"Nytt", buggstädat Total War: Rome II släppt

Robot
"Nytt", buggstädat Total War: Rome II släppt

Den definitiva versionen finns att köpa nu. Fast om du äger originalet kan du hämta innehållet gratis.

#total-war-rome-ii, #creative-assembly, #total-war-2015


Medlem
"Nytt", buggstädat Total War: Rome II släppt

Har lirat det som en dåre sen det började komma ut moddar. Divide et Impera!

Nu ska dock AIn vara i fas och jag har lyckats åka på spö några gånger, ganska skönt att motståndare nu svarar på monsterflankeringar och andra taktiker.

Är man en av dom som satte eld på CAs flagga och raljerade "ALDRIG MER TOTAL WAR!" så borde man bita ihop och våga en sista gång...

och Andra triumviratet!


signatur
Medlem

Total War: Rome II
Release: 2013-09-03 2014-09-17

Nice. Rome II lämnar betastadiet. Några patchar och finslipade moddar på det här så kan man ju börja överväga ett köp.

Medlem
Skrivet av Namm:

Total War: Rome II
Release: 2013-09-03 2014-09-17

Nice. Rome II lämnar betastadiet. Några patchar och finslipade moddar på det här så kan man ju börja överväga ett köp.

hur ska du veta om det är "spelbart" om du inte har det? Personligen så tycker jag det har varit spelbart i minst ett halvår.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Gött mos. Det är inte alla spelutvecklare som jobbar på att patcha upp sina singleplayer-spel ett helt år efter släppdatumet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag har spelat totalwar spelen sen första shogun och gillat dem alla för vad de är. Rome 2 där emot var det något som inte riktigt klicka med, vet inte vad men jag tyckte helt enkelt att det inte var nå kul å fann mig själv spelandes shogun 2 istället. Kan dels vara buggarna men även om jag bortser från dem så var rome 2 ett stort meh för min del.

FM-guru
F.d. Sisyr

Nog för att CA har fått ta emot mycket (rättmätig) skit för Rome 2, men att de fortfarande gör såhär gedigna patchar ett år efter spelsläpp tycker jag är beundransvärt. Visar att de bryr sig mer om sin image än vad man kunde tro när de släppte Rome 2, och samtidigt kan man ju undra vad fan som hände då egentligen, när man fick för sig att spelet var redo för release?

Medlem

Schyssta moddar dröjde inte mer än nån månad efter release.

/Edit
Suger på att citera på mobilen.


signatur
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Namm:

Total War: Rome II
Release: 2013-09-03 2014-09-17

Nice. Rome II lämnar betastadiet. Några patchar och finslipade moddar på det här så kan man ju börja överväga ett köp.

hur ska du veta om det är "spelbart" om du inte har det? Personligen så tycker jag det har varit spelbart i minst ett halvår.

Exakt. Spelet har varit okey länge och nu blev det bättre.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nog för att CA har fått ta emot mycket (rättmätig) skit för Rome 2, men att de fortfarande gör såhär gedigna patchar ett år efter spelsläpp tycker jag är beundransvärt. Visar att de bryr sig mer om sin image än vad man kunde tro när de släppte Rome 2, och samtidigt kan man ju undra vad fan som hände då egentligen, när man fick för sig att spelet var redo för release?

Skyll på Sega som äger spelet och krävde att CA skulle släppa innan de själva ville det.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Så nu släpps i praktiken version 1.0, med andra ord?

Medlem

kul när fienden rushar ut från små städerna när man har katapulter kommer dom ut stor klunga. då är det bara att spränga dom

Medlem

Det blev liggande efter att jag införskaffat det (pga just buggar och optimering) men nu så verkar det nog vara dags att äntligen ge det en ordentlig chans). Tycker dock fortfarande utan tvekan att Medieval 2 är det bästa Total War-spelet:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Har börjat en ny genomspelning sedan denna patch och tycker att det är riktigt bra nu. Använder fortfarande mods för att ta bort "special abilities" och 4 turer per år, men tycker inte längre det behövs några större mods för att det skall vara ett riktigt bra spel.

Väldigt mycket ++ för att de hängt i och gjort spelet så här bra. Om man inte tycker om spelet nu så kommer man aldrig att gilla det skulle jag tro.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Det blev liggande efter att jag införskaffat det (pga just buggar och optimering) men nu så verkar det nog vara dags att äntligen ge det en ordentlig chans). Tycker dock fortfarande utan tvekan att Medieval 2 är det bästa Total War-spelet:)

Håller med om att Medieval 2 är bäst. Brukar köra om spelet då o då. Sjukt bra Total war spel. Det enda som saknas är multiplayer campaign dock.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

DU HAR SPELAT I 16 timmar
SPELADES SENAST 2013-10-26

Dags att installera och ge spelet en ny chans!


signatur

woop woop

Inaktiv

Började spela igen precis före patch 15 betan och såg direkt skillnaden. Nu är Rome 2 det vi förväntade oss att det var.

Enda minuset är att 1vs1 stridsanimeringar fortfarande är kvar men de har varit tydliga med att försöka ta bort eller minimera dessa.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag testade ominstallera det men det verkar mysko nu. Spelar romare, tar över första staden till norr, och sedan får jag obotlig hungersnöd.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Aléa:

DU HAR SPELAT I 16 timmar
SPELADES SENAST 2013-10-26

Dags att installera och ge spelet en ny chans!

Du lär inte ångra dig, i oktober förra året var det ett helt annat (buggigt) spel. i December började spelet bli riktigt spelbart (enligt mig).

Ca har patchat intensivt och även släppt hotfixar.
Sen kan man väl säga att ett sådant här extremt komplext spel, aldrig någonsin blivigt helt färdigt, tex är A´in smartare nu när de belägrar citys med walls, men fortfarande korkad.

Jämför med en city utan walls, förr gick A´in in med överlägsen styrka från ETT håll, och du kunde ibland tom vinna pga det. Idag använder A´in alla håll och svaga punkter och mosar garnisonen.
Bara ett exempel.

A´in är markant smartare nu än den var vid spelsläppet, även hur den tänker på stora skalan/strategi) och alla som inte är vana/bra med Total War serien, riskerar att åka på storbonk om de ens höjer en svårighetsgrad över normal.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag testade ominstallera det men det verkar mysko nu. Spelar romare, tar över första staden till norr, och sedan får jag obotlig hungersnöd.

Testa att läsa manualen
Kommer det längre fram, så sluta att beskatta den provins som ger dig mest matunderskott, då blir du av med deras matminus, men även den inkomst du får därifrån. BonusPlus, de blir även mera "happy" utan skatt.

Kollat mycket på youtube, tex Lionheart,Heir of Cartago och Sureall belleif(stavning) Vad jag noterat har de två första knappt fatttat detta och Surreal är för instabil för att göra detta konsekvent.

Tar man ny provins, så det första man gör, är att sluta beskatta.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar