Medlem
Destiny

Halloj!
Måste fråga lite om Destiny. Har påbörjat spelet för cirka 3 dagar sedan och känner mig lite vilsen ärligt talat. Ibland dyker andra människor upp i mitt spel men de verkar liksom inte medverka i mina uppdrag alltid utan bara ibland. Kan någon förklara hur det funkar? Först klarade jag två "banor" och de blev avbockade som färdiga men sen den tredje banan jag körde så bara fortsätter den och fortsätter med oändligt antal uppdrag som alla liknar varandra.
Kanske ska tillägga att jag spelar bara på "Earth" än så länge.
Har ställt min multiplayer inställning på "publik" för jag tänkte det vore trevligt att spela med andra online.

Medlem

Den som man kan spela oändligt är patrol, där man plockar upp beacons för uppdrag(görs för reputation och uppgraderingsmaterial). Finns på alla planeter. Folk kan komma och gå ute i det öppna även ifall du kör missions, tills du kommer in i mer stängda områden.

Strikes är det ända som du kommer bli ihopparad med andra spelare, för missions kommer du behöva hitta någon i tower eller vänner.

Medlem

aha okej. Tack för att du klargjorde lite för mig!
Men vad är strikes då? Är det när det kommer flera vågor av fiender? Alltså inget mission

Skägg.
10 Chambers

Strikes är motsvarande dungeons i onlinespel, en utmaning för tre personer som avslutas med en eller flera bossar.


signatur
Medlem

Strikes finns det 1/2 per planet för övrigt. Tror dom är markerade av tre vinklar på ikonen.

Sen när du väl blir 20+ så kommer du kunna välja vanguard där du kommer kunna få upp till 100 vanguard marks / vecka.

Veckorna resettas kl 11 på tisdagar förövrigt.

Medlem

Ok kanon. Tack snälla för infon!

1
Skriv svar