Testa Final Fantasy XV i mars

Robot
Testa Final Fantasy XV i mars

Köper du Final Fantasy Type-0 när det släpps i mars får du provspela Final Fantasy XV.

#final-fantasy-xv, #final-fantasy-type-0-1


Medlem
Testa Final Fantasy XV i mars

Nja utifrån den video ställer jag mig fortsatt skeptiskt till FF-serien

Medlem

Jösses vad snyggt. Synd bara jag inte gillar jprg.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser helt klart snyggt ut... hoppas det leverar en bra gameplay och story denna gång

Ska vi tro på en release i slutet av 2015 eller kan det bli tidigare tro?

Medlem

Jag har inte sett fram emot ett FF på väldigt länge, men det här ser fan bra ut. Har aldrig gillat den "verkliga" estestiken i FF spel, hellre nian än åttan liksom, men det här världen ser väldigt cool ut.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag lär nog testa det. Har inte spelat ett bra FF på massor med år nu... men det stoppar mig ju inte ifrån att prova hitta ett.

Medlem

Är jag den enda som rös igenom den första trailern? (Inte kommit till andra än) Goty 2015!!!!

Medlem

Varför känns Final Fantasy mindre FF vid varje nytt spel?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Varför känns Final Fantasy mindre FF vid varje nytt spel?

Håller med.
Ser ut som action combat, vilket inte hör hemma i FF.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

OT: Fick för mig för ett tag sen att jag skulle börja köra igenom FF serien, och efter vad jag läst mig fram på nätet verkar de flesta tycka att FF X är bland det bästa som gjorts någonsin. typ. Så jag började spela (är nästan i slutet nu) och måste säja att jag är väldigt kluven till vad jag tycker om det.

Karaktärerna känns ganska platta och dialogerna dom har är sjukt konstiga, även sättet dom berättar storyn på är skumt då det är många gånger jag känner mig som ett frågetecken och inte fattar alls vad som sker, men sen 5 timmar senare får det förklarat vad det var som egentligen hände, men på nåt sätt så gillar jag det ändå då det är ganska cool handling och hur striderna funkar osv.

Det jag undrar är om alla spelen är såhär?(Dialogen och det skumma storyberättandet då? eller om det finns de som är mycket bättre än det jag lirar nu?

OnT: Förövrigt såg ju det här ganska coolt ut

Medlem
Skrivet av Wattem:

OT: Fick för mig för ett tag sen att jag skulle börja köra igenom FF serien, och efter vad jag läst mig fram på nätet verkar de flesta tycka att FF X är bland det bästa som gjorts någonsin. typ. Så jag började spela (är nästan i slutet nu) och måste säja att jag är väldigt kluven till vad jag tycker om det.

Karaktärerna känns ganska platta och dialogerna dom har är sjukt konstiga, även sättet dom berättar storyn på är skumt då det är många gånger jag känner mig som ett frågetecken och inte fattar alls vad som sker, men sen 5 timmar senare får det förklarat vad det var som egentligen hände, men på nåt sätt så gillar jag det ändå då det är ganska cool handling och hur striderna funkar osv.

Det jag undrar är om alla spelen är såhär?(Dialogen och det skumma storyberättandet då? eller om det finns de som är mycket bättre än det jag lirar nu?

OnT: Förövrigt såg ju det här ganska coolt ut

Varje spel är väldigt individuellt, med sin egen story och värld. Jag gillar nian, som är mer inspirerat utav klassisk fantasy med prinsessor, tjuvar och riddare. Tian är väldigt bra, men det var också det första med röster, så det kan vara därför det är lite konstigt. Inte reflekterat över det. Så jag rekommenderar dom äldre också om du ska spela igenom serien


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Wattem:

OT: Fick för mig för ett tag sen att jag skulle börja köra igenom FF serien, och efter vad jag läst mig fram på nätet verkar de flesta tycka att FF X är bland det bästa som gjorts någonsin. typ. Så jag började spela (är nästan i slutet nu) och måste säja att jag är väldigt kluven till vad jag tycker om det.

Karaktärerna känns ganska platta och dialogerna dom har är sjukt konstiga, även sättet dom berättar storyn på är skumt då det är många gånger jag känner mig som ett frågetecken och inte fattar alls vad som sker, men sen 5 timmar senare får det förklarat vad det var som egentligen hände, men på nåt sätt så gillar jag det ändå då det är ganska cool handling och hur striderna funkar osv.

Det jag undrar är om alla spelen är såhär?(Dialogen och det skumma storyberättandet då? eller om det finns de som är mycket bättre än det jag lirar nu?

OnT: Förövrigt såg ju det här ganska coolt ut

Du måste du köra igenom FF7(bästa FF spelet av alla) och FF9

Medlem
Skrivet av procyton:
Skrivet av Wattem:

OT: Fick för mig för ett tag sen att jag skulle börja köra igenom FF serien, och efter vad jag läst mig fram på nätet verkar de flesta tycka att FF X är bland det bästa som gjorts någonsin. typ. Så jag började spela (är nästan i slutet nu) och måste säja att jag är väldigt kluven till vad jag tycker om det.

