Markus Persson: "Jag lämnar Mojang"

Medlem

Hatten av för notch och dom andra bakom minecraft.
Jag är verkligen glad att jag inte missade minecraft har gett många roliga timmar för mig och mina barn och fler roliga timmar kommer de bli


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nu väntar bara besvikelsen när han inser att vara skitigt rik inte är ett dug roligare än att ha ett normalt liv!

Medlem
Skrivet av Proxity:

Nu väntar bara besvikelsen när han inser att vara skitigt rik inte är ett dug roligare än att ha ett normalt liv!

Har du erfarenhet av det?

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av SVartstol:

Sluta vara så jävla gnälliga. Tror inte det finns en ända här inne på FZ som skulle tackat nej till ett sådant erbjudande om tillfälle gav sig. Det är lätt för besvikna fans att sitta och tycka en massa och påstå att de själva inte hade sålt, men när MS står där med checken på 18 MILJARDER får du antingen vara rik sedan tidigare eller tappad vid födseln för att inte ta detta erbjudande.

Nu var väl "Notch" rik sedan tidigare så det finns kanske något att argumentera i allt detta.
Men tycker ingen kan klandra honom för valet, vi vet ju inte heller hur eller vart dessa miljarder hamnar.

Markus har gjort något fantastiskt och det så tidigt i sitt liv, man får bara hoppas att han nu inte "lägger av" helt och hållet.

Jo men visst var han det. Jag insåg rätt snabbt att jag överreagerade lite när jag skrev. Skyller på Måndag efter jobb.

Medlem

SVÅRT val... Sluta eller sluta med 18miljarder på banken. Hans val, hans liv.

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Proxity:

Nu väntar bara besvikelsen när han inser att vara skitigt rik inte är ett dug roligare än att ha ett normalt liv!

Har du erfarenhet av det?

Faktiskt har jag erfarenheten av att vissa människor som jag tycker om och bryr mig om beter sig annorlunda mot mig än andra pga av att jag har det väldigt bra rent ekonomiskt!

Så när jag säger att verkligheten inte alltid är lika rolig som drömmen så vet jag vad jag pratar om och jag är en kille som är jordnära och har jeans på mina styrelsemöten, sticker inte alls ut i mängden just pga av det!

Medlem
Skrivet av SVartstol:

Sluta vara så jävla gnälliga. Tror inte det finns en ända här inne på FZ som skulle tackat nej till ett sådant erbjudande om tillfälle gav sig. Det är lätt för besvikna fans att sitta och tycka en massa och påstå att de själva inte hade sålt, men när MS står där med checken på 18 MILJARDER får du antingen vara rik sedan tidigare eller tappad vid födseln för att inte ta detta erbjudande.

Klagar verkligen inte på att han sålde för 18 miljarder. Det är ju helt upp till honom. Har dock lite svårt för citat som "gjorde det inte för pengarna", efter att ha sålt till högst bjudande.

Medlem

För alla som tror att han gjorde det för pengarna. Han hade väldigt gott om pengar innan också så jag tror honom att han inte sålde för pengarna utan för att han inte orkade med Minecraft längre.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

För alla som tror att han gjorde det för pengarna. Han hade väldigt gott om pengar innan också så jag tror honom att han inte sålde för pengarna utan för att han inte orkade med Minecraft längre.

Räknar man på det så får han bra betalt och alla vet vad som händer när det släpps nått roligare än minecraft, tycker han gjorde helt rätt. Man får bara 1 sådan chans i livet!

Inaktiv

För min mentala hälsas skull, ge MIG pengarna istället!

Medlem

Jag vet att alla som sitter här och gråter skulle ta 18 miljarder.

Tack för mig.


signatur

Niet.

dmn
Medlem
Skrivet av Proxity:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Proxity:

Nu väntar bara besvikelsen när han inser att vara skitigt rik inte är ett dug roligare än att ha ett normalt liv!

Har du erfarenhet av det?

Faktiskt har jag erfarenheten av att vissa människor som jag tycker om och bryr mig om beter sig annorlunda mot mig än andra pga av att jag har det väldigt bra rent ekonomiskt!

Så när jag säger att verkligheten inte alltid är lika rolig som drömmen så vet jag vad jag pratar om och jag är en kille som är jordnära och har jeans på mina styrelsemöten, sticker inte alls ut i mängden just pga av det!

Inte för att jag ens tror att du sitter i någon företagsstyrelse, men har man jeans på ett styrelsemöte tyder det bara på att man saknar stil snarare än att man är jordnära.

Medlem

Tycker han gör helt rätt och är stark nog att ta sig ur en sitvation som är ohållbar för hans mentala hälsa. De är fan inte många som prioterar sin hälsa i dagens samhälle utan i stället försöker härda ut de och tror att de kommer bli bättre utan förädring. Och att de handlar om pengar är bara larvigt mannen har så mycket så de spelar ingen roll längre och han har aldrig haft något störe intresse att tjäna så mycket pengar som möjlit.

Jag ber om ursäket om jag förargat något med min kassa stavning och gramtiska fel. Själv har jag aldrig lirat minecraft så är ingen fanboy om någon tror de. Tackar han för att han fortsätter att vara den persionen han faktist är och inte de folk vill att han skall vara!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av StrongBad:

Vackert mänsklig. Det är ovanligt och efterlängtat i den här branschen.

Notch säger att försäljningen inte handlar om pengar utan om hans förstånd. Ändå säljer han till högstbjudande (Microsoft) som han använt som slagpåse under lång tid. Fy fan vilken jäla hycklare du är Notch. Microsoft kommer att våldta ditt livsverk och förstöra för flertalet spelare världen över. Du Notch, hur bra tror du att du kommer att må, efter att du sålt din själ till djävulen själv!?

