Microsoft släpper trådad Xbox One-kontroll till pc

Robot
Microsoft släpper trådad Xbox One-kontroll till pc

En ny kontroll som är ganska lik en gammal kontroll.

#microsoft


Medlem
Microsoft släpper trådad Xbox One-kontroll till pc

Jag@Elgiganten:
Hej, har ni Xbox One Controller + Cable for Windows?

Medlem

360kontrollen är typ den bästa kontrollen jag spelat med till PC.

Sneskontrollen är den bästa när man måste gå ner i antal knappar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Citat:

Den trådade Xbox One-kontrollen är rätt lik den trådlösa Xbox One-kontrollen, särskilt när man kopplar ur sladden.

Finns det fördelar med den här kontrollen gentemot 360-dosan? Förutom vibrerande triggers, alltså.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Blir faktiskt sugen på en Xbox kontroll till PC... speciellt om man vill spela Bilspel eller typ Assasins osv... skulle någon här rekommendera en sådan? fungerar det bra?

ZF
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Finns det fördelar med den här kontrollen gentemot 360-dosan? Förutom vibrerande triggers, alltså.

högre avläsning på stickorna, mindre dödläge.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Blir faktiskt sugen på en Xbox kontroll till PC... speciellt om man vill spela Bilspel eller typ Assasins osv... skulle någon här rekommendera en sådan? fungerar det bra?

Jag har en 360-kontroll kopplad till datorn, och den är sjukt bekväm. Jag spelar så gott som alla 3rd person-spel med den, däribland Assassin's Creed Black Flag, Batman och Skyrim. Den funkar också hur bra som helst i bilspel som F1 2013 och Assetto Corsa. Ångrar inte en sekund att jag köpte den!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

det blir ett sånt köp men inte till dator utan till mitt xbox slipper den play and charce kit på en dosa

Medlem

Kanske blir en när de släpper en trådlös.
Sitta med kabel känns lite 90-tal

Medlem

Vad är skillnaden att köra in en egen usbsladd?

Och glöm inte styrkorset som är helt värdelöst dåligt på 360

Medlem

Har 360 dosa till windows. Duger för mig men skulle jag byta blir det nog en ps4 kontroll.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hmm, då köper jag hellre en 360-kontroll med sladd för halva det priset (300). Men One-kontrollen kanske är sjukt mycket bättre, eller?

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Har 360 dosa till windows. Duger för mig men skulle jag byta blir det nog en ps4 kontroll.

Jag kör med en DS4 till PCn och är helnöjd så kan varmt rekommendera

Medlem

Trodde i en sekund att ni menade trådar som i CPU-trådar... Blev nästan oroad att One skulle få prestanda.

Medlem

jag använder redan min Scuf Xbone till datorn via laddningssladden.

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:
Citat:

Den trådade Xbox One-kontrollen är rätt lik den trådlösa Xbox One-kontrollen, särskilt när man kopplar ur sladden.

http://i.imgur.com/M968nSJ.png

Finns det fördelar med den här kontrollen gentemot 360-dosan? Förutom vibrerande triggers, alltså.

Mycket högre precision i spakarna är det mest uppenbara.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av rewoX:

Blir faktiskt sugen på en Xbox kontroll till PC... speciellt om man vill spela Bilspel eller typ Assasins osv... skulle någon här rekommendera en sådan? fungerar det bra?

Jag har en 360-kontroll kopplad till datorn, och den är sjukt bekväm. Jag spelar så gott som alla 3rd person-spel med den, däribland Assassin's Creed Black Flag, Batman och Skyrim. Den funkar också hur bra som helst i bilspel som F1 2013 och Assetto Corsa. Ångrar inte en sekund att jag köpte den!

Tack för svaret! blir nog nästa investering till datorn då känner jag! Har testat med PS3 kontroll men får det inte att funka så värst bra... 360 sitter lite bättre i handen, kör du trådbunden eller trådlös? Vad är att rekommendera?

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av rewoX:

Blir faktiskt sugen på en Xbox kontroll till PC... speciellt om man vill spela Bilspel eller typ Assasins osv... skulle någon här rekommendera en sådan? fungerar det bra?

