Robot
Wasteland 2

Djävulen finns i detaljerna, heter det. Om det är sant så är Wasteland 2 något av det mest djävulska som någonsin skapats i spelväg. Det ser ut som ett retrodoftande rollspel i mängden, men under ytan döljer sig något större än så.

#wasteland-2, #wasteland, #black-isle, #fallout-2


k3m
Medlem
Wasteland 2

Fan va kul att spelet fått 4av5, då jag är ett stort fan av Fallout1&2. Och har sett fram emot detta med spänning

Medlem

Ännu en Kickstarter som jag är glad att jag pyntade in pengar i.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Trodde mästerligt var 5/5.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

turordningsbaserat=nej för mig

Medlem

Lite irriterad att min steamversion inte laddades ner i förväg utan att jag måste sitta idag å tanka på min usla lina. Ce boxen lär inte anlända med post på ett tag så.

Medlem

Största händelsen sen Fallout 2, hoppas jag inte har för höga förväntningar bara

Medlem

Ser helmysigt ut! Älskar Fallout och lär säkert gilla detta. Ett stort plus att det även släpps till Linux.

Medlem
Skrivet av Spekkio:

Största händelsen sen Fallout 2, hoppas jag inte har för höga förväntningar bara

Gör inget. För av det jag har spelat så kommer dina förväntningar troligtvis uppfyllas. Spelet är fan (iaf det som gick att spela innan release) det bästa som hänt sedan fallout2 och orgasmen.... Enligt mig iaf. Ja jag hypar spelet nu

Medlem

Satt som på nålar inför klockan 9 då det skulle släppas, men sen dök det aldrig upp någon nedladdningslänk på mitt GoG-konto... Snart en timme senare har fortfarande ingen länk dykt upp.

Varför ska sånt alltid hända mig... Särskilt vid årets i särklass största release också


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Gött att se. Väntan är snart över.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

turordningsbaserat=nej för mig

Är själv dålig på att spela sådana spel, men måste nog ge nåt lir en chans.
Finns ju en handfull turordningsbaserade spel som är hyfsade.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ser intressant ut, men väntar på en rea.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Spekkio:

Största händelsen sen Fallout 2, hoppas jag inte har för höga förväntningar bara

Det har du förmodligen.

Skrivet av Mirage:

Ser intressant ut, men väntar på en rea.

Du kommer att få vänta ett tag i så fall. På sin höjd 25% off under julen med respekt för alla 70 000 som gjorde spelet möjligt.

Medlem
Skrivet av Komured:

Lite irriterad att min steamversion inte laddades ner i förväg utan att jag måste sitta idag å tanka på min usla lina. Ce boxen lär inte anlända med post på ett tag så.

Logga in på steampowered och välj fjärrinstallation? Eller du kanske inte har burken igång? :>

Medlem
Skrivet av Dunder:

Satt som på nålar inför klockan 9 då det skulle släppas, men sen dök det aldrig upp någon nedladdningslänk på mitt GoG-konto... Snart en timme senare har fortfarande ingen länk dykt upp.

Varför ska sånt alltid hända mig... Särskilt vid årets i särklass största release också

Man får koden via ranger center och får lägga till den seperat i gog (länk i senaste mailet från kickstarter). Det var iaf så jag fick göra.

Medlem
Skrivet av talavis:
Skrivet av Newklear:

Satt som på nålar inför klockan 9 då det skulle släppas, men sen dök det aldrig upp någon nedladdningslänk på mitt GoG-konto... Snart en timme senare har fortfarande ingen länk dykt upp.

Varför ska sånt alltid hända mig... Särskilt vid årets i särklass största release också

Man får koden via ranger center och får lägga till den seperat i gog (länk i senaste mailet från kickstarter). Det var iaf så jag fick göra.

Jag har inte använt kickstarter, jag förhandsbokade via GoG och jag har spelet i biblioteket där.

Nu har en nedladdningslänk äntligen dykt upp, men endast för windowsinstallationen och den ger mig "403 - forbidden"


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Antar att man måste installera om spelet om man har Early Access installerat? Måste man börja om igen med karaktärer etc?

Inga problem såklart men var inte så länge sedan jag klarade av early access så jag är spänd på fortsättningen...

Medlem

Haha "Otroligt brunt".

Får bli köp nästa månad, så jävla mycket spel som rullar in nu!


signatur
MEG
Medlem

Jäklar där rök barnbidraget


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av talavis:
Skrivet av Dunder:

Satt som på nålar inför klockan 9 då det skulle släppas, men sen dök det aldrig upp någon nedladdningslänk på mitt GoG-konto... Snart en timme senare har fortfarande ingen länk dykt upp.

Varför ska sånt alltid hända mig... Särskilt vid årets i särklass största release också

Man får koden via ranger center och får lägga till den seperat i gog (länk i senaste mailet från kickstarter). Det var iaf så jag fick göra.

Jag har inte använt kickstarter, jag förhandsbokade via GoG och jag har spelet i biblioteket där.

Nu har en nedladdningslänk äntligen dykt upp, men endast för windowsinstallationen och den ger mig "403 - forbidden"

Synd. Nog väldigt hammrade servrar på GOG. Skaffa Steam.

PS. Den som kan först finna referenser till "Mabec" på W2 vinner ett pris

Medlem

Saknar en autofunktion för de lättare fighterna...
Blir ett galet klickande för några enkla knivhugg och 6 pers i början

Medlem

hu fan kan "Otroligt brunt" vara ett minus i spelet??

Medlem

Det är valets fel

Medlem

Fasiken vilket trist spel 1/5 enligt mig

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Komured:

Lite irriterad att min steamversion inte laddades ner i förväg utan att jag måste sitta idag å tanka på min usla lina. Ce boxen lär inte anlända med post på ett tag så.

Logga in på steampowered och välj fjärrinstallation? Eller du kanske inte har burken igång? :>

Problemet är inte att jag inte kan ladda ner spelet. Problemet är att jag gärna hade laddat ner det tex igår så att jag hade kunnat spela det kl 9 imorse. Men nu får jag sitta å vänta i flera timmar på att ladda ner det innan jag kan spela. En hel drös andra spel som har predownload så förstår inte varför inte Wasteland 2 hade det. Iaf inte för mig

Inaktiv

Har provspelat.
Känns jävligt lamt. Vapenljuden är det ingen punch i och grafiken känns 2004. Tappar lite atmosfären man är ute efter.
Dock gillade jag soundtracket. Utan det hade jag inte orkat spela mer än nån timme.

Det är min tanke om spelet.

Medlem

För en gångs skull har jag säkert på tok för höga förväntningar på detta spel. Sist jag hade det var det simcity det gällde =/.

Hursom har jag laddat med bärs och jordnötsringar och ska ta mig an detta så fort frugan sticker till jobbet ikväll. Det har sina fördelar att vara arbetslös..

Medlem

Jag har spelat det här sedan första möjliga betatestet och jag kan inte annat än hålla med recensenten på pricken. Om möjligt så vill jag tydligare understryka att färdigheter och förmågor verkligen spelar stor roll i diskussioner och dialoger och att spelet kan få tvära vändningar om man inte råkar ha en karaktär med kiss-ass-förmågan på hög nivå.

Sjukt bra spel.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Skribent
Skrivet av Seraium:

Trodde mästerligt var 5/5.

Jag velade mellan betygen, men råkade ut för några buggar som gjorde att jag ändå valde en svinstark fyra.
Andemeningen går dock fram, hoppas jag. Att Wasteland 2 är getabra.

123
Skriv svar