Euclideon dyker upp igen

Medlem
Euclideon dyker upp igen

Vad händer hos Euclideon egentligen? Svaren är få, men en ny video har dykt upp på YouTube, lika intetsägande som den förra egentligen.

#blogg

Euclideon dyker upp igen

De drar ut på det tills någon köper upp företaget.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Wow, det ser definitivt bra ut. Förstår inte allt hat mot Euclideon, vad är problemet med försök att skapa ny teknik?

Problemet med scannade miljöer är dock att de är så otroligt statiska - det kommer bli en nobelpris-uppgift att skapa en värld som går att interagera med. Jag föredrar nog den nuvarande renderingsmetoden där man kan applicera ljussättning, fysik, förstörbarhet med mera på egen hand.

Sen inte sagt att det inte är nice att kunna scanna enskilda föremål i ett speciellt rum där man skapar neutral ljussättning, etc, så att man kan använda detaljerna utan att tvingas nyttja världens riktiga ljussättning.

T.ex. Quixels lösning känns minst lika lockande i nuläget. Även om Euclideon faktiskt löst problemen med animation och liknande.

Medlem

Inget hat här inte! Det är en otroligt värdefull teknik de har skapat, men de pratar inte så mycket om det, vilket är synd.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Inget hat här inte! Det är en otroligt värdefull teknik de har skapat, men de pratar inte så mycket om det, vilket är synd.

Precis, menar mer youtube-kommentarerna till videon... folk har en väldigt syrlig ton mot Euclideon, som att de kickstartat företaget själva eller något.

Euclideon har inga skyldigheter mot någon, vilket dessa kids inte verkar förstå.

ZF
Medlem
Skrivet av KatOne:

folk har en väldigt syrlig ton mot Euclideon,

gissar att det är GPU-entusiaster som är nervösa då denna teknik har, iaf möjlighten, att förlita sig väldigt mycket på mergenerisk CPU-tid.

Skrivet av KatOne:

Problemet med scannade miljöer är dock att de är så otroligt statiska - det kommer bli en nobelpris-uppgift att skapa en värld som går att interagera med. Jag föredrar nog den nuvarande renderingsmetoden där man kan applicera ljussättning, fysik, förstörbarhet med mera på egen hand.

fast det skulle ju gå att lägga på en raytracingfunktion på varje synlig punkt. man skulle tex inte ens behöva ange färg på dem då utan istället material egenskap och låta en bestrålning från en given punkt bestämma vilken färg ytan har.

Medlem

Euclideon riktar främst in sig mot företag som sysslar med laserskanning, och jag tvivlar på att vi lär få se tekniken i spel inom de närmsta 5-10 åren.

Att de jämför sin teknik med dagens spelgrafik är vad som skapar irritation bland gamers. När var det vi först fick se något från Euclideon, 5 år sedan? Och det har hittills inte ens släppts ett tech demo. Klart att folk ser dem som skojare, även om det inte är sant då det verkar som att flera företag har använt sig av deras teknik.

Euclideon är de måste skapa relationer med spelbranschen, och inte tvärtom. Att slänga upp en video på Youtube kommer knappast locka företag som EA, Ubisoft, Blizzard, Epic osv, utan de kommer ju att fortsätta med sitt tills Euclideon kan bevisa för dem att deras teknik är ett bättre alternativ.

Nä, jag tror att vi inom de kommande åren kommer få se mer av laserskannade modeller som konverteras till polygoner och högupplösta texturer. Sen får vi ju heller inte glömma DX12 som kommer med en hel del mumsiga nyheter.

Medlem

Det är inget har ..de har inte lyckats producera en enda realtidsanimerad modell ,,,,det är inte en teknik som går att använda till spel pga begränsningar i point cloud tekninken ...statiska modeller går bra ...

Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Det är inget har ..de har inte lyckats producera en enda realtidsanimerad modell ,,,,det är inte en teknik som går att använda till spel pga begränsningar i point cloud tekninken ...statiska modeller går bra ...

Så de ljuger i videon när de säger att det är två spel nu som håller på att implementera tekniken?

1
Skriv svar