Oculus Rift till konsumenter nästa år?

Robot
Oculus Rift till konsumenter nästa år?
Medlem
Oculus Rift till konsumenter nästa år?

Vill ha men vill absolut inte köpa en för tidig version då den kanske förbättras i något område så att man ångrar sitt köp.. Kommer iaf definitivt bli ett köp när den kommer ut i affären

Medlem

Väntar nog också tills en tillräckligt bra ver släpps.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Undra hur bra Samsungs kan vara.

Medlem

Lockande men jag avstår fram tills den färdiga produkten släpps!

KoP
Medlem

Nu får dom väl ändå få tummen ur å släppa en färdig produkt? -_-

Medlem
Skrivet av KoP:

Nu får dom väl ändå få tummen ur å släppa en färdig produkt? -_-

DK2 är relativt ny och finns många brister som måste fixas innan man kan lansera en produkt till allmänheten som folk vill ha.
Tycker det är bra att dom fortsätter utveckla tills dom klarar av att leverera något som kan leva vidare och inte bara vara en gimmick i tiden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är det hårdvaran eller mjukvaran som kommer att vara i beta stadiet när den säljs? Känns lite konstig att sälja en beta variant av hårdvaran. Development kitet förstår jag.


signatur

Nämen!

Medlem

Så vi måste vänta ett år till? Precis som med steambox. Jag fattar inte vad det är som egentligen tar sån jävla tid. Jag menar, dom har ju uppenbarligen en fungerande prototyp. Men dom känner ändå att dom måste vänta nästan ett helt facking år för att släppa det?

Medlem
Skrivet av 413X:

Så vi måste vänta ett år till? Precis som med steambox. Jag fattar inte vad det är som egentligen tar sån jävla tid. Jag menar, dom har ju uppenbarligen en fungerande prototyp. Men dom känner ändå att dom måste vänta nästan ett helt facking år för att släppa det?

Håller med. Bara göra som Harry Potter och säga reparifiliokus så blir man av med problem med hårdvaran. Sen är det bara att lägga prototypen i en kloningsmaskin.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Den här sket sig! Samsungs version kommer att vara mycket bättre för de har många års erfarenhet med bildskärmar av olika typer.

Medlem
Skrivet av Hondo:

Den här sket sig! Samsungs version kommer att vara mycket bättre för de har många års erfarenhet med bildskärmar av olika typer.

Den görs i samarbete med oculus vr.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Och fungerar inte till PC

Medlem

Någon som har testat på Sonys variant? Är den något att hänga i julgranen?

Medlem

så jääääävla trött på alfa beta och eraly-access snack! Släpp skiten när det är klart som man gjorde förr! Man tröttnar ju på tjat om spel och andra mojänger 5 år innan de kommer ut på marknaden. kass!

Inaktiv

Jag är ett stort fan av Oculus Rift och som nån annan skrev så väntar jag hellre på någonting fantastiskt än att dom släpper någonting halvdant.

Medlem

Tycker att man redan nu ser att detta kommer bli något fantastiskt. Höjer dom upplösningen på Oculus Rift beta så kommer jag köpa den.

Jag postar på i min FZ blogg om Oculus Rift DK2 http://www.fz.se/bloggar/gaming . Har precis fått dom dock.

Inaktiv
Skrivet av 413X:

Så vi måste vänta ett år till? Precis som med steambox. Jag fattar inte vad det är som egentligen tar sån jävla tid. Jag menar, dom har ju uppenbarligen en fungerande prototyp. Men dom känner ändå att dom måste vänta nästan ett helt facking år för att släppa det?

De vill ha högre upplösning på skärmarna bland annat.
De har en fungerande prototyp och den är även till salu så om du vill ha en sådan är det bara att köpa den.

Medlem

Good news! Då vet man att utvecklingen går framåt och att den färdiga produkten inte är en evighet bort.
Det var länge sedan jag var som hypad för en produkt som OR.

Liksom, är en man på 30 år men ändå skiner jag till och studsar likt ett barn på julafton när jag tänker på den här produkten.

Finns en viss risk att man tar farväl utav verkligheten sen när den har släppts och lever sig in i magiska spelvärldar istället.


signatur
Medlem

Jag väntar nog tills det släpps en färdig konsument produkt med stöd för minst 4K för att använda i Star Citizen(ja och andra spel)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Skrivet av SCORPION2000:

Jag väntar nog tills det släpps en färdig konsument produkt med stöd för minst 4K för att använda i Star Citizen(ja och andra spel)

Visst vill man ha en Oculus med 4K men med tanke på att man vill ligga på en stadig bilduppdatering på 75hz/90hz/120hz eller vad det nu blir så är det nog läge att spara ihop till en ny dator först isåfall..

Medlem

Jag får min DK2 om några timmar enligt UPS. De får gärna släppa CV1 vi slutet av 2015.

Medlem
Skrivet av Hondo:

Den här sket sig! Samsungs version kommer att vara mycket bättre för de har många års erfarenhet med bildskärmar av olika typer.

Den blir säkert bättre då den bara har 60hz skärm (galaxy note 4), ingen positional tracking, att alla spel körs på en mobiltelefon och att det har rapporterats att vissa blir mer åksjuka av den Sen kommer Oculus skärmar från Samsung.

Medlem
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av SCORPION2000:

Jag väntar nog tills det släpps en färdig konsument produkt med stöd för minst 4K för att använda i Star Citizen(ja och andra spel)

Visst vill man ha en Oculus med 4K men med tanke på att man vill ligga på en stadig bilduppdatering på 75hz/90hz/120hz eller vad det nu blir så är det nog läge att spara ihop till en ny dator först isåfall..

Anledningen till att man kanske kommer använda en 4k panel är får att man inte ska se mellanrummet mellan de fysiska pixlarna. Man kan nog köra den i 1080 om man vill.

Inaktiv
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Hondo:

Den här sket sig! Samsungs version kommer att vara mycket bättre för de har många års erfarenhet med bildskärmar av olika typer.

Den blir säkert bättre då den bara har 60hz skärm (galaxy note 4), ingen positional tracking, att alla spel körs på en mobiltelefon och att det har rapporterats att vissa blir mer åksjuka av den Sen kommer Oculus skärmar från Samsung.

Det du säger stämmer nu när jag kollade upp den på google. Med andra ord är Samsungs vr inte menad som konkurrent till Oculus rift utan till Google cardboard

Medlem
Skrivet av Hondo:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Hondo:

Den här sket sig! Samsungs version kommer att vara mycket bättre för de har många års erfarenhet med bildskärmar av olika typer.

Den blir säkert bättre då den bara har 60hz skärm (galaxy note 4), ingen positional tracking, att alla spel körs på en mobiltelefon och att det har rapporterats att vissa blir mer åksjuka av den Sen kommer Oculus skärmar från Samsung.

Det du säger stämmer nu när jag kollade upp den på google. Med andra ord är Samsungs vr inte menad som konkurrent till Oculus rift utan till Google cardboard

Dock är gear vr coolt hur som hellst.

1
Skriv svar