Här övar Nato på att kriga – mot svenskar

Medlem
Här övar Nato på att kriga – mot svenskar

En video som Pentagon har lagt upp på nätet visar hur USA planerar för Natoinsatser i södra Sverige. Men det är inte Ryssland man krigar mot – utan arga svenskar som fått nog.
Mest kontroversiellt är att kartorna som visas i videon – troligen av misstag – skildrar södra Sverige.
http://www.friatider.se/h-r-var-nato-p-att-kriga-mot-svenskar

Medlem

Fått nog av...vad då? Konspirationsteorier?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Fått nog av...vad då? Konspirationsteorier?

Ja kanske att politiker och diverse element har pulveriserat Svensk neutralitet utan att fråga det Svenska folket.
Nato har idag rätt att utföra attacker ifrån Svenskt territorium mot Ryssland.
Vilket du kan läsa om här:
http://www.friatider.se/h-r-r-avtalet-som-ppnar-f-r-nato-trup...

Medlem

Fria Tider är en ren propagandasida för SD och SvP, de har ofta extremt tveksamma källor och saknar all form av källkritik.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Fria Tider är en ren propagandasida för SD och SvP, de har ofta extremt tveksamma källor och saknar all form av källkritik.

Det har aldrig någonsin existerat totalt fria medier åt varken det ena eller andra hållet. Källorna och källkritiken är glasklara i dessa nyheter.

Medlem

Är väl inte så konstigt att dom tränar. Man vet aldrig vad dom där stockholmarna och skåningarna hittar på.
Vi borde införa specialundervisning i skolan mot södra sveriges tokerier.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Dom tog väl bara en yta som inte var NATO och övade där. Som att starta CIv på random map eller något.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad är problemet? Sverige har gett NATO tillåtelse att landsätta styrkor i Sverige om dess frihet hotas. Det kan vara allt från att ryssen kommer till att extremister härjar i Sverige och dödar oskyldiga. Två osannolika scenarion idag, men det är något som kan komma att ändras i framtiden i takt med att Ryssland återigen har börjat spänna musklerna, också har vi hotet från IS som bör tas på allvar.

Man kan inte bara vänta på att något ska hända och då börja förhandla. Förhandlingarna måste vara avklarade och påskrivna långt innan något inträffar för att kunna få hjälp.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vad är problemet? Sverige har gett NATO tillåtelse att landsätta styrkor i Sverige om dess frihet hotas. Det kan vara allt från att ryssen kommer till att extremister härjar i Sverige och dödar oskyldiga. Två osannolika scenarion idag, men det är något som kan komma att ändras i framtiden i takt med att Ryssland återigen har börjat spänna musklerna, också har vi hotet från IS som bör tas på allvar.

Man kan inte bara vänta på att något ska hända och då börja förhandla. Förhandlingarna måste vara avklarade och påskrivna långt innan något inträffar för att kunna få hjälp.

NATO är en militär organisation som är grundat av USA för att tjäna USAs intressen. USAs intressen är givetvis inte alltid det samma som den Svenska nationens och vårt folks intresse. För inte allt för länge sedan hade Sverige en armé som var den 4:e störst i världen som dessutom var relativt modernt utrustad. I dag kan våran armé försvara Stockholm i max en vecka enligt ÖB: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bara-ett-omrade-kan-forsvar...

Så låt säga att NATO avfyrar kärnvapen ifrån Svenskt territorium mot Ryssland och Ryssland svarar. Sa kan jag upplysa min herre om att Sverige har inget antirobot system likt USA själva har. Att smyga in vårt land i NATO är ett svek mot vårt folk plus nation och neutralitet.

Medlem

Reggade du dig här för att prata om detta? Som att du vill upplysa folk om något eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Varangian:

Så låt säga att NATO avfyrar kärnvapen ifrån Svenskt territorium

Tror inte det spelar någon roll om USA gör det från sverige eller norge i det här fallet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Fria Tider är en ren propagandasida för SD och SvP, de har ofta extremt tveksamma källor och saknar all form av källkritik.

Du är ju precis så jävla dum som jag alltid trott. Du kan ju själv kolla på filmen i fråga som de snällt länkar till.

Alltså vänsterextremister, herregud...

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Athaleos:

Fria Tider är en ren propagandasida för SD och SvP, de har ofta extremt tveksamma källor och saknar all form av källkritik.

Du är ju precis så jävla dum som jag alltid trott. Du kan ju själv kolla på filmen i fråga som de snällt länkar till.

Alltså vänsterextremister, herregud...

Är jag en vänsterextremist? Jag sysslar med aktivism där jag försöker rekrytera väljare åt oss i vänstern, gör det mig en vänsterextremist?

Avstängd

NATO får endast verka i Sverige på inbjudan av svenska regeringen. I filmen så övar NATO insats med sin snabbinstatsstyrka i södra Sverige. Tillsammans med Sverige slåss man mot fienden. Inte MOT Sverige.

Sverige har aldrig haft fjärde största armén (iaf inte i modern tid) och neutrala har vi typ aldrig varit och bör inte bli det heller. Varför kolla på om grannländerna angrips?

