Svenska indiestudion Lionbite gör ambitiöst rollspel

Robot
Svenska indiestudion Lionbite gör ambitiöst rollspel
Medlem
Svenska indiestudion Lionbite gör ambitiöst rollspel

Jag är nyfiken på vad Victors roll i det hela är


signatur

Everybody needs help.

Redaktör
Skrivet av Apministern:

Jag är nyfiken på vad Victors roll i det hela är

Recensent.


signatur
Medlem

Lite off-topic nu, men "Leijonhufvud" måste vara bland de ballaste namnen genom tiderna.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Apministern: Jag dyker huvudstupa in som manusförfattare och regissör Läs mer här: http://lionbite.se/the-people/

Puscifer: Jag kan inte ta åt mig någon ära för familjenamnet själv Måste snarare berömma dig för valet av smeknamn här! Pussycat+Lucifer?

Medlem

Ska bli intressant delar många åsikter och verkar tycka samma många gånger som lejonhuvudet när det handlar om spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot

Lycka till. Älskar rollspel så ni har mitt stöd


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Fint. Ämnar du slå Fares på fingrarna?

Medlem

Ooh, spännande! Hoppas det går bra för er!
För övrigt anser jag att Puscifer har helt och hållet rätt.

Medlem

Detta kan inte bli annat än bra!

Ambitiöst rollspel låter intressant men jag anar att det kommer att bli isometriskt vilket oftast går fet-bort hos mig av nån anledning.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Spännande! Ambitiösa rollspel kan det aldrig finnas nog av, och ofta är de som utger sig vara sådana inte mer än kopior av annat. No pressure!

Medlem

äntligen ett svenskt RPG, hoppas på maffig magi och abnorm upptäckarlusta!!

Medlem

Lycka till Tompa!

Medlem

Fan vad spännande! Lycka till!!

Glöm inte co-op.......


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Free2Play och Zombies!

Medlem
Skrivet av Vicachu:

Apministern: Jag dyker huvudstupa in som manusförfattare och regissör Läs mer här: http://lionbite.se/the-people/

Puscifer: Jag kan inte ta åt mig någon ära för familjenamnet själv Måste snarare berömma dig för valet av smeknamn här! Pussycat+Lucifer?

Håller tummarna! hoppas spelet har något "nytt"

Medlem

Låter väldigt spännande! Vad kommer spelet vara till för plattform? Hur funkar det rent praktiskt. Hyr man in ett gäng programmerare som skapar tekniken bakom spelet och så kommer Lejonhuvudet med spelidén eller hur funkar det?

Medlem
Skrivet av it04-22:

Låter väldigt spännande! Vad kommer spelet vara till för plattform? Hur funkar det rent praktiskt. Hyr man in ett gäng programmerare som skapar tekniken bakom spelet och så kommer Lejonhuvudet med spelidén eller hur funkar det?

Jag tror dom körde något i den stilen med Aliens Colonial Marines.

I vanliga fall börjar man nog med idéer för ett spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det skulle vara spännande med ett Fantasy-RPG som fokuserar på den nordiska folktron istället för det som anses få vara "Tolkien-standard" som alla RPGs tycks utgå från.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av it04-22:

Låter väldigt spännande! Vad kommer spelet vara till för plattform? Hur funkar det rent praktiskt. Hyr man in ett gäng programmerare som skapar tekniken bakom spelet och så kommer Lejonhuvudet med spelidén eller hur funkar det?

Jag tror dom körde något i den stilen med Aliens Colonial Marines.

I vanliga fall börjar man nog med idéer för ett spel.

hahaha!

Medlem

Lycka till! Hoppas på en lyckad speldebut och många timmars nöje för oss spelares del.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av gooler:

äntligen ett svenskt RPG, hoppas på maffig magi och abnorm upptäckarlusta!!

Skrivet av Jozo:

Det skulle vara spännande med ett Fantasy-RPG som fokuserar på den nordiska folktron istället för det som anses få vara "Tolkien-standard" som alla RPGs tycks utgå från.

Och varför inte helt och hållet på svenska också.

ELF
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Lite off-topic nu, men "Leijonhufvud" måste vara bland de ballaste namnen genom tiderna.

Nope.jpg

Mitt användarnamn är det ballaste efternamnet


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Duck:
Skrivet av gooler:

äntligen ett svenskt RPG, hoppas på maffig magi och abnorm upptäckarlusta!!

Skrivet av Jozo:

Det skulle vara spännande med ett Fantasy-RPG som fokuserar på den nordiska folktron istället för det som anses få vara "Tolkien-standard" som alla RPGs tycks utgå från.

Och varför inte helt och hållet på svenska också.

Det hade faktist varit något! gammel svenska med någon cool stuk på nordiska folktron men göra den rätt mörk, problemet är dock alla andra hade nog tagit svenskan rätt rolig, kanske förlöjliga den lite som magicka och släng lite humor i den? i dunno

Medlem

Själv tycker jag det hade varit hur kul som helst med ett svenskt RPG baserat på Kult. Har bara sjukt sköna minnen från gamla spelsessioner i början av 90-talet^^

Medlem
Skrivet av Duck:
Skrivet av gooler:

äntligen ett svenskt RPG, hoppas på maffig magi och abnorm upptäckarlusta!!

Skrivet av Jozo:

Det skulle vara spännande med ett Fantasy-RPG som fokuserar på den nordiska folktron istället för det som anses få vara "Tolkien-standard" som alla RPGs tycks utgå från.

Och varför inte helt och hållet på svenska också.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Lionbite loggan är ju en ren ripoff på Witcher vargen.

Med det sagt så hoppas jag att det blir ett bra spel, men snälla Victor...gör ingen JRPG inspirerad sörja.

Håller tummarna fram tills en närmare presentation av alstret.

Medlem

Går rykten på stan att lejonhuvud fått licensen till knights of the old republic så sorry att jag spoilat för er

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det skulle vara spännande med ett Fantasy-RPG som fokuserar på den nordiska folktron istället för det som anses få vara "Tolkien-standard" som alla RPGs tycks utgå från.

Nej, det skulle verkligen inte det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar