Hellraid – se 20 minuter gameplay från Techlands rollspel

Robot
Hellraid – se 20 minuter gameplay från Techlands rollspel
Medlem
Hellraid – se 20 minuter gameplay från Techlands rollspel

Bytt ut zombies mot skelett och döpt om spelet från Dead Island till Hellraid?

GG

Medlem

Det här spelet såg så jävla tråkigt ut!

Medlem

Står nog över detta och inväntar Dying Light och Dead Island 2 istället.

Snygg grafik. Jag köper det gärna när det kommer på rea.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

*Gäsp* Verkar som ett najs spel. MEN! Varför envisas de alltid med att visa upp spelen på en konsol... Segt och kolla på, speciellt när den som spelar är värdelös bakom kontrollen.

MEG
Medlem

Intressant, detta kan bli något....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Vilka negativa kommentarer här, själv som inte ha spelat Dead Island och älskar Dark Messiah: Might & Magic så ser spelet fantasiskt ut. Mycket sugen

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Vilka negativa kommentarer här, själv som inte ha spelat Dead Island och älskar Dark Messiah: Might & Magic så ser spelet fantasiskt ut. Mycket sugen

Håller med, tråkigt att läsa negativa kommentarer. Sen ser man nästan en trend, är den mest gillade kommentaren negativ hänger många andra på och spyr galla, är den positiv blir det tvärt om.

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Vilka negativa kommentarer här, själv som inte ha spelat Dead Island och älskar Dark Messiah: Might & Magic så ser spelet fantasiskt ut. Mycket sugen

Spela Dead Island så förstår du min poäng... De är så gott som samma spel, med andra miljöer o karaktärer ( Vad det ser ut som, med tanke på combat och UI)

Det kan säkert vara ett bra spel, tyckte DI var helt ok, men känns lite slappt att använda exakt samma motor

Medlem

Techland kan göra bra saker med. Dead Island var inte bra nej men Call of Juarez var ju bra (inte räknat Cartels). Hellraid ser väldigt snyggt och atmosfäriskt. Hoppas bara gameplay och story är lika bra.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av naess91:
Skrivet av Timotheus:

Vilka negativa kommentarer här, själv som inte ha spelat Dead Island och älskar Dark Messiah: Might & Magic så ser spelet fantasiskt ut. Mycket sugen

Spela Dead Island så förstår du min poäng... De är så gott som samma spel, med andra miljöer o karaktärer ( Vad det ser ut som, med tanke på combat och UI)

Det kan säkert vara ett bra spel, tyckte DI var helt ok, men känns lite slappt att använda exakt samma motor

Det var Chrome Engine 5 som drev Dead Island, medan Chrome Engine 6 driver detta och Dying Light. De har således uppgraderat motorn.

Det är därtill deras egna in-house motor, så varför skulle de använda sig av an annan motor, och på vilket sätt är det slappt att bygga en egen motor istället för att ta in någon annans arbete?

Huruvida det är "exakt samma spel" får vi nog vänta med och avgöra tills man fått se lite mer av spelet när det tagit sig ur alphastadiet, då det i dagsläget säkerligen stöder sig mer på content från Techlands tidigare titlar än slutprodukten kommer göra.

Medlem
Skrivet av naess91:

Bytt ut zombies mot skelett och döpt om spelet från Dead Island till Hellraid?

GG

Det var tänkt som en mod eller dlc från början så det är inte så konstigt


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

SoL
Medlem

Va snackar ni om!? Fan de ser ju riktigt fett ut och på vilket sätt är han värdelös vakom kontrollen? Han tog de lungt igenom demot så man hann se miljön o han dog inte en enda gång. sluta trolla nu

Medlem

Enda jag funderar på är om deras öppna värld är som i dead island (om nu open world är ens en målsättning här) dvs för mig störande då det är så linjärt och man stoppas av ett trasigt staket i sin framfart.

Upplevde DI som stelt och för linjärt så hoppas detta är mera ett Dark Messiah med diablo vibbar och lite frihet.

Bortsett från Call of Juarez som jag gillade skarpt (ej Cartel) så tycker jag Techland alltid känns som de har bra ideer men stelt och enformigt utförande i praktiken.

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Vilka negativa kommentarer här, själv som inte ha spelat Dead Island och älskar Dark Messiah: Might & Magic så ser spelet fantasiskt ut. Mycket sugen

Som Dark Messiah-älskare kan jag säga att Dead Island var LÅNGT ifrån så välgjort som Dark Messiah..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Lika snyggt som Dark Messiah, fast med mindre miljöinteraktion, sämre lore, och mindre känsla av kontakt i striderna!

Och det kom bara 9 år senare!

Inaktiv
Skrivet av Deli:

Det här spelet såg så jävla tråkigt ut!

Jag håller med dig. Jag väntar hellre när någon gör en bättre presentation av spelet, med ett tangentbord och en datormus.

Medlem
Skrivet av SoL:

Va snackar ni om!? Fan de ser ju riktigt fett ut och på vilket sätt är han värdelös vakom kontrollen? Han tog de lungt igenom demot så man hann se miljön o han dog inte en enda gång. sluta trolla nu

Saknar 360 no-scopes, fattaruväl!?

Medlem

Ser extremt bra ut. Första person, melee och magi - alla ingredienser på plats

Medlem

Det ser ut att ha stor potential men utav det dom visade så såg det inte så jätte intressant ut.

Inaktiv

Spelet ser riktigt jäkla snyggt ut precis som Dead Island men jag tror inte jag är den enda som mer och mer börjar mätta på det grafiska i förhållande till själva gameplay och jag tror det är viktigare nu än någonsin att utvecklarna försöker ta ett steg tillbaka och fundera vad som kan förbättras.

Jag tror jag talar för de flesta när jag säger att vi börjar vara less på det hjärndöda "gå dit och döda 10 skelett" eller "gå dit och plocka 5 svampar och lämna in".

Här passar det gamla "kvalitet över kvantitet" in bra och jag spelar hellre 5 timmar fräscht material än 10 timmar urvattnat samma saker om och om igen.

EDIT: Dock känns combat-systemet ganska bra faktiskt även om dodge inte är något helnytt i sig (dark souls) så adderar det ändå en hel del. Skyrim som är ett spel man spenderar mycket tid i att slåss har rätt dålig combat om man tänker efter då de flesta fiender är i princip samma förutom olika hp och skada.

Medlem

Oj, oj! Såg ni talangträdet? *boing*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Detta skall jag fan skaffa beta-acc på, såg riktigt trevligt ut.
Lite som en mix av Die by the Sword, Skyrim och Path of Exile
Jag älskar Dead Island och ser fram emot DI 2 och Dying Light så detta spel kommer lätt på min wish-list.

*KABOOM*

Medlem

Tycker faktiskt om det som visas. enda "klagom¨let" är att jag föredrar RPG i 3e person, känner att man har mer kontroll över striderna och karaktären i övrigt. Om de implemterar en sådan vy hoppas jag den inte blir lika dålig som den i Skyrim.

Medlem

Älskade första Call of Juarez samt Bound in Blood var dugligt. Och detta ser snyggt ut och lite oldschool... men vi får väl se, litar inte riktigt på TechLand efter Dead Island-failen!

Medlem

Jag tycker att det ser skapligt ut. Bra mycket mer intressant än zombies i alla fall.

Medlem

För att vara Alpha så tycker jag att spelet ser ganska bra ut.
Så länge dom gör spelet till ett socialt spel där det är lätt att kommunicera och spela med vänner, så tror jag personligen att spelet kan ge ett par tiotals roliga timmar.

1
Skriv svar