Rockstar behövde mer tid med GTA V till pc

Robot
Rockstar behövde mer tid med GTA V till pc

Därför får du vänta två månader längre på Windows-versionen av GTA V.

#rockstar, #gta-v-2


Medlem
Rockstar behövde mer tid med GTA V till pc

Avoid da piracy at all costs. Cha Ching. Universum är stavfelat btw.

Medlem

Jag ser detta som rimligt, med tanke på att PC-versionen behöver lite mer skydd mot fuskare än andra plattformar. Multiplayer i GTA4 på PC var stundtals extremt jobbig pga detta. Hoppas dom lyckas bättre den här gången.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag tror inte det handlar om att sälja så mycket som möjligt till konsoler eller att undvika piratkopior. Det är självklart att de vill sälja sitt spel på alla plattformar, inklusive PC, och givetvis vill de även undvika piratkopior men jag tror ändå huvudsaken till att det tar sin lilla extra tid är att utveckla till PC vars hårdvara är betydligt mer varierande än till konsoler.

Tycker det är förståeligt, inget att klaga och gråta över. Och det ligger nog något i vad StrongBad också säger... PC har trots allt sina fördelar men även en hel del nackdelar på sina vis.

Ser fram emot release!

Medlem

Piratkopiera GTA och andra spel är som att pimpa volvobilar. Det är fult.

Men jag tror Rockstar Games tar tid på sig att smörja PC utgåvan sen senast. De fick rätt hård kritik från mina kompisar som spelade GTA IV på PC.

Geeks Gaming

Hoppas verkligen dom lägger in extra saker till PC.
Typ fler spelare online.
Riktiga servrar(som man själv kan slänga upp)
Mod stöd.

Medlem

mod stöd ett måste eller som i gta iv att det var lätt att ta bort spärren, har lätt över 1000 timmar gta iv på grund av mods som driftbilar, offroad suvs, allt möjligt man kan komma på så jävla kul.

GTA IV SA winter mod var fett skoj hade mycket tävlingar om vem som kunde ta sig först till ett ställe med vråltrimade driftbilar på blankis så jävla skoj ^^

Medlem

Om detta nu inte blir 100% optimerat och bra till PC nu så kommer jag bojkotta & hata er med en passion, Rockstar!

Ge oss fan inte en till GTA 4 release!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem

Har redan spelat ut det till Xbox 360 men där finns det inte mycket som håller en kvar när man spelar färdigt så ser fram emot pc versionen så man kan leka vidare med allt användarskapat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lol, eller för dom behöver mjölka ut mer cash från konsolerna

Medlem

detta är trots allt ett bra tecken


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Remus:

Om detta nu inte blir 100% optimerat och bra till PC nu så kommer jag bojkotta & hata er med en passion, Rockstar!

Ge oss fan inte en till GTA 4 release!

Fast GTA IV var bra optimerat till PC. Var bara nybörjare och pirater som inte fick spelet att flyta.
Allt som krävdes var en 4 kärnig CPU, 1gb VRAM, dubbla 4870 eller bättre och en SSD eller snabb HDD (bra söktid! Inte fylld med skit eller fragmenterad).

http://imgur.com/a/r97aE


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

PS3 releasen av GTA5 har varit fruktansvärd från start, och enda sen dess krångel och frysta maskiner. Speciellt multiplay och inget verkar göras åt det. Istället satsas allt på GTA$ och hur man ska kunna dra in mer pengar från spelarna.
Riktigt tråkigt, hade hoppats på mer av Rockstar som ju brukade vara bra... :/

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Remus:

Om detta nu inte blir 100% optimerat och bra till PC nu så kommer jag bojkotta & hata er med en passion, Rockstar!

Ge oss fan inte en till GTA 4 release!

Fast GTA IV var bra optimerat till PC. Var bara nybörjare och pirater som inte fick spelet att flyta.
Allt som krävdes var en 4 kärnig CPU, 1gb VRAM, dubbla 4870 eller bättre och en SSD eller snabb HDD (bra söktid! Inte fylld med skit eller fragmenterad).

http://imgur.com/a/r97aE

haha, på tiden då en sån dator kostade minst 20.000 bara ssd på dom dagarna var väl 5-10.000. det ska inte behövas. och det är Inte bra optimerat någonstans. btw så defragmenterar man inte ssd om det var något du menade. då förstör man skiten. aldrig defrag på ssd.


signatur

//monster

Såg att man fick 1000 000 ingame valuta om man förbokade.
500k solo och 500k i multiplayer.

