Spelbranschen reagerar på Minecraft-affären.

Robot
Spelbranschen reagerar på Minecraft-affären.

"Journalisterna samlas på hög utanför kontoret" skämtar Mojang-anställd.

#mojang


Ozo
Medlem
Spelbranschen reagerar på Minecraft-affären.

Bara att hoppas att de fortsätter i samma anda, med friheten att modda, göra texturer och modeller osv.

Medlem
Skrivet av Ozo:

Bara att hoppas att de fortsätter i samma anda, med friheten att modda, göra texturer och modeller osv.

O_O

Minecraft 2: Evolved!

Xbox1 exklusivt

Brun/grå nyans.

Day1 dlc:
Stone axe 5.99$
Stone shovel 5.99$
Stone pickaxe 5.99$
Craft table 9.99$
etc...
.
.

Näe kanske inte SÅ illa men tro mig det kommer bli illa, Microsoft fattar liksom inte det här med utveckling av bra spel. Kolla bara vad de gjorde med Rare :/. Typ en av världens bästa spelföretags (kanske den bästa konsol utvecklaren någonsin rent av?) men när Microsoft köpte upp Rare producerades enbart skit spel. Verkligen helt fantastiskt hur snabbt det gick utför där, nästan imponerande x).

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Ozo:

Bara att hoppas att de fortsätter i samma anda, med friheten att modda, göra texturer och modeller osv.

O_O

Minecraft 2: Evolved!

Xbox1 exklusivt

Brun/grå nyans.

Day1 dlc:
Stone axe 5.99$
Stone shovel 5.99$
Stone pickaxe 5.99$
Craft table 9.99$
etc...
.
.

Näe kanske inte SÅ illa men tro mig det kommer bli illa, Microsoft fattar liksom inte det här med utveckling av bra spel. Kolla bara vad de gjorde med Rare :/. Typ en av världens bästa spelföretags (kanske den bästa konsol utvecklaren någonsin rent av?) men när Microsoft köpte upp Rare producerades enbart skit spel. Verkligen helt fantastiskt hur snabbt det gick utför där, nästan imponerande x).

Tror du misstar MS för Maxis. Saken är att det troligen kommer inte att påverka Minecraft alls. Det finns på pc och xbox redan. Det kommer förmodligen inte att fortsätta på android eller ios dock. Men who cares? Det var ju snack om att MS ville ha en killer app till sin misslyckade Windows Phone system. Och jag tror faktiskt inte att det kommer göra nån skillnad.

Medlem

Undrar om ens mentala hälsa blir bättre av 12,6 miljarder kronor på fickan...

Inaktiv
Skrivet av NoiizeR:

Undrar om ens mentala hälsa blir bättre av 12,6 miljarder kronor på fickan...

Klart den blir det, Notch ville slippa stress och press, nu kan han ju sittta ner i lugn och ro och bara lattja och slipper dessutom bry sig vad saker kostar om han vill skaffa nya prylar.

Medlem
Medlem

Låt se.

Drivor av pengar att göra vad man vill i nya spännande projekt. Dessutom ekonomiskt oberoende för mig själv. Familjen. Framtida familj...

ELLER

Jobba på med ett projekt man förmodligen dragit så långt man vill och kan utan att hamna på kollisionskurs med userbasen.

Undrar vad jag skulle välja. Vore jag dum i huvudet och borde ha god man eftersom jag inte kan ta självklara beslut som inte är dåliga för mig så valde jag alternativ två.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Låt se.
Drivor av pengar att göra vad man vill i nya spännande projekt. Dessutom ekonomiskt oberoende för mig själv. Familjen. Framtida familj...

Det hade han redan. I det här fallet handlar det om ekonomisk täckning för 5 generationer eller 40 generationer av notchar.

Hehe. Helt rätt.

Medlem

Fast han kommer aldrig göra spel som blir "stora" längre. Utan bara för kul. Blir dom för stora eller får megahype lägger han ner, enl han själv.

Medlem

Han borde skänka en slant till Fz så vi slipper skit reklamen på ednna sidan

Inaktiv

Givet att sälja. Bara att gratulera.

Inaktiv

Rätt lite makt konsumenter har. Hur skulle ni ta det om ni visste att Minecraft skulle förvandlas till något helt annat med fokus på att sälja och kräma ut pengar från er konsumenter? Där man tog bort kärnan i Minecraft och dess djup, och förvandlade det till en ytlig produkt som ska tjänas pengar på?

Egentligen är det rätt intressant. Ni har betalat för en produkt. Sedan köper ett bolag upp det och kan, faktiskt, göra vad tusan de vill. När får konsumenterna rätten att skriva avtal?

1
Skriv svar