Karaktärerna känns ganska platta och dialogerna dom har är sjukt konstiga, även sättet dom berättar storyn på är skumt då det är många gånger jag känner mig som ett frågetecken och inte fattar alls vad som sker, men sen 5 timmar senare får det förklarat vad det var som egentligen hände, men på nåt sätt så gillar jag det ändå då det är ganska cool handling och hur striderna funkar osv.

Det jag undrar är om alla spelen är såhär?(Dialogen och det skumma storyberättandet då? eller om det finns de som är mycket bättre än det jag lirar nu?

OnT: Förövrigt såg ju det här ganska coolt ut

Du måste du köra igenom FF7(bästa FF spelet av alla) och FF9

FF6 är också väldigt bra, efter nian så har serien bara gått nedför.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Wattem:

OT: Fick för mig för ett tag sen att jag skulle börja köra igenom FF serien, och efter vad jag läst mig fram på nätet verkar de flesta tycka att FF X är bland det bästa som gjorts någonsin. typ. Så jag började spela (är nästan i slutet nu) och måste säja att jag är väldigt kluven till vad jag tycker om det.

Aldrig hört att FFX skulle anses vara det bästa, vist en av de mer omtyckta och en av de sista 'bättre' FF Spelen men generellt sett så bråkas det om FF6 eller FF7 som det bästa spelet, vilket som är bäst låter jag vara osakt.

Personligen så tycker jag att det började gå utför med FF10 och framåt, FF10 är inte alls dåligt men det var det första spelet enligt mig som spelen tog en riktning jag inte vart så förtjust i, Bland annat blev vi av med overworld kartan, spelen kändes instängda och man gick typ bara framåt, spelen efter FF10 blev också mer action baserade och mindre taktiska, FF12 och framåt spelade spelen till stor del sig själva också o.s.v. vilket blev av med stor del av den taktiska stidssystemet.

Men det är mina åsikter.

Medlem

Vad är ff type 0 för spel?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har dom skippat det rollbaserade combatsystemet nu eller?

Medlem
Skrivet av procyton:
Skrivet av Wattem:

OT: Fick för mig för ett tag sen att jag skulle börja köra igenom FF serien, och efter vad jag läst mig fram på nätet verkar de flesta tycka att FF X är bland det bästa som gjorts någonsin. typ. Så jag började spela (är nästan i slutet nu) och måste säja att jag är väldigt kluven till vad jag tycker om det.

Karaktärerna känns ganska platta och dialogerna dom har är sjukt konstiga, även sättet dom berättar storyn på är skumt då det är många gånger jag känner mig som ett frågetecken och inte fattar alls vad som sker, men sen 5 timmar senare får det förklarat vad det var som egentligen hände, men på nåt sätt så gillar jag det ändå då det är ganska cool handling och hur striderna funkar osv.

Det jag undrar är om alla spelen är såhär?(Dialogen och det skumma storyberättandet då? eller om det finns de som är mycket bättre än det jag lirar nu?

OnT: Förövrigt såg ju det här ganska coolt ut

Du måste du köra igenom FF7(bästa FF spelet av alla) och FF9

Ska ta och kolla upp det

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

generellt sett så bråkas det om FF6 eller FF7 som det bästa spelet, vilket som är bäst låter jag vara osagt.

Personligen så tycker jag att det började gå utför med FF10 och framåt.

Håller med. FF6 och 7 är dom bästa FF-spelen enligt mig och jag är inget fan av 10.

Är inte impad av FF15-trailern heller, verkar som ett spel jag kommer undvika. För mig så verkar det som om dom inte har någon sammanhängande vision för spelvärlden och någon som helst art direction. Vi har NSync som åker omkring i deras skinande bil på den fina vägen med inga tecken på någon annan som helst trafik åker där, medan gigantiska dinosaurier och andra galna varelser går omkring. Dom hoppar ut och slåss mot medeltidsrustningar som kanske hade varit häftigt om det var steampunk eller något, mmen det är inga tecken på det någon annanstans. En del japanska spel är så flummiga och B-aktiga så det bara blir charmigt och kul, men det enda jag får här är ett stort "va fan?".

Det är lika fel som ett LOTR där Gandalf är klädd i bästa blingiga visual kei-skrud åkallar en helikopter åt Frodo så han kan flyga till Mount Doom.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av MugiMugi:

generellt sett så bråkas det om FF6 eller FF7 som det bästa spelet, vilket som är bäst låter jag vara osagt.

Personligen så tycker jag att det började gå utför med FF10 och framåt.

Det är lika fel som ett LOTR där Gandalf är klädd i bästa blingiga visual kei-skrud åkallar en helikopter åt Frodo så han kan flyga till Mount Doom.

Som world of Warcraft då?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar