Att gå bort

Medlem
Att gå bort

Att gå bort på kalas är för en 3-åring fantastiskt roligt och med allt godis och kompisar som väntar kan jag förstå hur hon har sett fram mot det här länge. Kusinen fyller 3 år idag och det var kalas för hela slanten med fiskdamm och Meya's första godis någonsin!

Meya har lekt och busat hela kvällen och passat på att testa nya lekar som att "Hoppa gummi"

Självklart har Leo varit med och även om han inte har fullt lika roligt ännu så njöt han av att smaka lite tårta med hallon och grädde

Titeln är faktiskt dubbel idag och handlar också om något så tråkigt som att gå bort. Att gå bort i som att dö. Lilla fina Isa, Meya's kusins hund och världen snällaste hund ska på måndag avlivas. Det är efter lång och trogen tjänst som hon nu får springa på de eviga slätterna. Hur gammal hon är vet ingen då hon från början är från Spanien och köpt via en hundkennel för lösdrivande hundar. Man gissar att hon är ca 16 år gammal på sett på tänderna och hon är riktigt trött och gammal. Hon har ont överallt och ska inte behöva lida längre. Hon har funnits med oss så länge bara så det känns väldigt tråkigt att hon ska behöva lämna oss.
Jag är säker på att hon får det bättre dit hon ska och så småningom får vi alla träffa varandra igen.

#blogg

Medlem
Att gå bort

Inte kul då husdjuren går nort, men man ska vara glad att vi har den möjligheten att se till att dem slipper lida.
har haft många katter som blivit uppemot 16-18 år som fått somna in då åldern tagit ut sin rätt. Men sorgen finns där ändå oavsett.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Inte kul då husdjuren går nort, men man ska vara glad att vi har den möjligheten att se till att dem slipper lida.
har haft många katter som blivit uppemot 16-18 år som fått somna in då åldern tagit ut sin rätt. Men sorgen finns där ändå oavsett.

Ja oavsett om det är "rätt" beslut är det ett svårt och tungt beslut att ta. Jag bävar inför den dagen då det är vår egna lilla Akira som ska ta sina sista andetag.

Medlem

Jag förstår precis hur det känns att förlora en god kamrat, en hund i mina sena tonår mor min haft sedan 2004~ gick bort dagen innan nyår till detta året. Det var en hund som var en blandras mellan Lejonbergare (om namnet är rätt på minnet) och en annan som jag inte kan namnet på, det var en stor hund som inte fällde utan fick klippas i jämna mellanrum.

Jag har på sätt och vis haft lite svårt att koppla med djur, visst kan de vara mysiga av sig och ha som sällskap men jag kunde inte riktigt binda mig emotionellt - tills mor min tog hem hunden Samson (inte blandas ihop med företaget) och lät tiden gå. Efter något år så var jag väldigt fäst vid han för han var alltid så vänlig mot folk och befann sig gärna hos en. Jag hade till och med två katter i rummet med Samson samtidigt liggandes bredvid och det gav en speciell känsla.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar