bredda era egna vyer.

Medlem

vad blir det efter skatt i sverige tro?

Skrivet av Limp:
Skrivet av Soothsayer:

Ett självklart drag, jag är då hellre en rik smart hycklare än en korkad fattiglapp med dumma principer.

Visst är det svårt att tacka nej till den summan, men att han var en korkad fattiglapp skulle jag vilja säga är så långt ifrån den mannen man kan komma.

I kontexten 2,5 miljarder dollar så tycker ja det Man kan nästan inte vara så rik att gå miste om 2,5 miljarder dollar inte är ett ekonomiskt stup.

Medlem

tänk nu efter lite här, tror flesta inte tänker sig för.

Anledningen till försäljningen är nog en plan notch har, något som har med utveckla spel att göra. vi som lever får se. men jag är rätt säker på detta vart en väldigt vettig anledning till något större och dessa pengarna behövdes till detta.

Min magkänsla iaf.

Medlem

Nu kan Marcus 'Notch' Persson äntligen gå och köpa en till hatt!

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Limp:
Skrivet av Soothsayer:

Ett självklart drag, jag är då hellre en rik smart hycklare än en korkad fattiglapp med dumma principer.

Visst är det svårt att tacka nej till den summan, men att han var en korkad fattiglapp skulle jag vilja säga är så långt ifrån den mannen man kan komma.

I kontexten 2,5 miljarder dollar så tycker ja det Man kan nästan inte vara så rik att gå miste om 2,5 miljarder dollar inte är ett ekonomiskt stup.

Jag är med på hur du tänker, men jag känner ändå att om man är så rik som Notch är så är nog inte pengarna den största anledningen till varför man väljer att sälja


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Klagar när Occulus säljer till Facebook - Säljer till Microsoft. Hycklare.

Lite ja, men samtidigt så blev inte mojang stora tack vare massa gratis pengar utan man fick faktiskt något i handen när man köpte minecraft ( även om det var alpha/beta).

Occulus fick enorma mängder pengar för att få igång sin verksamhet sen säljer man direkt till facebook, blir miljardär och spottar på alla som hjälpte en dit

12
Skriv svar