Strife open beta.

Inaktiv
Strife open beta.

Hittade ingen tråd angående att Strife har precis blivit open beta. Så tänkte skapa en.

Jag vet vad ni tänker: Ytterligare ett nytt moba som kommer floppa. Troligtvis men det är fruktansvärt kul om man jämför med dom andra moba spelet som ligger ute. Har själv spelat en hel del Dota 2 och LoL samt Hon kan säga att Strife har tagit det bästa av dom tre spelen.

Med en hel del så är det över 1700+ timmar på dota 2 och över 500 matcher på lol, HoN spelade jag från Open beta tills dota 2 blev aktuellt.

Lite om spelet då, det går lite snabbare än vad dom andra spelen gör lite mer likt åt hon hållet, Alla har en personlig courier som inte kan dö. Det är delade lasthits på lane så det är ingen specific hero som behöver ta alla last hits och båda får lika mycket guld. Kort respawn tid samt väldigt explosivt så vill säga.

Ingen all chat, vilket är gudomligt om man frågar mig. Visst finns det fortfarande toxic players. men det kommer det alltid finnas inom denna genre.

TLDR; Jag försöker sälja spelet så ni använder min refer länk

https://strife.com/create?raf=XRNO3JB9

Om ni fortfarande vill testa spelet utan min refer länk så är det bara att skapa ett konto på

https://strife.com/

Värt att testa iaf.

Medlem

Jätteroligt spel! Har spelat kanske 10 games i alla fall. Kanske inte så mycket. Men jag förstår relativt mycket av spelet och tycker att det är roligt som fan! Min favorit hero är då Trixie.

Inaktiv

Jag håller med dig, riktigt kul spel. Efter min första match så kände jag inget speciellt för spelet. men nu efter ett par matcher så växer det mer och mer på mig. Favoriten här är Fetterstone

Medlem

Hur är styrningen? Direct controls som Bloodline Champions eller indirekt som i League of Legends?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Styrningen är mer som Dota, League of Legends osv.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Hur är styrningen? Direct controls som Bloodline Champions eller indirekt som i League of Legends?

Som league. Du styr inte med wasd

Körde precis min första match. Var väldigt kul. Föredrar detta över League of legends.
Fanns två grejer jag störde mig på dock. En sak var att det kunde finnas 2 av varje gubbe i spelet. Inte så roligt att möta någon med exakt samma skills.
Det andra problemet var att matchen varade i ca 55 minuter.
Vill jag att matcher varar i 50 minuter kör jag nog DotA2.
Som sagt var detta min first impression. Troligtvis varar inte alla matcher så länge.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Många matcher blir väldigt utdragna eftersom det finns stora chanser för comebacks. Men jag har haft matcher som har varit mellan 20-55 minuter.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av marcus8958:

Hur är styrningen? Direct controls som Bloodline Champions eller indirekt som i League of Legends?

Som league. Du styr inte med wasd

Körde precis min första match. Var väldigt kul. Föredrar detta över League of legends.
Fanns två grejer jag störde mig på dock. En sak var att det kunde finnas 2 av varje gubbe i spelet. Inte så roligt att möta någon med exakt samma skills.
Det andra problemet var att matchen varade i ca 55 minuter.
Vill jag att matcher varar i 50 minuter kör jag nog DotA2.
Som sagt var detta min first impression. Troligtvis varar inte alla matcher så länge.

Så är det i League of Legends också, i alla fall om man spelar "Blind Pick" Men skillnaden är väl att det finns såpass himla många champions att välja mellan så man möter knappt spegelbilder i LoL. Men jag tror att det kommer ordna sig när det kommer fler Heroes att välja mellan.

1
Skriv svar