Medlem
Destiny

Nu har jag haft en tid att sjunka in i Destiny. Jag kan säga att jag har väldigt blandade känslor.

Jag tycker att själva gameplayet är roligt. Allt känns väldigt polerat och miljöerna är vackra. Det är det snyggaste konsolspelet ute just nu, finns ingen tvekan där. Jag har spelat alla de nya spelen till Ps4an och och Xbone och inget slår detta.

Men storyn kändes som att de bara slängde ihop det lite snabbt. Story uppdragen var i princip meningslösa och väldigt tråkiga att utföra. Det var samma sak om och om igen. Släpp ut din ghost och döda massvis av fiender som kommer i horder. Det hade jag förväntat mig i patrol mode men inte så mycket i själva story uppdragen.

Jag hade förväntat mig mer av de som uppfann Halo. Men får hoppas att det andra spelet i serien dyker ner djupare i storyn istället för att stressas fram.

Jag gillar dock MP och Raids. Fast jag inte har några vänner att spela med så funkar det med randoms också. Det är inte lika kul, men duger om du bara vill levla upp och utöka ditt rykte.

Jag hoppas att Bungie tänker till mer och inte stressar fram Destiny 2.
Detta kan bli något fantastiskt, men just nu är det bara bra.

#blogg

Medlem
Destiny

Storyn är inte klar på långa vägar och tror det kommer fortsatt story i DLC's (hoppas på det i alla fall). Storyn var väldigt tunn vilket betyder att det finns mycket utrymme att fylla ut. Här har du en rolig teori som diskuterades på Reddit http://www.reddit.com/r/DestinyTheGame/comments/2gd9lr/i_over...

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Storyn är inte klar på långa vägar och tror det kommer fortsatt story i DLC's (hoppas på det i alla fall). Storyn var väldigt tunn vilket betyder att det finns mycket utrymme att fylla ut. Här har du en rolig teori som diskuterades på Reddit http://www.reddit.com/r/DestinyTheGame/comments/2gd9lr/i_over...

Jag vet att storyn inte är klar på långa vägar. Men det var så lite story och kändes som sagt väldigt tunt, att det gjorde story uppdragen meningslösa i mitt tyckte och väldigt tråkiga att utföra. Jag tycker inte att storyn ska komma i dlc format. Då blir spelet för mig väldigt ointressant. Jag vill få ut allt om storyn i själva original spelet och inte lägga ut massvis med pengar. För att få reda på det som borde varit i spelet ifrån början. Eller gå in på sidor för att läsa om det. Jag vill uppleva det i spelet istället.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Birchoff:

Storyn är inte klar på långa vägar och tror det kommer fortsatt story i DLC's (hoppas på det i alla fall). Storyn var väldigt tunn vilket betyder att det finns mycket utrymme att fylla ut. Här har du en rolig teori som diskuterades på Reddit http://www.reddit.com/r/DestinyTheGame/comments/2gd9lr/i_over...

Jag vet att storyn inte är klar på långa vägar. Men det var så lite story och kändes som sagt väldigt tunt, att det gjorde story uppdragen meningslösa i mitt tyckte och väldigt tråkiga att utföra. Jag tycker inte att storyn ska komma i dlc format. Då blir spelet för mig väldigt ointressant. Jag vill få ut allt om storyn i själva original spelet och inte lägga ut massvis med pengar. För att få reda på det som borde varit i spelet ifrån början. Eller gå in på sidor för att läsa om det. Jag vill uppleva det i spelet istället.

Fast de flesta tilläggen är gratis. Igår(?) släppte de t.ex. den första raiden som har fått mycket bra kritik från spelarna. Det är för mig en gåta varför de nya och annorlunda spelmekanikerna från raiden inte även har applicerats till spelets story-uppdrag.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag försöker spela igenom story-mode men känner inget sug alls faktiskt. Känns lite för repetetivt och meehigt för min smak. Välgjort, ja men får ingen magisk känsla. Det känns lite dumt att behöva "satsa" 5-10 timmar i förhoppning att det blir roligt SEDAN. Vi får väl se.

Medlem
Skrivet av Todilo:

Jag försöker spela igenom story-mode men känner inget sug alls faktiskt. Känns lite för repetetivt och meehigt för min smak. Välgjort, ja men får ingen magisk känsla. Det känns lite dumt att behöva "satsa" 5-10 timmar i förhoppning att det blir roligt SEDAN. Vi får väl se.

Jag har lagt ner 22 timmar på det och för mig blev det roligare i slutet. Men känner inget sug efter att spela det så mycket som jag hade hoppats på..

De har tyvärr valt en variant där de ska presentera materialet pö om pö.

Jag märkte igår att även om man inte kan spela "Vault of glass", så dyker den kartan upp i MP-delen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Storyn i sig är inte det stora problemet, vad Bungie misslyckades med var hur denna förmedlades till spelaren.

Hur intressant är det att lyssna på en flygande lampas (rent tonmässigt, otroligt tråkiga) rabblande om olika raser, händelser, personer o.s.v. medans denna flyger omkring och lyser på diverse föremål? Som spelare står man och väntar på den oundvikliga skaran fiender.

Utöver dessa tillfällen serveras storyn, fortfarande tonmässigt förjävlig presenterad med ett skepp som flyger mot olika mål i bakgrunden.

Fångar man spelarens intresse? Inte särskilt.


signatur

Constants and variables

Medlem

watch dogs fail? dött inom max 1 år.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:

watch dogs fail? dött inom max 1 år.

Watch dogs är sjukt mycket sämre än Destiny på alla plan. Men jag hoppas att de tänker till inför Destiny 2.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av The Gamer:

watch dogs fail? dött inom max 1 år.

Watch dogs är sjukt mycket sämre än Destiny på alla plan. Men jag hoppas att de tänker till inför Destiny 2.

Destiny 1 kanske blir destiny 2 med fler patcher och DLC-paket. Kan bli lika fail som Eldor scrolls online. Är orolig nu för tiden när ett spel hypes hur mycket som helst. Blev sjukt besviken på watch dogs, sämre grafik än gta v, bilfysik, uppdrag och miljö, men de hypade spelet och sa det här är det bästa sedan skivat bröd och titta här vad man kan hacka. Det är väl det ända i watch dogs som är något att ha och som har en udd av nytänkande.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av The Gamer:

watch dogs fail? dött inom max 1 år.

Watch dogs är sjukt mycket sämre än Destiny på alla plan. Men jag hoppas att de tänker till inför Destiny 2.

Destiny 1 kanske blir destiny 2 med fler patcher och DLC-paket. Kan bli lika fail som Eldor scrolls online. Är orolig nu för tiden när ett spel hypes hur mycket som helst. Blev sjukt besviken på watch dogs, sämre grafik än gta v, bilfysik, uppdrag och miljö, men de hypade spelet och sa det här är det bästa sedan skivat bröd och titta här vad man kan hacka. Det är väl det ända i watch dogs som är något att ha och som har en udd av nytänkande.

Jadu jag har Imperial edition till ESO. Så du kan ju tänka dig min besvikelse när jag väl började spela och lagt ut så mycket pengar. Likadant med Destiny, köpte Ghost edition, kommer aldrig bli ett sånt misstag igen.

"Destiny" är långt ifrån över, de har valt ett nytt sätt att presentera sitt spel som vi gamers inte är vana vid. De kommer försöka hålla liv i det i minst tio år, så det är bara att sätta igång och farma vad man behöver

"Watch_Dogs" är för övrigt en styggelse. Värre spel får man leta efter. Fruktansvärt dåligt på alla plan, och PC-porten får "Daikatana" att framstå som ett mästerverk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av The Gamer:

watch dogs fail? dött inom max 1 år.

Watch dogs är sjukt mycket sämre än Destiny på alla plan. Men jag hoppas att de tänker till inför Destiny 2.

Destiny 1 kanske blir destiny 2 med fler patcher och DLC-paket. Kan bli lika fail som Eldor scrolls online. Är orolig nu för tiden när ett spel hypes hur mycket som helst. Blev sjukt besviken på watch dogs, sämre grafik än gta v, bilfysik, uppdrag och miljö, men de hypade spelet och sa det här är det bästa sedan skivat bröd och titta här vad man kan hacka. Det är väl det ända i watch dogs som är något att ha och som har en udd av nytänkande.

Jadu jag har Imperial edition till ESO. Så du kan ju tänka dig min besvikelse när jag väl började spela och lagt ut så mycket pengar. Likadant med Destiny, köpte Ghost edition, kommer aldrig bli ett sånt misstag igen.

ja, du är inte ensam om att köpa "grisen i säcken" pga. all hype. Har hänt mig också och senast var med Watch Dogs. Visserligen kan man sälja spelen i efterhand men är man lite av en spelsamlare som jag så lär det nog inte hända och hur som helst så blir det aldrig en vinstaffär. Jag tror att jag står över Destiny nu till en början för att se om det blir bättre med tiden.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Destiny" är långt ifrån över, de har valt ett nytt sätt att presentera sitt spel som vi gamers inte är vana vid. De kommer försöka hålla liv i det i minst tio år, så det är bara att sätta igång och farma vad man behöver

"Watch_Dogs" är för övrigt en styggelse. Värre spel får man leta efter. Fruktansvärt dåligt på alla plan, och PC-porten får "Daikatana" att framstå som ett mästerverk.

jag ställer mig kritisk till Destiny, men vi får se hur det blir i framtiden.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

1
Skriv svar