Hur kul är det? Kan man köpa fördelar redan i början kan man ju lika gärna lägga ner


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Remus:

Om detta nu inte blir 100% optimerat och bra till PC nu så kommer jag bojkotta & hata er med en passion, Rockstar!

Ge oss fan inte en till GTA 4 release!

Fast GTA IV var bra optimerat till PC. Var bara nybörjare och pirater som inte fick spelet att flyta.
Allt som krävdes var en 4 kärnig CPU, 1gb VRAM, dubbla 4870 eller bättre och en SSD eller snabb HDD (bra söktid! Inte fylld med skit eller fragmenterad).

http://imgur.com/a/r97aE

haha, på tiden då en sån dator kostade minst 20.000 bara ssd på dom dagarna var väl 5-10.000. det ska inte behövas. och det är Inte bra optimerat någonstans. btw så defragmenterar man inte ssd om det var något du menade. då förstör man skiten. aldrig defrag på ssd.

En speldator kostar i runda svängar 20k. Bara en sån sak som 3 grafikkort går på minst 9k.

En Intel SSD kostade ca 2000kr på den tiden och inte 10k.

SSD och HDD är inte samma sak om du tror det. En HDD är en HARD Disk Drive och inte en SOLID Disk Drive.
En fragmenterad HDD har lång söktid och spelet strömmar data från disken och laddar in under spelets gång. Lång söktid gör att spelet stannar upp tills den fått sin data vilket resulterar i fps drops.

Spelet är bra optimerat och majoriteten som klagar gör det för att dom inte kan hantera en dator. Märktes tydligt på Swec där största delen av användarna är amatörer och frågar man proffsen så hade dom aldrig problem med spelet.

Klicka på länken och läs den. Finns tester och allt vettigt man behöver veta för att se att spelet är allt annat än dåligt optimerat. Har själv aldrig haft några större problem med spelet och alla som haft problem har antingen haft dåliga datorer eller behövt en rejäl genomgång av mjukvaran på systemet.

Så klicka på länken och läs den. Använd google translate om du inte kan simpel engelska.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Jaja men att min amd 8350 och ett 670 kort installerat på en SSD bara kan köra GTA IV idag på medium med skapligt flyt är mitt fel då va?

Man ska inte behöva vara som du då kallar det: Proffs, för att få ett spel att fungera bra med hyggliga grejer


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jaja men att min amd 8350 och ett 670 kort installerat på en SSD bara kan köra GTA IV idag på medium med skapligt flyt är mitt fel då va?

Man ska inte behöva vara som du då kallar det: Proffs, för att få ett spel att fungera bra med hyggliga grejer

Minns att jag kunde maxa spelet med min gamla dator, 5830 och amd 965 tror jag det var. Handlar för det mesta att man skulle ställa in det rätt bara

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Remus:

Om detta nu inte blir 100% optimerat och bra till PC nu så kommer jag bojkotta & hata er med en passion, Rockstar!

Ge oss fan inte en till GTA 4 release!

Fast GTA IV var bra optimerat till PC. Var bara nybörjare och pirater som inte fick spelet att flyta.
Allt som krävdes var en 4 kärnig CPU, 1gb VRAM, dubbla 4870 eller bättre och en SSD eller snabb HDD (bra söktid! Inte fylld med skit eller fragmenterad).

http://imgur.com/a/r97aE

haha, på tiden då en sån dator kostade minst 20.000 bara ssd på dom dagarna var väl 5-10.000. det ska inte behövas. och det är Inte bra optimerat någonstans. btw så defragmenterar man inte ssd om det var något du menade. då förstör man skiten. aldrig defrag på ssd.

En speldator kostar i runda svängar 20k. Bara en sån sak som 3 grafikkort går på minst 9k.

En Intel SSD kostade ca 2000kr på den tiden och inte 10k.

