Lämna in våldsamma spel - få glass från Ben & Jerry

Inaktiv

Då associerar han ju våld med glass.......!
Återigen kommentarer som inte riktigt förstår vad glorifieringen av vad våld leder till:

VÅLD LEDER INTE TILL VÅLD - DET LEDER TILL APATI/AVTRUBBNING FÖR VÅLD

"In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends" MLK

Rikta moralpaniken mot det!

Konkret exempel: Om du tittade på nyheterna en hel dag (24 tim). Med en nyhetsperiod på 5 min som upprepade sig under 24 timmar. Med massa våld och du ser till i med barn bli skjutna i huvet.
På ett dygn blir det ca 450 gånger.

Första gången blir du riktgt ledsen och upprörd.
Andra gången inte riktigt lika ledsen.
450 gången - haha jävla noob.

Nej men ni förstår - du blir avtrubbad. Detta är det farliga med media - apatin o avtrubbningen. Du kanske säger att du skulle känna samma sak, nej du skulle inte "orka känna" så.

80-90 generationen har varit relativt apatiska inför Irak kriget och allt som händer i världen. Helt och hållet tvärtom hippie-rörelsen. Go hippies.

Skillnaden mellan film och spel: Du sitter inte 8+ framför en TV och tittar på så pass mkt våld som i ett spel. Du tröttnar först o främst. Ett spel kan du spela under mkt större utsträckning och har inte alls så koncentrerat våld som i serier. Om man skulle mäta tiden våld blir det inte spec mkt.

P.S självklart finns det också andra faktorer

Medlem

Mer socker är väl det sista jänkarna behöver...

Skrivet av Wedic:

1. Gå in på prisjakt
2. Beställ hem de billigaste våldsamma spelen som finns att hitta (ligger på omkring 8 kr).
3. Gå och hämta ut glass till ett värde av 30-40 spänn.
4. Kräng lite glass till jobbkamrater/klasskamrater.
5. Bli rik och fet på samma gång.

Föreställer mig vad jag skulle gjort om detta kom till Sverige...

Det där var det första jag kom att tänka på

Medlem

Om ändå Kain lämnat tillbaks sina våldsamma video spel så kanske han inte mördat sin bror Abel :'(.

Medlem

Så dyr som Ben & Jerrys är i Sverige å hade det nästan varit värt det...

Medlem

Synd att detta finns i Sverige, skulle med nöje lämna in massa av mina gamla spel för gratis glass!

Medlem

Marla Hedlund är lätt en svenskättling! Säger väl allt...

Medlem

Fin produktplacering på FZ.. har inte varit sugen på Ben & jerrys på 1 år, fick lov att köpa hem en idag
Fucking FZ.

Medlem

Byta bort ett spel (värde 500kr) mot en Ben & Jerry's (värde 30kr). Bra deal!

FM-guru
F.d. Sisyr

Jävla bild, blev sjukt glassugen nu.

Medlem

De borde lämna in sina vapen istället.

Medlem

Jag funderar på vem som står för kalaset, vore rent av tragiskt att använda skattepengar till detta.
Även om det är välgörenhet känns det illa med, tror vem som helst här kan komma på minst 3 saker som är bättre att spendera dom pengarna på änn att ge barn skitdyr glass.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av Ragganof:

Jag funderar på vem som står för kalaset, vore rent av tragiskt att använda skattepengar till detta.
Även om det är välgörenhet känns det illa med, tror vem som helst här kan komma på minst 3 saker som är bättre att spendera dom pengarna på änn att ge barn skitdyr glass.

Ben & Jerry's är inte särskilt dyrt i hemlandet, bara Sverige som ska ha överpriser på allt.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Ragganof:

Jag funderar på vem som står för kalaset, vore rent av tragiskt att använda skattepengar till detta.
Även om det är välgörenhet känns det illa med, tror vem som helst här kan komma på minst 3 saker som är bättre att spendera dom pengarna på änn att ge barn skitdyr glass.

Ben & Jerry's är inte särskilt dyrt i hemlandet, bara Sverige som ska ha överpriser på allt.

vad jag minns så gick en pint på ca 5 dollar(+ skatt), vilket ger ett literpris på över 70kr litern.
prövade gå in på hemglass och kolla lite och där går dom för 3-40 kr litern beroende på vad man köper för glass (1-2l burkar)

Så skulle nog kalla det en hyffsat dyr glass, men även om den inte var jätte dyr. Hade det spelat nån roll? är det ett bra argument mot att man hade kunnat spendera dessa penger på någe bättre?


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Ah, äntligen nåt vettigt att göra av mitt Thor: God of thunder! Plus en hög andra spel. Misstänker att familjen Romero packat bilen full med alla Daikatana som blev över och dragit dit, de bor ju i närheten av Marine....

Medlem

Fy fan för Ben & Jerry's när det finns Häagen-Dazs...

12
Skriv svar