Playstation 4 – prova på multiplayer gratis under helgen

Robot
Playstation 4 – prova på multiplayer gratis under helgen
Inaktiv
Playstation 4 – prova på multiplayer gratis under helgen

Kommer ihåg när folk retade xbox spelarna för just sånt här, men tänk vad tiderna förändras...

Medlem

Va schysst, blir väl lite multiplayer i NHL och Fifa då:)

Inaktiv

Hur kan det kosta att spela mot varandra?

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Hur kan det kosta att spela mot varandra?

Kostar att hålla uppe PSN servrarna??

Inaktiv

I 7 år har man fått höra en massa whine om att Xbox live kostar.

Nu är folket tysta.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Hur kan det kosta att spela mot varandra?

För att servrar inte är gratis?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:
Skrivet av Raklödder:

Hur kan det kosta att spela mot varandra?

För att servrar inte är gratis?

Skrivet av erson:
Skrivet av Raklödder:

Hur kan det kosta att spela mot varandra?

Kostar att hålla uppe PSN servrarna??

Tur att det inte kostar någonting att hålla igång servers för pc-spel då

Medlem
Skrivet av marre910:
Skrivet av Json_81:
Skrivet av Raklödder:

Hur kan det kosta att spela mot varandra?

För att servrar inte är gratis?

Skrivet av erson:
Skrivet av Raklödder:

Hur kan det kosta att spela mot varandra?

Kostar att hålla uppe PSN servrarna??

Tur att det inte kostar någonting att hålla igång servers för pc-spel då

Bara för sakens skull, vilket PC-Exklusivt spel har gratis servrar?
(PC-Exklusivt skrev jag då PS/XBOX spelarna likväl kanske betalar PC-spelarnas servrar )

Medlem
Skrivet av marre910:
Skrivet av Json_81:
Skrivet av Raklödder:

Hur kan det kosta att spela mot varandra?

För att servrar inte är gratis?

Skrivet av erson:
Skrivet av Raklödder:

Hur kan det kosta att spela mot varandra?

Kostar att hålla uppe PSN servrarna??

Tur att det inte kostar någonting att hålla igång servers för pc-spel då

Det kostar väl att ha servers i Battlefield 4 om jag inte mins fel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av marre910:
Skrivet av Json_81:
Skrivet av Raklödder:

Hur kan det kosta att spela mot varandra?

För att servrar inte är gratis?

Skrivet av erson:
Skrivet av Raklödder:

Hur kan det kosta att spela mot varandra?

Kostar att hålla uppe PSN servrarna??

Tur att det inte kostar någonting att hålla igång servers för pc-spel då

Fast det gör det ju. PSN´s servrar är gissningsvis väldigt stora i jämförelse med ett valfritt spel´s servrar.

Medlem
Skrivet av hansen:

Bara för sakens skull, vilket PC-Exklusivt spel har gratis servrar?
(PC-Exklusivt skrev jag då PS/XBOX spelarna likväl kanske betalar PC-spelarnas servrar )

Guild Wars 2, CSGO, Dota 2, Starcraft 2.

4 populära spel i 4 olika genres. Populära online, PC-exklusiva, ingen månadskostnad.

Vad vinner jag?

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Hur kan det kosta att spela mot varandra?

För att Sony är giriga jävlar. Var gratis till PS3 så fattar inte hur dom kan hugga sina kunder i ryggen såhär.

Men samtidigt missar man jävligt mycket om man inte har PS+. 6 spel i månaden för ca 40kr månaden är inte dåligt. Speciellt med tanke på att många spelen skulle kosta många gånger det beloppet på steamrea eller liknande.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det var då ett Whine. Jag är glad att man fick spela gratis under ps3 tiden. Tider och affärsmodeller förändras, inget består.

Jag tycker mig även fått bra valuta spelmässigt det senaste året på psn+.

Sen gällande PC-spel:
Guild wars: en av deras stora selllingpoints var ju gratis servrar

Csgo: är det valve som betalar, eller communityn som hostar servrar som det var förr i tiden med cs?

Dota2:http://venturebeat.com/2014/01/22/doat-2-made-around-80-million-in-microtransaction-revenues-in-2013-according-to-analyst-firm/ drog dom in 80 Mill dollar 2013 så är nog serverdriften ingen trång sektor.

Sc2: samma sak här, hela konceptet battle.net är nog väl förankrat inom blizzards marknad/strategi.

Problemet är att inget av detta går rakt av att jämföra med att dryfta servera för ps4/Xbox one då båda dom delarna är mkt mer tajt knutna till själva plattformen, och det är ju då en plattform som inte drivs eller ägs av utgivaren av spelet.

