Spela första Doom i Doom 3-motorn

Robot
Spela första Doom i Doom 3-motorn

I väntan på att id Software behagar visa fyran blir vi rejält nostalgiska.

#doom-3-2


Medlem
Spela första Doom i Doom 3-motorn

ville bara påpeka att detta är strax UNDER en timmes gameplay

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hanes256:

ville bara påpeka att detta är strax UNDER en timmes gameplay

Gå hem och lägg dig igen!


signatur
Medlem

Riktigt bra.... RIKTIGT BRA!

Doom 4-utvecklarna... titta på klippet ovan.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Nice, får kolla upp det när man får tid över

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Riktigt bra.... RIKTIGT BRA!

Doom 4-utvecklarna... titta på klippet ovan.

Ja de är säkert på fz och hänger...

Medlem

skulle vilja ha en modern version av Blood istället! det var fetast av alla. bättre än både doom, quake och duke nukem.


signatur

//monster

Medlem

vill också nämna att det bara är 9 banor med i denna mod. alltså nästan hela första av 4 kapitel eller så.


signatur

//monster

Gen
Medlem

Måste bara tipsa om Doomsday Engine plus addons. Förbättrar musik, texturer, HUD och lägger in 3D effekter samt 3D modeller. Bara ladda ner allt och slänga in WADs så är det klart.

Just ja, sen vet jag att det släpptes en Doom mod till Doom3 där de använda samma maplayout som i Doom men med mestadels Doom3 texturer. HUD osv liknar det i Doom3 (mer än det gjorde i denna version).

Medlem

Rättelse: Det är Doom2 de gjort remake på. Inte första Doom.

Medlem
Skrivet av Gen:

Måste bara tipsa om Doomsday Engine plus addons. Förbättrar musik, texturer, HUD och lägger in 3D effekter samt 3D modeller. Bara ladda ner allt och slänga in WADs så är det klart.

Just ja, sen vet jag att det släpptes en Doom mod till Doom3 där de använda samma maplayout som i Doom men med mestadels Doom3 texturer. HUD osv liknar det i Doom3 (mer än det gjorde i denna version).

bra tips, ska testa omedelbart! har längtat efter nostalgi senaste tiden. problemet är att få remakes stödjer 1920x1080 eller är widescreen


signatur

//monster

ZF
Medlem

att fienderna inte längre vrider sig i plågor när de är nere känns inte next gen.

Medlem

Jag spelar originalet lite då och då...men gillade inte vad jag såg i denna modden. Det ser ju korrekt ut med rubbet bortsett från att det var en grafik som inte verkade kunna bestämma sig om det skulle se retro eller nytt ut. Inget i min smak.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

skulle vilja ha en modern version av Blood istället! det var fetast av alla. bättre än både doom, quake och duke nukem.

JA!! Fyfan vilket röj det var i Blood


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Rättelse: Det är Doom2 de gjort remake på. Inte första Doom.

Fel. Dom har gjort från båda.

Medlem

Både grafiskt och AI-mässigt ser Brutal Doom ljusår bättre ut

Gen
Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av Gen:

Måste bara tipsa om Doomsday Engine plus addons. Förbättrar musik, texturer, HUD och lägger in 3D effekter samt 3D modeller. Bara ladda ner allt och slänga in WADs så är det klart.

Just ja, sen vet jag att det släpptes en Doom mod till Doom3 där de använda samma maplayout som i Doom men med mestadels Doom3 texturer. HUD osv liknar det i Doom3 (mer än det gjorde i denna version).

bra tips, ska testa omedelbart! har längtat efter nostalgi senaste tiden. problemet är att få remakes stödjer 1920x1080 eller är widescreen

Jag kör Doomsday Engine i 2560x1440p så det är nemas problemas, finns tom AA om man vill ha det. Observera instruktionerna och var noga med att verkligen ladda alla addons innan du startar spelet annars kommer det se ut som vanilla.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av Gen:

Måste bara tipsa om Doomsday Engine plus addons. Förbättrar musik, texturer, HUD och lägger in 3D effekter samt 3D modeller. Bara ladda ner allt och slänga in WADs så är det klart.

Just ja, sen vet jag att det släpptes en Doom mod till Doom3 där de använda samma maplayout som i Doom men med mestadels Doom3 texturer. HUD osv liknar det i Doom3 (mer än det gjorde i denna version).

bra tips, ska testa omedelbart! har längtat efter nostalgi senaste tiden. problemet är att få remakes stödjer 1920x1080 eller är widescreen

Jag kör Doomsday Engine i 2560x1440p så det är nemas problemas, finns tom AA om man vill ha det. Observera instruktionerna och var noga med att verkligen ladda alla addons innan du startar spelet annars kommer det se ut som vanilla.

installerade och höll på lite, fick tag i allt utom själva doom. orkade inte fullfölja helt efter det. kan du packa ihop alla delar som behövs med winrar lägga upp någonstans?


signatur

//monster

Medlem

Jag hade blivit mer impad om de hade doom 3 med doom 1 motorn!

Medlem

Ehm...

?

Reborn såg ju tyvärr rätt kasst ut måste jag säga, typ all grafik skar sig :/. Sen var det rätt dåligt flyt och man ska fan inte behöva stå och nöta med en seg hagelbössa på simpla zombieguys. Något både spelen har problem med, vilket är synd :/.

Medlem

Classic doom såg jävla mycket bättre ut.
Nu var ju inte direkt läskunnig när jag lirade det första Doom men jag hade alltid för mig att man var i helvetet och inte på Mars, är jag helt fel ute eller ?

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Classic doom såg jävla mycket bättre ut.
Nu var ju inte direkt läskunnig när jag lirade det första Doom men jag hade alltid för mig att man var i helvetet och inte på Mars, är jag helt fel ute eller ?

Första Doom börjar på en av Mars månar och slutar i helvetet.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Både grafiskt och AI-mässigt ser Brutal Doom ljusår bättre ut

Skrivet av ZF:

att fienderna inte längre vrider sig i plågor när de är nere känns inte next gen.

Precis.

Det här var väl en rolig homage, typ, men det var fulare och såg både tråkigare och mindre utmanade ut än original-Doom (never mind Brutal Doom).

Brukar gilla den här typen av "hyllningar" men det här erbjöd ingenting.

1
Skriv svar