Nvidia slår hål på myter om månlandningen

Robot
Nvidia slår hål på myter om månlandningen
Medlem
Nvidia slår hål på myter om månlandningen

Döh... Nvidia är ju med i konspirationen!

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Döh... Nvidia är ju med i konspirationen!

Precis... Jävla USA Bolag. Dom vill bara styra. LYSSNA INTE

http://i.imgur.com/JQGoxod.png

Medlem

illuminatí sees you ALL!! MOHOHOHOHOHAHAHAAA

Nej men seriöst, inte för att jag tror på den här konspirationen, men borde det inte vara ännu lättare att bevisa att människan har varit i månen?

Vi har super avancerade sateliter rikade mot jorden som kan ka när bilder i hd kvalitet. Så kan inte nån bara rikta en sån mot månen och tada, bild på månlandare i hd kvalitet!

Eller så ber man en miljardär att bygga en rymdraket..

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Nej men seriöst, inte för att jag tror på den här konspirationen, men borde det inte vara ännu lättare att bevisa att människan har varit i månen?

Nvidia skiter fullständigt i om det är fejk eller inte. Det här är bara en demonstration för att visa hur bra grafikkorten är på beräkna ljuskällor och raytracing.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har aldrig tvekan en sekund om att USA varit på månen. Konspirationsteorierna är idiotiska.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

illuminatí sees you ALL!! MOHOHOHOHOHAHAHAAA

Nej men seriöst, inte för att jag tror på den här konspirationen, men borde det inte vara ännu lättare att bevisa att människan har varit i månen?

Vi har super avancerade sateliter rikade mot jorden som kan ka när bilder i hd kvalitet. Så kan inte nån bara rikta en sån mot månen och tada, bild på månlandare i hd kvalitet!

Eller så ber man en miljardär att bygga en rymdraket..

Medlem

Det var mycket intressant!


signatur

autograph

Medlem

Däremot är det fascinerande hur bra satellitsändningar vi har, men ljudet från astronauter och Red Bull-hopparen är givetvis alltid helt fantastiskt uruselt. Är det så svårt att göra mikrofoner som fungerar bra i den miljön?

Edit: ...och kosmonauter och taikonauter låter lika dåligt.

Medlem

Jag tror inte på teorin att det skulle vara fejkat, men OM jag hade gjort det så hade inte det här varit ett bevis för någonting.

Det är ungefär som "Magiker" på TV, bara för att det står folk och ser chockade ut när han trollar bort något, bevisar ju inget, eftersom det är på TV.

Häftig idé dock och väldig bra gjort av nVidia.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Däremot är det fascinerande hur bra satellitsändningar vi har, men ljudet från astronauter och Red Bull-hopparen är givetvis alltid helt fantastiskt uruselt. Är det så svårt att göra mikrofoner som fungerar bra i den miljön?

Edit: ...och kosmonauter och taikonauter låter lika dåligt.

I rymden kan ingen höra dig skrika.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av ulrik.borg:

Däremot är det fascinerande hur bra satellitsändningar vi har, men ljudet från astronauter och Red Bull-hopparen är givetvis alltid helt fantastiskt uruselt. Är det så svårt att göra mikrofoner som fungerar bra i den miljön?

Edit: ...och kosmonauter och taikonauter låter lika dåligt.

I rymden kan ingen höra dig skrika.

I filmer och serier går det!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av ulrik.borg:

Däremot är det fascinerande hur bra satellitsändningar vi har, men ljudet från astronauter och Red Bull-hopparen är givetvis alltid helt fantastiskt uruselt. Är det så svårt att göra mikrofoner som fungerar bra i den miljön?

Edit: ...och kosmonauter och taikonauter låter lika dåligt.

I rymden kan ingen höra dig skrika.

I filmer och serier går det!

Glöm inte explosionerna!

Medlem

dat amerikanz wus on teh mewn

Medlem

*håller för öronen* lallalalalala......tar på mig foliehatten igen!

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Däremot är det fascinerande hur bra satellitsändningar vi har, men ljudet från astronauter och Red Bull-hopparen är givetvis alltid helt fantastiskt uruselt. Är det så svårt att göra mikrofoner som fungerar bra i den miljön?

Edit: ...och kosmonauter och taikonauter låter lika dåligt.

I think youre onto something!

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Däremot är det fascinerande hur bra satellitsändningar vi har, men ljudet från astronauter och Red Bull-hopparen är givetvis alltid helt fantastiskt uruselt. Är det så svårt att göra mikrofoner som fungerar bra i den miljön?

Edit: ...och kosmonauter och taikonauter låter lika dåligt.