SSD och HDD är inte samma sak om du tror det. En HDD är en HARD Disk Drive och inte en SOLID Disk Drive.
En fragmenterad HDD har lång söktid och spelet strömmar data från disken och laddar in under spelets gång. Lång söktid gör att spelet stannar upp tills den fått sin data vilket resulterar i fps drops.

Spelet är bra optimerat och majoriteten som klagar gör det för att dom inte kan hantera en dator. Märktes tydligt på Swec där största delen av användarna är amatörer och frågar man proffsen så hade dom aldrig problem med spelet.

Klicka på länken och läs den. Finns tester och allt vettigt man behöver veta för att se att spelet är allt annat än dåligt optimerat. Har själv aldrig haft några större problem med spelet och alla som haft problem har antingen haft dåliga datorer eller behövt en rejäl genomgång av mjukvaran på systemet.

Så klicka på länken och läs den. Använd google translate om du inte kan simpel engelska.

en speldator kostar inte alls i runda svängar 20.000. en Monsterdator däremot ja. och varför skulle någon ha 2 eller 3 grafikkort? det är ju bara inte smart då bara ett krävs för minst 60fps+ i Allt som finns än idag. jag vet. för jag har bara ett grafikkort och om man köpte en ssd för 2000 på den tiden, så var det av absolut sämsta och minsta sorten som fanns. jodå jag minns. därför jag inte hade ssd 2008. och varför skulle jag tro att en hårddisk och en ssd är samma? isf hade jag sagt det och inte ssd just. allt jag säger är maximalt bokstavligt. kan ej vridas, kan ej missuppfattas. börja snacka om du byggt datorer själv sen början av 90talet. annars har du absolut noll att komma med här.

på det hela är gta 4 mer känt som ett av dom Minst optimerade spelen genom tiderna. vet inte var din info kommer ifrån riktigt. misstänker mer att du bara vill säga emot. https://www.google.se/?gws_rd=ssl#safe=off&q=gta+4+worst+opti... enkel googling (utöver riktig kunskap, såsom att faktiskt ÄGA SPELET SEN RELEASE löser det hela mkt snabbt.) behöver inga länkar och behöver definitivt ingen google translate, har pratat bättre engelska än du gör idag sen jag var 8 år gammal om du inte förstås även där är bäst av minst 100 miljoner pers i snitt? skulle inte förvåna mig dina försök att imponera på mig misslyckas. om du hade rätt någonsin så hade jag kanske tagit åt mig då bara sanningen kan påverka mig. allt annat är bara random text. googla vidare grabben.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jaja men att min amd 8350 och ett 670 kort installerat på en SSD bara kan köra GTA IV idag på medium med skapligt flyt är mitt fel då va?

Man ska inte behöva vara som du då kallar det: Proffs, för att få ett spel att fungera bra med hyggliga grejer

lyssna inte, han trollar bara för att försöka "vinna" över folk. det är vad han är, ett troll som försöker låtsas veta allt bättre genom att kopiera in googleförklaringar och inbilla sig vara kunnig. det är enkelt uppenbart genom allt han skriver att det bara är skitsnack då inget av det stämmer. gta 4 perfekt optimerat? hahahah


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av kirethaman:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jaja men att min amd 8350 och ett 670 kort installerat på en SSD bara kan köra GTA IV idag på medium med skapligt flyt är mitt fel då va?

Man ska inte behöva vara som du då kallar det: Proffs, för att få ett spel att fungera bra med hyggliga grejer

Minns att jag kunde maxa spelet med min gamla dator, 5830 och amd 965 tror jag det var. Handlar för det mesta att man skulle ställa in det rätt bara

med maxa menar du ställa ner grafiken på precis rätt ställen? bra sagt. "maxa" tänk igenom den kommentaren.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av kirethaman:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jaja men att min amd 8350 och ett 670 kort installerat på en SSD bara kan köra GTA IV idag på medium med skapligt flyt är mitt fel då va?