Skribent
Skrivet av Cane:
Skrivet av Athaleos:

Fria Tider är en ren propagandasida för SD och SvP, de har ofta extremt tveksamma källor och saknar all form av källkritik.

Du är ju precis så jävla dum som jag alltid trott. Du kan ju själv kolla på filmen i fråga som de snällt länkar till.

Alltså vänsterextremister, herregud...

Alltså högerextremister, herregud...

Det går att föra en diskussion kring politik utan att kalla varandra för namn.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av REALIN:

NATO får endast verka i Sverige på inbjudan av svenska regeringen. I filmen så övar NATO insats med sin snabbinstatsstyrka i södra Sverige. Tillsammans med Sverige slåss man mot fienden. Inte MOT Sverige.

Sverige har aldrig haft fjärde största armén (iaf inte i modern tid) och neutrala har vi typ aldrig varit och bör inte bli det heller. Varför kolla på om grannländerna angrips?

Om du tittar på videon ifrån Pentagon så handlar den om att slå ned fredsaktivister i Sverige.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Athaleos:

Fria Tider är en ren propagandasida för SD och SvP, de har ofta extremt tveksamma källor och saknar all form av källkritik.

Du är ju precis så jävla dum som jag alltid trott. Du kan ju själv kolla på filmen i fråga som de snällt länkar till.

Alltså vänsterextremister, herregud...

Alltså högerextremister, herregud...

Det går att föra en diskussion kring politik utan att kalla varandra för namn.

Videon kommer ifrån Pentagon så kom med något bättre än att försöka trolla bort Sveriges neutralitet.

Medlem
Skrivet av Varangian:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Athaleos:

Fria Tider är en ren propagandasida för SD och SvP, de har ofta extremt tveksamma källor och saknar all form av källkritik.

Du är ju precis så jävla dum som jag alltid trott. Du kan ju själv kolla på filmen i fråga som de snällt länkar till.

Alltså vänsterextremister, herregud...

Alltså högerextremister, herregud...

Det går att föra en diskussion kring politik utan att kalla varandra för namn.

Videon kommer ifrån Pentagon så kom med något bättre än att försöka trolla bort Sveriges neutralitet.

Johan gjorde ju precis som vad Cane gjorde och började kalla andra sidan för extremist.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Varangian:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Athaleos:

Fria Tider är en ren propagandasida för SD och SvP, de har ofta extremt tveksamma källor och saknar all form av källkritik.

Du är ju precis så jävla dum som jag alltid trott. Du kan ju själv kolla på filmen i fråga som de snällt länkar till.

Alltså vänsterextremister, herregud...

Alltså högerextremister, herregud...

Det går att föra en diskussion kring politik utan att kalla varandra för namn.

Videon kommer ifrån Pentagon så kom med något bättre än att försöka trolla bort Sveriges neutralitet.

Johan gjorde ju precis som vad Cane gjorde och började kalla andra sidan för extremist.

Ja men den första så kallade vänster aktivisten ville inte läsa på Friatider pga att han påstod att de hade dåliga källor. När källan i det här fallet var Pentagon själva. Då är man väll minst sagt extrem i sitt politiska tänkande eller?

Medlem
Skrivet av Varangian:

Ja men den första så kallade vänster aktivisten ville inte läsa på Friatider pga att han påstod att de hade dåliga källor. När källan i det här fallet var Pentagon själva. Då är man väll minst sagt extrem i sitt politiska tänkande eller?

Det är ganska stor skillnad på vara källkritisk och vänsterextremist.

Tex. majoriteten av aftonbladets nyheter och inlägg är sanning och har en bra källa, men så kommer det med jämna mellanrum något som är helt galet åt helvete.
Därför kommer jag alltid vara kritisk mot deras nyheter och alltid titta på mer seriösa tidningar.

Det gör inte mig till en vänster eller högerextremist. Det gör mig jävligt kritisk när det gäller oseriösa tidningar och tveksamt innehåll.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Varangian:

Ja men den första så kallade vänster aktivisten ville inte läsa på Friatider pga att han påstod att de hade dåliga källor. När källan i det här fallet var Pentagon själva. Då är man väll minst sagt extrem i sitt politiska tänkande eller?

Det är ganska stor skillnad på vara källkritisk och vänsterextremist.

Tex. majoriteten av aftonbladets nyheter och inlägg är sanning och har en bra källa, men så kommer det med jämna mellanrum något som är helt galet åt helvete.
Därför kommer jag alltid vara kritisk mot deras nyheter och alltid titta på mer seriösa tidningar.

Det gör inte mig till en vänster eller högerextremist. Det gör mig jävligt kritisk när det gäller oseriösa tidningar och tveksamt innehåll.

Man bör vara källkritisk till all form av medierapportering. Då de som äger medierna formar din syn på hur du ser på omvärlden osv. Dock så är det Pentagon själva som var källan i det här fallet. Och anser man att det inte räknas som källa pga man inte gillar sidan pga politiska orsaker så anser iaf jag att man är extrem.

1
Skriv svar