Att det låter skit beror på många saker. Kommunikationstekniken är i många fall gammal. Man är även väldigt begränsad till bandbredd ute i rymden och prioriterar bild före ljud. Det är också en väldigt högljudd miljö på farkosterna och på ISS, i vissa fall betydligt högre än vanlig samtalsnivå (tänk serverhall). Sen så förekommer det även mer kosmiska störningar i rymden som kan påverka elektroniken.

Allt detta gör att NASA tvingas filtrera bort många frekvenser för att man ska höra vad astronauterna säger. Sen låter det ju förstås coolare med skitkvalité

Medlem

"...not because they are easy, but because they are hard". Underbart

Cool grej att ta sig för iaf.

Jag skulle gärna vilja att de förklarade det bättre hur astronauterna lyckades ta så perfekta fotografier med sina Hasselblad-kameror. De kunde bara peka dem åt ett visst håll, inte titta i någon sökare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av ulrik.borg:

Däremot är det fascinerande hur bra satellitsändningar vi har, men ljudet från astronauter och Red Bull-hopparen är givetvis alltid helt fantastiskt uruselt. Är det så svårt att göra mikrofoner som fungerar bra i den miljön?

Edit: ...och kosmonauter och taikonauter låter lika dåligt.

I rymden kan ingen höra dig skrika.

I filmer och serier går det!

Inte i Firefly och Serenity (om jag inte missminner mig;))


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

[quote=Bojkott]

Skrivet av MasterKJK:

illuminatí sees you ALL!! MOHOHOHOHOHAHAHAAA

Nej men seriöst, inte för att jag tror på den här konspirationen, men borde det inte vara ännu lättare att bevisa att människan har varit i månen?

Vi har super avancerade sateliter rikade mot jorden som kan ka när bilder i hd kvalitet. Så kan inte nån bara rikta en sån mot månen och tada, bild på månlandare i hd kvalitet!

Eller så ber man en miljardär att bygga en rymdraket..

Jag ser lite pixlar och man skall ta deras ord på att det är månlandaren? Det spelar i samma division som varför bilder på monster, ufo och spöken alltid är ur fokus och asdålig upplösning.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag skulle gärna vilja att de förklarade det bättre hur astronauterna lyckades ta så perfekta fotografier med sina Hasselblad-kameror. De kunde bara peka dem åt ett visst håll, inte titta i någon sökare.

Det var Hasselblad 2.1? Nej men allvarligt, du menar att dom skickade med astronauterna kameror som inte kunde ta så fina bilder, medans dom egentligen inte skickade några astronauter alls, utan använde mycket bättre kameror i en studio någonstans och SA att dom hade skickat med kameror som inte kunde ta bilder av en sådan kvalitet som dom därefter visade upp för omvärlden? Det betyder ju att Michael Fassbender ÄR Ewan McGregor, fast utan musch!!1!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag skulle gärna vilja att de förklarade det bättre hur astronauterna lyckades ta så perfekta fotografier med sina Hasselblad-kameror. De kunde bara peka dem åt ett visst håll, inte titta i någon sökare.

Men finns det nån info om hur många bilder de tog allt som allt? de bilder som vi sett kanske bara är en liten del av alla som togs, resten var värdelösa.

ZF
Medlem

haha fail. detta bevisar ju främst bara att en månlandning kan fejkas.

Medlem

Tror såklart också att människan varit på månen! Den stora frågan är om USA var där 1969 eller inte. Jag tror att de var det. Men i ärlighetens namn så hade de ju en kapplöpning med sovjet som kan ha gett dem en anledning att fejka det för att vara "först". Det kommer nog alltid diskuteras om detta.
Att de var där senare råder det ju dock inga tvivel om.

Vad Nvidia visar i denna video tycker jag inte har så mycket med att bevisa eller motbevisa att göra utan mer visar hur kraftiga deras grejor är :).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Ender:

"...not because they are easy, but because they are hard". Underbart

Cool grej att ta sig för iaf.

Tokiga foliehattar! Get a life...


signatur

Sur, gammal och cynisk..

ZF
Medlem
Skrivet av Freddan:

Tror såklart också att människan varit på månen! Den stora frågan är om USA var där 1969 eller inte. Jag tror att de var det. Men i ärlighetens namn så hade de ju en kapplöpning med sovjet som kan ha gett dem en anledning att fejka det för att vara "först". Det kommer nog alltid diskuteras om detta.
Att de var där senare råder det ju dock inga tvivel om.

Vad Nvidia visar i denna video tycker jag inte har så mycket med att bevisa eller motbevisa att göra utan mer visar hur kraftiga deras grejor är :).

om man bara ser det ur tekniskt perspektiv så är det kanske snarare Tyskland som var först. men ivf, segraren skriver historien, oavsett vad hen skriver eller hur hen segrade.

1
Skriv svar