Alternativet bortom att MS/Sony tar betalt är ju istället att varje enskild utgivare av spel på nått sätt antingen ska drifta servrar eller betala för den kapacitet dom använder,

Jag tycker på det hela att modellen ändå funkar bra, samtidigt som dom som ej vill spela online slipper betala. Tvivlar på att det hade blivit billigare för slutkörd om istället varje enskilt utvecklare som ville ha onlinekapacitet fått lägga på för att täcka serverdriften. Samtidigt som nu även Sony/ms kan hjälpa till med drift och skala in kapacitet där det behövs.

Medlem
Skrivet av whoo:

Det var då ett Whine. Jag är glad att man fick spela gratis under ps3 tiden. Tider och affärsmodeller förändras, inget består.

Jag tycker mig även fått bra valuta spelmässigt det senaste året på psn+.

Sen gällande PC-spel:
Guild wars: en av deras stora selllingpoints var ju gratis servrar

Csgo: är det valve som betalar, eller communityn som hostar servrar som det var förr i tiden med cs?

Dota2:http://venturebeat.com/2014/01/22/doat-2-made-around-80-million-in-microtransaction-revenues-in-2013-according-to-analyst-firm/ drog dom in 80 Mill dollar 2013 så är nog serverdriften ingen trång sektor.

Sc2: samma sak här, hela konceptet battle.net är nog väl förankrat inom blizzards marknad/strategi.

Problemet är att inget av detta går rakt av att jämföra med att dryfta servera för ps4/Xbox one då båda dom delarna är mkt mer tajt knutna till själva plattformen, och det är ju då en plattform som inte drivs eller ägs av utgivaren av spelet.

Alternativet bortom att MS/Sony tar betalt är ju istället att varje enskild utgivare av spel på nått sätt antingen ska drifta servrar eller betala för den kapacitet dom använder,

Jag tycker på det hela att modellen ändå funkar bra, samtidigt som dom som ej vill spela online slipper betala. Tvivlar på att det hade blivit billigare för slutkörd om istället varje enskilt utvecklare som ville ha onlinekapacitet fått lägga på för att täcka serverdriften. Samtidigt som nu även Sony/ms kan hjälpa till med drift och skala in kapacitet där det behövs.

Svårt att tro att det är gratis för speltillverkarna att ha servers hos Microsoft/Sony. Så blir båda spelare och speltillverkare som betalar till Microsoft/Sony.
Sen så kostar det tydligen att bara släppa en patch till ett spel om jag har förståt rätt.

Medlem

Nej tack. Betalar inte för någonting som borde vara gratis och tar inte del av någon "tjänst till konsumenterna" när de äntligen får tillgång till andra halvan av deras fullprisspel under en begränsad tid.

jkw
Medlem

Att spela på en PlayStation 4 utan PlayStation Plus är som att rita en smörgås när man är hungrig.

Inaktiv
Skrivet av Burtas:
Skrivet av whoo:

Det var då ett Whine. Jag är glad att man fick spela gratis under ps3 tiden. Tider och affärsmodeller förändras, inget består.

Jag tycker mig även fått bra valuta spelmässigt det senaste året på psn+.

Sen gällande PC-spel:
Guild wars: en av deras stora selllingpoints var ju gratis servrar

Csgo: är det valve som betalar, eller communityn som hostar servrar som det var förr i tiden med cs?

Dota2:http://venturebeat.com/2014/01/22/doat-2-made-around-80-million-in-microtransaction-revenues-in-2013-according-to-analyst-firm/ drog dom in 80 Mill dollar 2013 så är nog serverdriften ingen trång sektor.

Sc2: samma sak här, hela konceptet battle.net är nog väl förankrat inom blizzards marknad/strategi.

Problemet är att inget av detta går rakt av att jämföra med att dryfta servera för ps4/Xbox one då båda dom delarna är mkt mer tajt knutna till själva plattformen, och det är ju då en plattform som inte drivs eller ägs av utgivaren av spelet.

Alternativet bortom att MS/Sony tar betalt är ju istället att varje enskild utgivare av spel på nått sätt antingen ska drifta servrar eller betala för den kapacitet dom använder,

Jag tycker på det hela att modellen ändå funkar bra, samtidigt som dom som ej vill spela online slipper betala. Tvivlar på att det hade blivit billigare för slutkörd om istället varje enskilt utvecklare som ville ha onlinekapacitet fått lägga på för att täcka serverdriften. Samtidigt som nu även Sony/ms kan hjälpa till med drift och skala in kapacitet där det behövs.

Svårt att tro att det är gratis för speltillverkarna att ha servers hos Microsoft/Sony. Så blir båda spelare och speltillverkare som betalar till Microsoft/Sony.
Sen så kostar det tydligen att bara släppa en patch till ett spel om jag har förståt rätt.

MS erbjuder gratis dedikerade servrar till alla utvecklare om de vill ha, inklusive indie-utvecklare. Sony kör p2p. Det kostar ingenting att lappa spelen längre.

Medlem

spara era pengar o köp ett steambox nästa år. Konsoler man inte kan uppgradera o massa begränsningar är inte direkt framtiden.

Inaktiv
Skrivet av gorman:

spara era pengar o köp ett steambox nästa år. Konsoler man inte kan uppgradera o massa begränsningar är inte direkt framtiden.

Nej jag spelade på PS2:an i 6-7 år och på min 360 i ca 5 år. Helt bortkastade pengar.

Medlem
Skrivet av jkw:

Att spela på en PlayStation 4 utan PlayStation Plus är som att rita en smörgås när man är hungrig.

Inte för oss som är ointresserade av multiplayer. Jag spelar spel för storyn/sandboxelementen, inte för att spela mot andra.

Medlem
Skrivet av gorman:

spara era pengar o köp ett steambox nästa år. Konsoler man inte kan uppgradera o massa begränsningar är inte direkt framtiden.

Spelar ingen roll när Valve optimerar spelen efter billiga laptops.
Cs:go kan man maxa på en dator med sämre hårdvara än en ps4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det verkar som det vuxit fram en ansenlig grupp off-line spelare? Annars hade väl aldrig en sån här drive ägt rum.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Det verkar som det vuxit fram en ansenlig grupp off-line spelare? Annars hade väl aldrig en sån här drive ägt rum.

Det har väl alltid funnits "en ansenlig grupp off-line spelare", särskilt bland oss som är 30+ och hade passerat tonåren innan internet dök upp i var mans hem. Alla som spelade spel släpade ju inte 20 kg dator hem till en polare varje dag för att kunna spela Quake mot varandra.

Personligen så har jag nästan aldrig spelat multiplayer, eftersom jag inte tycker det är roligt. Oftast så måste man lägga ner ett ohyggligt antal timmar för att ens ha en chans, och alla kan inte spela CS åtta timmar per dag. Även om jag kunde så skulle jag inte vilja det, eftersom det skulle kännas som ett jobb. Spel för mig handlar om story, om upplevelse, inte om att tävla mot andra.

Fast jag måste erkänna att Quake Live är rätt kul, fast jag vill be om ursäkt till de som var i mitt lag igår, när jag testade det för första gången. Förlåt. xD

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av gorman:

spara era pengar o köp ett steambox nästa år. Konsoler man inte kan uppgradera o massa begränsningar är inte direkt framtiden.

Nej jag spelade på PS2:an i 6-7 år och på min 360 i ca 5 år. Helt bortkastade pengar.

Visst vissa bryr sig inte om grafik, bilduppdatering osv. Har en kompis som nyss köpte en teve som han skulle spela på med sin dator, den hade bara HD, alltså inte full-hd. Han bryr sig inte så mycket om det o verkar inte ens se skillnad vilket många inte verkar göra. Jag skulle aldrig kunna sitta o spela på en konsol i så många år när det finns så mycket bättre, fast det kostar ju mycket mer oxå men det är jag villig att lägga pengar på då det är mitt intresse. Ska man bara casual-spela ett par dagar i veckan då räcker en konsol helt klart, inte värt o lägga massa pengar på det då.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av gorman:

spara era pengar o köp ett steambox nästa år. Konsoler man inte kan uppgradera o massa begränsningar är inte direkt framtiden.

Spelar ingen roll när Valve optimerar spelen efter billiga laptops.
Cs:go kan man maxa på en dator med sämre hårdvara än en ps4.

De optimerar inte alla spel som släpps på steam vad jag vet, tror inte du kommer kunna maxa Left 4 dead 3 på en laptop. Eller typ GTA V. Om 3-5 år börjar hårdvaran i din Steambox att bli utdaterad o du kan inte längre maxa de senaste spelen men då kan man enkelt uppgradera den genom o byta ut väsentliga delar. Frågan är om du ens kan maxa senaste Unreal-grafikmotorn i en "next-gen" konsol. Den som används flitigt nu i spel är 10 år gammal. CS:GO använder sig av Source motorn som även den är 10 år gammal så inte så konstigt att det går att maxa det.

Medlem
Skrivet av gorman:

CS:GO använder sig av Source motorn som även den är 10 år gammal så inte så konstigt att det går att maxa det.

Har ingen betydelse för 3D modeller och grafiska effekter är något Valve håller nere med för att hålla systemkraven nere.
HL2 när det släpptes var även det spelet anpassat för söliga datorer (6600GT) så det är inget nytt Valve har gjort.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar