Kommer Final Fantasy XIII till Steam?

Robot
Medlem
Kommer Final Fantasy XIII till Steam?

TGS börjar ju imorgon så vi lär nog kanske få höra något då, dock med det sagt, de bör fokusera på de andra spelen före 13, som ärligt talat är en av de sämre i spelserien, de senare spelen var bättre som spel men storyn blev bara rejält mycket sämre istället.

Hade hellre sett FF9, 10, 12

Medlem

Håll det borta från alla plattformar så är mänskligheten nöjd. 13 är ett fruktansvärt spel rakt av, storyn är skrattretande dålig, karaktärerna är platta och usla, battle systemet är utan tvekan det sämsta i hela serien och sen att det är extremt linjärt hjälper inte heller.

Sure, storyn i 10:an suger också p.g.a. att karaktärerna är riktigt kassa, men det har däremot det bästa battle systemet i all sin enkelhet.

Medlem

Jag tycker storyn i 13 var rätt okej. Däremot var spelet för lätt och för linjärt första halvan av spelet.

Medlem
Skrivet av brandter:

Håll det borta från alla plattformar så är mänskligheten nöjd. 13 är ett fruktansvärt spel rakt av, storyn är skrattretande dålig, karaktärerna är platta och usla, battle systemet är utan tvekan det sämsta i hela serien och sen att det är extremt linjärt hjälper inte heller.

Sure, storyn i 10:an suger också p.g.a. att karaktärerna är riktigt kassa, men det har däremot det bästa battle systemet i all sin enkelhet.

Visst är det trevligt med åsikter?

Medlem

Ge mig FF9 och 12 i stället, det känns som ett hån att 13 är det spelet som kanske får en PC port.

Men å andra sidan så ska man inte klaga om det innebär en större chans att få framtida titlar till PC.

Gen
Medlem

Köp direkt! Hade det på PS3 men körde aldrig klart det. Minns att jag gillade det.

Moderator | Testpilot

Spelet är riktigt bajs tills andra hälften, och som jag brukar säga så ska man inte behöva spela 50% av spelet innan det blir roligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan dem inte bara göra ett nytt retro style FF och chilla med nya ideér tills de testats av spelarna i betaversioner?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

FFXII är nog det final fantasy spelet jag har spelat igenom mest och tillbringat massa tid på. Jag älska spelet! Man kan tycka att stridssystemet är dåligt eftersom mesta tiden trycker man på auto attack. Men ju längre in man kommer ju mer inser man att det är mycket mer att göra en att trycka på auto attack. Detta kommer då bli ett köp för mig även ifall jag redan har det på konsol

1
Skriv svar