Jag har en 360-kontroll kopplad till datorn, och den är sjukt bekväm. Jag spelar så gott som alla 3rd person-spel med den, däribland Assassin's Creed Black Flag, Batman och Skyrim. Den funkar också hur bra som helst i bilspel som F1 2013 och Assetto Corsa. Ångrar inte en sekund att jag köpte den!

Tack för svaret! blir nog nästa investering till datorn då känner jag! Har testat med PS3 kontroll men får det inte att funka så värst bra... 360 sitter lite bättre i handen, kör du trådbunden eller trådlös? Vad är att rekommendera?

Trådbunden all the way, baby! Kabeln är omkring tre meter lång, så man känner sig aldrig fasthäktad för nära skärmen. Dessutom slipper man oroa sig över batteritiden vid längre spelsessioner.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Blir nog att köpa en, min 360 kontroll har börjat funka lite dåligt efter 9 år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Trådlös 360-kontroll plus en kinaimport av xbox trådlösa mottagare så är saken biff. Använt sedan 360 kom, funkar fortfarande.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av rewoX:

Blir faktiskt sugen på en Xbox kontroll till PC... speciellt om man vill spela Bilspel eller typ Assasins osv... skulle någon här rekommendera en sådan? fungerar det bra?

Jag har en 360-kontroll kopplad till datorn, och den är sjukt bekväm. Jag spelar så gott som alla 3rd person-spel med den, däribland Assassin's Creed Black Flag, Batman och Skyrim. Den funkar också hur bra som helst i bilspel som F1 2013 och Assetto Corsa. Ångrar inte en sekund att jag köpte den!

Tack för svaret! blir nog nästa investering till datorn då känner jag! Har testat med PS3 kontroll men får det inte att funka så värst bra... 360 sitter lite bättre i handen, kör du trådbunden eller trådlös? Vad är att rekommendera?

Trådbunden all the way, baby! Kabeln är omkring tre meter lång, så man känner sig aldrig fasthäktad för nära skärmen. Dessutom slipper man oroa sig över batteritiden vid längre spelsessioner.

Låter bra det!

Medlem

Varför inte trådlös? någon som vet om en trådlös One kontroll kommer släppas till windows?

Gen
Medlem

Vilken god nyhet. Som många andra redan sagt är X360 kontrollern riktigt episk!

Medlem

Givet köp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Shit, en trådad kontroll till PC?

Själv har jag bara använt en trådlös PS3 kontroll till PCn nu i 5+ år, men det kanske vore läge att uppgradera till trådad?

Hah.......

Medlem

Funkar inte trådlöst.
Finns ju blutooth donglar och Xbox donglar som funkar med ps3 wii och Xbox kontroller men inte one?
Måste ju bara ha att göra med programvara inte finns ännu eller?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

har 2 xbox kontroller trådlösa, pojken fick nyss en dator när han fyllde år så han o kompisen spelar Lego Marvel mm ihop. Ibland när jag behöver den kopplar jag in den i min dator som är i v-rummet o kör watch dogs mm med. Fattar inte varför jag inte gjort det för länge sen! Win+P tangenterna o vips så e man på teven o spelar.

https://www.spelbutiken.se/produkt/xbox-360-wireless-controll...

Medlem

Kör med en trådad Xbox 360 gamepad till min burk och det kommer jag fortsätta med tills den havererar. Brukade föredra Ps2 style gamepad men det var tills jag provade på denna. Visst, smidigt med trådlös men.. kanske när denna går sönder som sagt.

phi
Medlem
Skrivet av Mabec:

Vad är skillnaden att köra in en egen usbsladd?

Ingen input lag. Kör du trådlöst så kommer du alltid att få en liten fördröjning.

De flesta märker inte av den men har man varit med ett tag och spelat med trådad handkontroll länge och sedan sätter sig med en trådlös i händerna så märker man definitivt av fördröjningen.

Trådlöst för min är värdelöst.

Medlem
12
Skriv svar