Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Seraium:

Trodde mästerligt var 5/5.

Jag velade mellan betygen, men råkade ut för några buggar som gjorde att jag ändå valde en svinstark fyra.
Andemeningen går dock fram, hoppas jag. Att Wasteland 2 är getabra.

Tack för en bra recension.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Skribent
Skrivet av Decord333:

hu fan kan "Otroligt brunt" vara ett minus i spelet??

För mycket av det goda?

Skribent
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Seraium:

Trodde mästerligt var 5/5.

Jag velade mellan betygen, men råkade ut för några buggar som gjorde att jag ändå valde en svinstark fyra.
Andemeningen går dock fram, hoppas jag. Att Wasteland 2 är getabra.

Tack för en bra recension.

Kul att den uppskattas. Håller med dig om färdigheternas betydelse i dialoger (och mest överallt). Man kan vilja väl och vara på rätt väg men saknar man rätt förmåga kan det snabbt gå åt helvete ändå. Gillar de tvära kasten.

Medlem
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av talavis:
Skrivet av Newklear:

Satt som på nålar inför klockan 9 då det skulle släppas, men sen dök det aldrig upp någon nedladdningslänk på mitt GoG-konto... Snart en timme senare har fortfarande ingen länk dykt upp.

Varför ska sånt alltid hända mig... Särskilt vid årets i särklass största release också

Man får koden via ranger center och får lägga till den seperat i gog (länk i senaste mailet från kickstarter). Det var iaf så jag fick göra.

Jag har inte använt kickstarter, jag förhandsbokade via GoG och jag har spelet i biblioteket där.

Nu har en nedladdningslänk äntligen dykt upp, men endast för windowsinstallationen och den ger mig "403 - forbidden"

Synd. Nog väldigt hammrade servrar på GOG. Skaffa Steam.

PS. Den som kan först finna referenser till "Mabec" på W2 vinner ett pris

Jo tack, jag har haft Steam i 11 år nu, men GoG var lite billigare den här gången.

Nu funkar det för övrigt, bara att följa en refresh-länk som GoG-teamet postade om.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av feistin:

Antar att man måste installera om spelet om man har Early Access installerat? Måste man börja om igen med karaktärer etc?

Inga problem såklart men var inte så länge sedan jag klarade av early access så jag är spänd på fortsättningen...

Det var inget de rekommenderade men ska va möjligt om du kan ladda sparningen.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Spelat ett par timmar nu. Inget jag visserligen inte spelat i betan men de har infört en del nya grejer sen jag testade betan. WHAAAAA jag e supernöjd!!! Väl värt 1200kr eller va det nu kostat mig att kickstarta spelet

Medlem

Köpt och klart. Nu skall bara ungen i säng och sedan blir det postapokalyptiskt fredagsmys.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Köpte detta på steams sommarrea (33% rabatt) och har väntat på officiella releasen. Sjukt hypad och denna recensionen sänkte inte förväntningarna.

Medlem

förutom att jag installerar det alldeles Nu, så har jag kollat en hel del videos på youtube om det, tror detta är en win!


signatur

//monster

Medlem

Jag är nöjd efter sec timmars spelande. Med Whiskey Bob som medic och Ray Frost med energivapnet i högsta hugg kan inget gå fel! Lite kvar att jobba på i spelet märker man så kommer nog en del patchar. Bra att de har en hel del rollspelsmoment med uppdrag i byarna. Striderna är roliga med och olika vapen ger olika fördelar till karaktärerna vilket gör det vikigt att balansera. Framförallt används skills väldigt ofta vilket gör att de känns meningsfulla.

Inaktiv

Turordningsbaserade strider förstör spelet, dessutom blir spelet längre än normalt, och att det aldrig går rättvist till: fienden får springa runt och slå mer än spelaren, man är alltid i underläge. Man borde kunna välja mellan turnbased och realtime. Att förstöra ett spel med turordningsbaserade strider är för jävligt.

Medlem

Gillar det starkt hittils!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Hondo:

Turordningsbaserade strider förstör spelet, dessutom blir spelet längre än normalt, och att det aldrig går rättvist till: fienden får springa runt och slå mer än spelaren, man är alltid i underläge. Man borde kunna välja mellan turnbased och realtime. Att förstöra ett spel med turordningsbaserade strider är för jävligt.

lol

phi
Medlem
Skrivet av Hondo:

Turordningsbaserade strider förstör spelet, dessutom blir spelet längre än normalt, och att det aldrig går rättvist till: fienden får springa runt och slå mer än spelaren, man är alltid i underläge. Man borde kunna välja mellan turnbased och realtime. Att förstöra ett spel med turordningsbaserade strider är för jävligt.

Wat.

Medlem

Sjukt roligt spel fast det blir lite jobbigt ibland när man inte hittar sakerna man behöver för att klara av vissa uppdrag..