Och där har vi en av anledningarna till att han säljer, fanatiska idioter. Inse att det bara är affärer, han har inga skyldigheter gentemot dig.


signatur

yolo

k3m
Medlem
Skrivet av Theade:

Jag vet att alla som sitter här och gråter skulle ta 18 miljarder.

Tack för mig.

Då vet du inte mycket.

k3m
Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av k3m:
Skrivet av StrongBad:

Vackert mänsklig. Det är ovanligt och efterlängtat i den här branschen.

Notch säger att försäljningen inte handlar om pengar utan om hans förstånd. Ändå säljer han till högstbjudande (Microsoft) som han använt som slagpåse under lång tid. Fy fan vilken jäla hycklare du är Notch. Microsoft kommer att våldta ditt livsverk och förstöra för flertalet spelare världen över. Du Notch, hur bra tror du att du kommer att må, efter att du sålt din själ till djävulen själv!?

Och där har vi en av anledningarna till att han säljer, fanatiska idioter. Inse att det bara är affärer, han har inga skyldigheter gentemot dig.

Slutet var dramatiskt, ja! Dock så är jag långt i från en fanatiker. Du har fel i att det bara är affärer. För dig är det bara en affär. Men för många andra är det mer än så. Jag har aldrig sagt elr på något sätt visat att han har några som helst skyldigheter gentemot mig.

Medlem

Jäklar så mycket gnäll. Det är ju inte så att han stulit pengar från någon. Han har skapat en produkt som många ville ha, och villigt betalade för, och så var det inte mycket mer med det.

Han har helt enkelt lyckats med något de flesta av oss andra bara kan drömma om, kan inte annat än gratulera mannen.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Theade:

Jag vet att alla som sitter här och gråter skulle ta 18 miljarder.

Tack för mig.

Då vet du inte mycket.

Det sa jag aldrig. Jag sa att alla som sitter här och gråter skulle ta 18 miljarder.
Stor skillnad.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Proxity:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Proxity:

Nu väntar bara besvikelsen när han inser att vara skitigt rik inte är ett dug roligare än att ha ett normalt liv!

Har du erfarenhet av det?

Faktiskt har jag erfarenheten av att vissa människor som jag tycker om och bryr mig om beter sig annorlunda mot mig än andra pga av att jag har det väldigt bra rent ekonomiskt!

Så när jag säger att verkligheten inte alltid är lika rolig som drömmen så vet jag vad jag pratar om och jag är en kille som är jordnära och har jeans på mina styrelsemöten, sticker inte alls ut i mängden just pga av det!

Inte för att jag ens tror att du sitter i någon företagsstyrelse, men har man jeans på ett styrelsemöte tyder det bara på att man saknar stil snarare än att man är jordnära.

I rest my case!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av k3m:
Skrivet av StrongBad:

Vackert mänsklig. Det är ovanligt och efterlängtat i den här branschen.

Notch säger att försäljningen inte handlar om pengar utan om hans förstånd. Ändå säljer han till högstbjudande (Microsoft) som han använt som slagpåse under lång tid. Fy fan vilken jäla hycklare du är Notch. Microsoft kommer att våldta ditt livsverk och förstöra för flertalet spelare världen över. Du Notch, hur bra tror du att du kommer att må, efter att du sålt din själ till djävulen själv!?

Och där har vi en av anledningarna till att han säljer, fanatiska idioter. Inse att det bara är affärer, han har inga skyldigheter gentemot dig.

Slutet var dramatiskt, ja! Dock så är jag långt i från en fanatiker. Du har fel i att det bara är affärer. För dig är det bara en affär. Men för många andra är det mer än så. Jag har aldrig sagt elr på något sätt visat att han har några som helst skyldigheter gentemot mig.

Notch säger att han gör spel för att det är kul.
Han gör inte medvetet spel för att sälja och tjäna pengar.
Han gjorde ett spel som blev jätte stort.
Han ville inte det. Nu vill han inte ha med det att göra längre. Det är för stort för honom.

Någon vill köpa hans företag.

Ska han då istället för att 18 miljarder, säga: Nej tack, jag lägger ner allt. Eller ta 18 miljarder och tacka för sig.

Minecraft sprang honom ur händerna för länge sedan.

Som jag sagt tidigare. Alla skulle ta 18 miljarder i hans sits.


signatur

Niet.

Medlem

En tiondel av den summan är så mycket pengar att han aldrig någonsin skulle lyckas spendera dom. Fy fan vad mycket pengar. Och vackert skrivet också faktiskt. Jättebra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av fluffmajster:

good speed.

Ärthjärna... Menar du "Godspeed", eller?
Average speed.

OnT:
Ingen säger nej till sådana summor.

jag och min hjärna är inte på god fot med varandra...självklart menar jag godspeed, vilket är en lyck önskning inför framtiden om jag inte är ute och svamlar...vilket jag ofta är.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Någon som har koll på hur mycket EA köpte DICE för?

runt 170 miljoner svenska tror jag

Medlem
Skrivet av Robalicious:
Skrivet av rewoX:

Någon som har koll på hur mycket EA köpte DICE för?

runt 170 miljoner svenska tror jag

Du hade ingen koll alltså eftersom du "tror"...

"EA köpte DICE för runt 584Mkr. Kassan 2005 var 210Mkr, så EA köper rörelsen för 374Mkr med tillgångar som Battlefield och en utvecklingsstudio i världsklass med ca 200 anställda med egen grafikmotor."

12
Skriv svar