Hearthstone når 20 miljoner spelare

Robot
Hearthstone når 20 miljoner spelare

Blizzards kortspel fördubblar antalet spelare på mindre än ett halvår.

#hearthstone-heroes-of-warcraft, #blizzard


Medlem
Hearthstone når 20 miljoner spelare

Jag provade det iallafall... men kortspel i digital form är så... njae, inget vidare.

Medlem

same same. Hur räknar dem, alla som har ett konto eller alla som spelar aktivt ?

Medlem

Bästa på plattan just nu, överlägset

Medlem
Skrivet av Exxo:

Jag provade det iallafall... men kortspel i digital form är så... njae, inget vidare.

Det är iallafall billigare..

Gen
Medlem

Kommer att spela det mer när det kommer till Android.

Medlem

Tycker det är kul. Spelar lite casual då och då och arenan är det absolut roligaste.

Medlem

Spelade mycket mer förut men har börjat tröttna lite. Det är alltid samma decks med väldigt liten variation som är bäst. Blir aldrig någon vidare variation.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Tycker det är kul. Spelar lite casual då och då och arenan är det absolut roligaste.

Tråkigaste är att man inte enbart kan köra arena.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av purjo:

Spelade mycket mer förut men har börjat tröttna lite. Det är alltid samma decks med väldigt liten variation som är bäst. Blir aldrig någon vidare variation.

Vet ej vart jag har läst det men har för mig att det är ett stort "x-pack" påväg. Runt 100 + kort har jag för mig. Så då kanske det blir lite större variation! Spelade betan men har inte rört spelet sen dess faktiskt.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av 2infinity:

Tycker det är kul. Spelar lite casual då och då och arenan är det absolut roligaste.

Tråkigaste är att man inte enbart kan köra arena.

Går jättebra om man:
1. Betalar för det.
2. Är tillräckligt bra för att vinna guld nog till nästa omgång.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av 2infinity:

Tycker det är kul. Spelar lite casual då och då och arenan är det absolut roligaste.

Tråkigaste är att man inte enbart kan köra arena.

Går jättebra om man:
1. Betalar för det.
2. Är tillräckligt bra för att vinna guld nog till nästa omgång.

2. Går inte. Du måste vinna mellan 7 till 8 matcher för att få +-0 och ju längre upp du kommer får du mindre för en vinst. Och har du oturen att förlora mot en spelare som är under dig räcker det inte med resten vinster om du är nog högt uppe.

Alternativ 3 är grinda daily quests och allmän grind om man inte är sugen på alternativ 1.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag ääääälskar spelet. Det tråkiga är när 2 till 3 kortlekar visar sig vara så bra att de blir dominanta i rankat spel, en längre tid.

Men i min åsikt gör Blizzard ett bra jobb med att konstant röra om i grytan! Välförtjänt spelarbas!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Chiefen:

Jag ääääälskar spelet. Det tråkiga är när 2 till 3 kortlekar visar sig vara så bra att de blir dominanta i rankat spel, en längre tid.

Men i min åsikt gör Blizzard ett bra jobb med att konstant röra om i grytan! Välförtjänt spelarbas!

LIte det som gör spelet skön i digital form. Är något obalanserat så nerfas det bara. I verkliga livet så blir för starka kort bannade och kan inte användas alls annat än fun games med vänner och bekanta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

same same. Hur räknar dem, alla som har ett konto eller alla som spelar aktivt ?

Man räknar troligen konton. På samma sätt som att League of Legends skryter så in i helvete att dom har 40 miljoner spelare... Eller..Tja...Det är ju konton dom menar egentligen

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av 2infinity:

Tycker det är kul. Spelar lite casual då och då och arenan är det absolut roligaste.

Tråkigaste är att man inte enbart kan köra arena.

Går jättebra om man:
1. Betalar för det.
2. Är tillräckligt bra för att vinna guld nog till nästa omgång.

2. Går inte. Du måste vinna mellan 7 till 8 matcher för att få +-0 och ju längre upp du kommer får du mindre för en vinst. Och har du oturen att förlora mot en spelare som är under dig räcker det inte med resten vinster om du är nog högt uppe.

Alternativ 3 är grinda daily quests och allmän grind om man inte är sugen på alternativ 1.

Fick 175g för den senaste 7'an jag vann. Svårt att få sådana vinster som standard, men inte omöjligt iaf. Själv har jag inget emot questen, så jag arbetar hårt på att Arena ner mina +5k g

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av schmuttah:

same same. Hur räknar dem, alla som har ett konto eller alla som spelar aktivt ?

Man räknar troligen konton. På samma sätt som att League of Legends skryter så in i helvete att dom har 40 miljoner spelare... Eller..Tja...Det är ju konton dom menar egentligen

Räkna B-net konton är ju knappast någon reell jämförelse, lika lite som att räkna antalet installerade HearthStone på dessa. En rimlig uppskattning borde ju vara t ex hur många unika logins som görs per vecka/månad.

1
Skriv svar