Man ska inte behöva vara som du då kallar det: Proffs, för att få ett spel att fungera bra med hyggliga grejer

Minns att jag kunde maxa spelet med min gamla dator, 5830 och amd 965 tror jag det var. Handlar för det mesta att man skulle ställa in det rätt bara

Fattar du hur dum du är? Att maxa ett spel betyder inte att man kan få 60fps med rätt inställningar! Isåfall kan jag maxa Crysis 3 på min fem år gamla dator, det är bara att dra ner allt till noll och spela i 640x480.

Att maxa är att ha alla inställningar på det högsta möjliga och få 60fps (eller 120/144 om man har en skärm som tillåter det).

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Remus:

Om detta nu inte blir 100% optimerat och bra till PC nu så kommer jag bojkotta & hata er med en passion, Rockstar!

Ge oss fan inte en till GTA 4 release!

Fast GTA IV var bra optimerat till PC. Var bara nybörjare och pirater som inte fick spelet att flyta.
Allt som krävdes var en 4 kärnig CPU, 1gb VRAM, dubbla 4870 eller bättre och en SSD eller snabb HDD (bra söktid! Inte fylld med skit eller fragmenterad).

http://imgur.com/a/r97aE

haha, på tiden då en sån dator kostade minst 20.000 bara ssd på dom dagarna var väl 5-10.000. det ska inte behövas. och det är Inte bra optimerat någonstans. btw så defragmenterar man inte ssd om det var något du menade. då förstör man skiten. aldrig defrag på ssd.

En speldator kostar i runda svängar 20k. Bara en sån sak som 3 grafikkort går på minst 9k.

En Intel SSD kostade ca 2000kr på den tiden och inte 10k.

SSD och HDD är inte samma sak om du tror det. En HDD är en HARD Disk Drive och inte en SOLID Disk Drive.
En fragmenterad HDD har lång söktid och spelet strömmar data från disken och laddar in under spelets gång. Lång söktid gör att spelet stannar upp tills den fått sin data vilket resulterar i fps drops.

Spelet är bra optimerat och majoriteten som klagar gör det för att dom inte kan hantera en dator. Märktes tydligt på Swec där största delen av användarna är amatörer och frågar man proffsen så hade dom aldrig problem med spelet.

Klicka på länken och läs den. Finns tester och allt vettigt man behöver veta för att se att spelet är allt annat än dåligt optimerat. Har själv aldrig haft några större problem med spelet och alla som haft problem har antingen haft dåliga datorer eller behövt en rejäl genomgång av mjukvaran på systemet.

Så klicka på länken och läs den. Använd google translate om du inte kan simpel engelska.

en speldator kostar inte alls i runda svängar 20.000. en Monsterdator däremot ja. och varför skulle någon ha 2 eller 3 grafikkort? det är ju bara inte smart då bara ett krävs för minst 60fps+ i Allt som finns än idag. jag vet. för jag har bara ett grafikkort och om man köpte en ssd för 2000 på den tiden, så var det av absolut sämsta och minsta sorten som fanns. jodå jag minns. därför jag inte hade ssd 2008. och varför skulle jag tro att en hårddisk och en ssd är samma? isf hade jag sagt det och inte ssd just. allt jag säger är maximalt bokstavligt. kan ej vridas, kan ej missuppfattas. börja snacka om du byggt datorer själv sen början av 90talet. annars har du absolut noll att komma med här.

på det hela är gta 4 mer känt som ett av dom Minst optimerade spelen genom tiderna. vet inte var din info kommer ifrån riktigt. misstänker mer att du bara vill säga emot. https://www.google.se/?gws_rd=ssl#safe=off&q=gta+4+worst+... enkel googling (utöver riktig kunskap, såsom att faktiskt ÄGA SPELET SEN RELEASE löser det hela mkt snabbt.) behöver inga länkar och behöver definitivt ingen google translate, har pratat bättre engelska än du gör idag sen jag var 8 år gammal om du inte förstås även där är bäst av minst 100 miljoner pers i snitt? skulle inte förvåna mig dina försök att imponera på mig misslyckas. om du hade rätt någonsin så hade jag kanske tagit åt mig då bara sanningen kan påverka mig. allt annat är bara random text. googla vidare grabben.