Medlem

Bra recension

Har spelat några timmar och måste säga att det än så länge har infriat alla mina överhypade förväntningar, helt underbart spel ::D

Inaktiv
Skrivet av Hondo:

Turordningsbaserade strider förstör spelet, dessutom blir spelet längre än normalt, och att det aldrig går rättvist till: fienden får springa runt och slå mer än spelaren, man är alltid i underläge. Man borde kunna välja mellan turnbased och realtime. Att förstöra ett spel med turordningsbaserade strider är för jävligt.

¿qué?


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Hondo:

Turordningsbaserade strider förstör spelet, dessutom blir spelet längre än normalt, och att det aldrig går rättvist till: fienden får springa runt och slå mer än spelaren, man är alltid i underläge. Man borde kunna välja mellan turnbased och realtime. Att förstöra ett spel med turordningsbaserade strider är för jävligt.

Det är ju just turordningsbaserat som förgyller spelet.
Skall jag vara helt ärligt så tycker jag att RT skulle totalförstöra spelet.
Som att spela X-Com utan TBS vilket skulle vara ett totalt fiasko.

Underbart 5/5.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

till recensenten..men kom igen nu våga erkänna att det i alal fall borde ha 4 å en halv?


signatur

New life, New hope

Skribent
Skrivet av kalle.lindestrom:

till recensenten..men kom igen nu våga erkänna att det i alal fall borde ha 4 å en halv?

Jag erkänner.

är det bara jag som ser att dom hottat upp grafiken från betan? bra skit


signatur

New life, New hope

Medlem

Är någon av de fyra personerna i gruppen en huvudperson vars död innebär game over eller är det bara att fortsätta så länge någon av de fyra är i livet?

Medlem
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Spekkio:

Största händelsen sen Fallout 2, hoppas jag inte har för höga förväntningar bara

Det har du förmodligen.

Skrivet av Mirage:

Ser intressant ut, men väntar på en rea.

Du kommer att få vänta ett tag i så fall. På sin höjd 25% off under julen med respekt för alla 70 000 som gjorde spelet möjligt.

Jag har inte bråttom. Kan vänta 2 år om jag måste


signatur

I drank what?

Skrivet av soderkvist:

Är någon av de fyra personerna i gruppen en huvudperson vars död innebär game over eller är det bara att fortsätta så länge någon av de fyra är i livet?

inte heeelt hundra men finns 3 snubbar i början som kan ersätta döda avatarer vet ja


signatur

New life, New hope

Medlem

15-20ish timmar:

Striderna är väldigt taktiskt begränsade, finns inte nog med möjligheter, speciellt att förbereda inför en encounter. Hur kan dom ha glömt olika party-formations, det är helt sjukt.
Movement är helt cp, att fiender kan springa mer än en hel utzoomad skärm förstör den lilla taktiska förberedelsen du kan göra. Dålig övergång mellan realtime/combat.

Du kan inte spela windowed-fullscreen, så glöm alt-tabba medans du väntar på laddningsskärmar eller att ditt party ska springa klart.
World-mappen är helt löjligt kass och oinspirerande.
Storyn är förutsägbar och karaktärerna ointressanta.
Buggar finns lite här och var med.

Stämningen är väldigt bra och karaktärsdesignen är kul med. Items likaså är väldigt varierande och intressanta. Utforskande är bitvis spännande.

Har haft kul till trots fram till nu (prison) men timmes-långa encounter efter encounter blir drygt i längden med hur dåligt striderna ändå är.

Medlem

character creation delen måste vart något av det sämsta någonsin. Sen känner jag ingen kontakt med mitt team. Blir det bättre eller är spelet bara överhypat?

Medlem

Skit bra spel och skit kul att denna typ av spel är tillbaka.
Helt otroligt när man tänker "fan va många saker att lära sig och ha koll på" - en känsla man riktigt saknat i PC spel.

Spel sista 15 åren har gjort alla retarded ala Press X to win style.

Tycker du om Interplay & Black Isle Studios spel?

KÖP WASTELAND 2.

ÄNTLIGEN!!!!

Medlem
Skrivet av Hondo:

Turordningsbaserade strider förstör spelet, dessutom blir spelet längre än normalt, och att det aldrig går rättvist till: fienden får springa runt och slå mer än spelaren, man är alltid i underläge. Man borde kunna välja mellan turnbased och realtime. Att förstöra ett spel med turordningsbaserade strider är för jävligt.

Destiny släpptes här om veckan och snart kommer ett nytt COD & Dragon Age för dig.
Dessa passar dig nog bättre. Lite tips bara.

Medlem

jag tycker detta spel är skithärligt trots att det normalt inte helt är min spelstil. känns stort och välskrivet skulle också ge det 4 eller 4.5


signatur

//monster

123
Skriv svar