Svenska indiestudion Lionbite gör ambitiöst rollspel

Medlem

Hoppas att ni skapar ett rollspel med mycket regn! Då är jag såld!

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Och varför inte helt och hållet på svenska också.

Hahahahaha, WAT

Det där kan väl ändå inte vara en officiell dubbning?!

Jag menar, hoppa till 6:20 - det blir rena Torsk På Tallin-rutinen!

"Hörruöä!! Låt mä dricka ifre!"

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Puscifer:

Och varför inte helt och hållet på svenska också.

https://www.youtube.com/embed/d-nOwIZkeZ8

Hahahahaha, WAT

Det där kan väl ändå inte vara en officiell dubbning?!

Jag menar, hoppa till 6:20 - det blir rena Torsk På Tallin-rutinen!

"Hörruöä!! Låt mä dricka ifre!"

Jodå, det är olyckligtsvis den officiella dubbningen.

Testpilot

Mr Lejon har en mkt sund inställning till hur spel skall vara så jag har goda förhoppningar om detta

Medlem

Å hela teamets vägnar så tackar jag för alla uppmuntrande ord!

Skrivet av it04-22:

Låter väldigt spännande! Vad kommer spelet vara till för plattform? Hur funkar det rent praktiskt. Hyr man in ett gäng programmerare som skapar tekniken bakom spelet och så kommer Lejonhuvudet med spelidén eller hur funkar det?

Vi gör det här tillsammans. Jag har inte lejt dem för ett uppdrag, vi har bildat studion med långsiktiga ambitioner. Men visst är det så att jag har jagat rätt på dem och tillfrågat dem. Så per definition är det ett handplockat men tajt litet dream team!

Haka inte upp er på svenska folksagor i Brothers-anda, det här kommer att vara något helt annat.

Skrivet av mh76:

Hoppas att ni skapar ett rollspel med mycket regn! Då är jag såld!

Allt annat vore ett personligt misslyckande

Skrivet av Harakiri:

Mr Lejon har en mkt sund inställning till hur spel skall vara så jag har goda förhoppningar om detta

Tack för förtroendet!

Medlem

Bara för att förtydliga, det är alltså inte jag som gjort (den grymma) musiken i Stick it to the Man, men förhoppningsvis är jag iaf musikkunnig. Jag gör även all ljuddesign för spelet.

Medlem
Skrivet av Vicachu:

Å hela teamets vägnar så tackar jag för alla uppmuntrande ord!

Skrivet av it04-22:

Låter väldigt spännande! Vad kommer spelet vara till för plattform? Hur funkar det rent praktiskt. Hyr man in ett gäng programmerare som skapar tekniken bakom spelet och så kommer Lejonhuvudet med spelidén eller hur funkar det?

Vi gör det här tillsammans. Jag har inte lejt dem för ett uppdrag, vi har bildat studion med långsiktiga ambitioner. Men visst är det så att jag har jagat rätt på dem och tillfrågat dem. Så per definition är det ett handplockat men tajt litet dream team!

Haka inte upp er på svenska folksagor i Brothers-anda, det här kommer att vara något helt annat.

Skrivet av mh76:

Hoppas att ni skapar ett rollspel med mycket regn! Då är jag såld!

Allt annat vore ett personligt misslyckande

Skrivet av Harakiri:

Mr Lejon har en mkt sund inställning till hur spel skall vara så jag har goda förhoppningar om detta

Tack för förtroendet!

Så länge det utspelar sig i ett regntugnt dystopiskt sammhälle så har du mitt förtroende, troligtvis även mina pengar.

In rain we seek comfort.

Medlem
Skrivet av ljudkristian:

Bara för att förtydliga, det är alltså inte jag som gjort (den grymma) musiken i Stick it to the Man, men förhoppningsvis är jag iaf musikkunnig. Jag gör även all ljuddesign för spelet.

Kristian är för blygsam, hans soundtrack för vårt nya spel kommer spränga sinnen.

Medlem
Skrivet av Vicachu:

Kristian är för blygsam, hans soundtrack för vårt nya spel kommer spränga sinnen.

No pressure!

Medlem
Skrivet av ljudkristian:
Skrivet av Vicachu:

Kristian är för blygsam, hans soundtrack för vårt nya spel kommer spränga sinnen.

No pressure!

Spränger inte din musik mina sinnen så blir jag ytterst besviken!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Äntligen ett nytt svenskt RPG som kan ta över tronen från Drakar och Demoner: Själarnas Brunn!

Inaktiv

Kan inte greppa de här riktigt. Ska Victor sluta hos er för den nya "Lionbite" studion.? Om så är fallet, varför ska ni inte recensera den nya RPG titeln..? De lyfter ju fram den mer i rampljuset.

phi
Medlem
Skrivet av desert_games:

Kan inte greppa de här riktigt. Ska Victor sluta hos er för den nya "Lionbite" studion.? Om så är fallet, varför ska ni inte recensera den nya RPG titeln..? De lyfter ju fram den mer i rampljuset.

Det säger väl sig själv kan jag tycka. Eller?

Medlem

Var någonstans har ni kontor?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Var någonstans har ni kontor?

Hästholmsvägen 25 13171 Nacka

Medlem

Var någonstans har ni ko(n)tor?

k3m
Medlem
Skrivet av Duck:
Skrivet av gooler:

äntligen ett svenskt RPG, hoppas på maffig magi och abnorm upptäckarlusta!!

Skrivet av Jozo:

Det skulle vara spännande med ett Fantasy-RPG som fokuserar på den nordiska folktron istället för det som anses få vara "Tolkien-standard" som alla RPGs tycks utgå från.

Och varför inte helt och hållet på svenska också.

vi har ju Witcher tillbaka till ämnet. Det här ser jag fram emot och så vill jag önska lycka, till studion. Det känns så jävla fint att få nåt annat än japsarnas och jänkarnas oftast mycket tråkiga spel. De har som snöat in på deras saker och har svårt att bygga spel på annat än det de tror säljer eller är intressant. Jag måste säga att även om de kommer med riktigt bra spel sällan. Så är spel från Europa generellt mycket, mycket bättre. USA o Japan gå en kurs i historia och berättande och folksagor.

12
Skriv svar