Du behöver dubbla Gtx 780 om du vill ha stabila 60 fps i 1080p när du maxar alla spel på marknaden.
Du måste ha flera grafikkort om du ska ha nog höga inställningar på 3 skärmar.

Du pratade om köra defrag på ssd när jag skrev om hdd.

Inte mitt fel om du inte klarar av att hantera en dator.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jaja men att min amd 8350 och ett 670 kort installerat på en SSD bara kan köra GTA IV idag på medium med skapligt flyt är mitt fel då va?

Man ska inte behöva vara som du då kallar det: Proffs, för att få ett spel att fungera bra med hyggliga grejer

Om du köper hårdvara och förväntar dig att allt ska flyta perfekt så passar en konsol bättre.
Klicka på länken och läs den och testa dig fram på samma sätt så ska du se att det blir bra.
Du kanske måste byta till äldre grafikdrivrutiner för jag tror Nvidia strulade upp sina med gtx 600 serien och äldre spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

ett grafikkort räcker för maxgrafik i allt som finns idag, som jag sa. dubbla grafikkort är till för fler skärmar än enstaka enbart. jag sa dessutom att man Aldrig kör defrag på en SSD för då förstör man skiten, och inget annat. återigen, läs vad fan jag skriver innan du svarar. och jodå, tvivlar på att du kan hälften så mkt om datorer som mig. lr om något annat heller. du är uppenbart inte speciellt smart. men kaxig över nätet helt klart förmodligen enbart där även. typiskt din sort.

dessutom kan du knappast vara så duktig på varken datorer, spel eller optimering om du behöver 100% fler grafikkort än mig för att få samma fps. så enkelt var det ungefär. avslöjad.


signatur

//monster

dmn
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ett grafikkort räcker för maxgrafik i allt som finns idag, som jag sa

Nej, det gör det inte alls. Det räcker till i många spel, men det är gott om titlar där det dippar långt under 60 med bara ett kort med maxinställningar.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jaja men att min amd 8350 och ett 670 kort installerat på en SSD bara kan köra GTA IV idag på medium med skapligt flyt är mitt fel då va?

Man ska inte behöva vara som du då kallar det: Proffs, för att få ett spel att fungera bra med hyggliga grejer

Om du köper hårdvara och förväntar dig att allt ska flyta perfekt så passar en konsol bättre.
Klicka på länken och läs den och testa dig fram på samma sätt så ska du se att det blir bra.
Du kanske måste byta till äldre grafikdrivrutiner för jag tror Nvidia strulade upp sina med gtx 600 serien och äldre spel.

Lille pojk! Jag sa aldrig att jag inte kunde optimera, men att ett 6 år ( eller hur länge har det gått) gammalt spel inte fungerar bra kan du inte skylla på nvidia haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jaja men att min amd 8350 och ett 670 kort installerat på en SSD bara kan köra GTA IV idag på medium med skapligt flyt är mitt fel då va?

Man ska inte behöva vara som du då kallar det: Proffs, för att få ett spel att fungera bra med hyggliga grejer

Om du köper hårdvara och förväntar dig att allt ska flyta perfekt så passar en konsol bättre.
Klicka på länken och läs den och testa dig fram på samma sätt så ska du se att det blir bra.
Du kanske måste byta till äldre grafikdrivrutiner för jag tror Nvidia strulade upp sina med gtx 600 serien och äldre spel.

Lille pojk! Jag sa aldrig att jag inte kunde optimera, men att ett 6 år ( eller hur länge har det gått) gammalt spel inte fungerar bra kan du inte skylla på nvidia haha

Vem ska du skylla på då?

Skrivet av dmn:
Skrivet av monsterbenke:

ett grafikkort räcker för maxgrafik i allt som finns idag, som jag sa

Nej, det gör det inte alls. Det räcker till i många spel, men det är gott om titlar där det dippar långt under 60 med bara ett kort med maxinställningar.

Som dmm skriver och som alla hårdvarusidor testar så räcker inte ett enda kort för stabila 60 fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Om spelet fungerar bra med den rekommenderade hårdvaran och de rekommenderade inställningarna så kan det anses vara bra optimerat. Fungerar det dåligt vid dessa så är det dåligt optimerat.

12
Skriv svar