Grundarna lämnar Mojang

Robot
Grundarna lämnar Mojang

Markus Persson, Carl Manneh och Jakob Porser släpper Mojang och Minecraft när Microsoft köper företaget för mångmilljardbelopp.

#microsoft, #minecraft, #mojang


Medlem
Grundarna lämnar Mojang

Jag tycker det är dåligt, men de har ju inget val egentligen, rätt av notch att lämna dock(och de andra), Respekt!

Medlem

Tycker det är bra för personerna inblandade. Bra för Minecraft återstår att se.

minecraft kommer bli bättre när man måste logga in på windows live först.

Medlem

Leva livet medans han kan!

Bra, mot nya äventyr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

OK, det var ju något oväntat faktiskt, jag trodde att dom skulle jobba kvar.
Vad ska Microsoft göra med varumärket Minecraft? (för utan skaparna är det väl inte mycket kvar...)


signatur

yolo

Medlem

Inte många som hade tackat nej till dom pengarna. Men hur tänkte microsoft nu? Det är ju bara ett tomt skal kvar när nyckelpersonerna hoppar av?

Medlem
Skrivet av ohGr:

Inte många som hade tackat nej till dom pengarna. Men hur tänkte microsoft nu? Det är ju bara ett tomt skal kvar när nyckelpersonerna hoppar av?

Minecreaft är extremt starkt varumärke.

Minecraft 2 - Bättre grafik och bättre fysik
Minecraft MMO - ??

Går nog att spåna på oändligt med idéer att bygga vidare Minecraft på där det kanske till och med är passande att få in ett företag som har kunskap om att bygga spel på andra sätt an hur Minecraft kom till.

Så länge de håller kvar i grundkonceptet med att låta användarna bidra med modifikationer och att användarna är de som skapar så tror jag det kan bli bra.

KoP
Medlem
Skrivet av ohGr:

Inte många som hade tackat nej till dom pengarna. Men hur tänkte microsoft nu? Det är ju bara ett tomt skal kvar när nyckelpersonerna hoppar av?

Långt ifrån. Vet du hur mycket merchandise det finns kring Minecraft t.ex?

Medlem

Ska bli kul att se vad MS kan göra med detta. Konkurrent till Landmark framöver?

Medlem

18 miljarder rikare, grundarna lämnar företaget. "Det handlar inte om pengarna", my ass!

Förstår att Notch inte behöver pengarna (har tjänat miljontals på att sälja spelet), men då är man lite av en hycklare om man samtidigt stoppar en stor mängd av pengarna från Mojang-försäljningen i plånboken.

Får gratulera till Notch och dom andra grundarna. Med dom pengarna ni tjänat på affären, finns det ingen anledning att behöva jobba en enda dag resten av era liv.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:

18 miljarder rikare, grundarna lämnar företaget. "Det handlar inte om pengarna", my ass!

Förstår att Notch inte behöver pengarna (har tjänat miljontals på att sälja spelet), men då är man lite av en hycklare om man samtidigt stoppar en stor mängd av pengarna från Mojang-försäljningen i plånboken.

Får gratulera till Notch och dom andra grundarna. Med dom pengarna ni tjänat på affären, finns det ingen anledning att behöva jobba en enda dag resten av era liv.

Ofta vill man nog jobba till viss del dock, blir ganska enformigt och simpelt annars om man inte är en simpel människa.

Medlem

Minecraft?


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Investera lite cash i Titan Quest 2 eller KotOR 3!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

18 miljarder rikare, grundarna lämnar företaget. "Det handlar inte om pengarna", my ass!

Förstår att Notch inte behöver pengarna (har tjänat miljontals på att sälja spelet), men då är man lite av en hycklare om man samtidigt stoppar en stor mängd av pengarna från Mojang-försäljningen i plånboken.

Får gratulera till Notch och dom andra grundarna. Med dom pengarna ni tjänat på affären, finns det ingen anledning att behöva jobba en enda dag resten av era liv.

Eller så är spelskapare också människor som har känslor som kan såras när hatdrev drar igång

Medlem

Tror inte han mådde så bra av uppmärksamheten och då är ju detta beslut det bästa som kunde tas.
Allt som återstår nu är att han tar alla cashen, tar äver varumärket Interplay, återanställer hela gamla gänget, utannonserar Baldurs Fate (för att slippa varumärkesintrång) och gör BG3, låt det ta 10 år, det gör inget. Men ge mig ett BG3.

Han borde ha några miljarder över t.o.m när han är klar

Medlem
Skrivet av darkthunder:

18 miljarder rikare, grundarna lämnar företaget. "Det handlar inte om pengarna", my ass!

Förstår att Notch inte behöver pengarna (har tjänat miljontals på att sälja spelet), men då är man lite av en hycklare om man samtidigt stoppar en stor mängd av pengarna från Mojang-försäljningen i plånboken.

Får gratulera till Notch och dom andra grundarna. Med dom pengarna ni tjänat på affären, finns det ingen anledning att behöva jobba en enda dag resten av era liv.

Du förstår väl att han redan före MS affären sedan ganska länge inte behövt jobba en dag till i sitt liv om han inte vill.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hade jag lyckats skapa en så pass populär produkt som Minecraft och tjänat så mycket pengar så hade inte jag tackat nej till att kunna gå i förtidspension för att sedan leva loppan.


signatur
Medlem

Han borde egentligen ge lite till Zachary Barth som grundade Perssons copy-paste-framgång av Infiniminer.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv
Skrivet av generalfil:

Jag tycker det är dåligt, men de har ju inget val egentligen, rätt av notch att lämna dock(och de andra), Respekt!

Dom har visst ett val, att fortsatta sjalva eller salja foretaget, det kallar jag ett val.

Medlem

Notch är så jävla söt.

1
Skriv svar