Uppdaterat Steam ger bättre köptips

Robot
Uppdaterat Steam ger bättre köptips

Valve gör det enklare att hitta i den massiva spelkatalogen, som nu har 100 miljoner användare.S

#valve


Medlem
Uppdaterat Steam ger bättre köptips

Steam blir bara bättre och bättre, Origin går motsatta riktningen.

Medlem

Hur många Steam-spel har du? - För många

Medlem

Det korrekta antalet spel som en person ska äga är n+1. Där n är ditt nuvarande antal.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

192 spel 62% av de är ospelade -.-


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Jag har 186 spel på steam, många ospelade. Roligt att det ändå är så många på FZ som har så många spel

Visst, det ser snyggt ut, men de kunde infört en förändring i hela systemet, inte enbart på en sida. Nåväl, det är bra att det rör sig framåt.

Var i helskotta är HL3? Jag börjar tro att det är Gordon Freeman som sitter och kodar den förbaskade hemsidan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Enligt steam så har jag 177 st spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Runt 200, många ospelade då det hängde med Humble-Bundles

Medlem
Medlem

54


signatur

Meep!

Medlem

277 spel på Steam just nu.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Strategy games Due to your recent playtime in other Strategy games
då rekommenderar den CS och CS:Source...

Bättre köptips, eh?

Medlem

Hehe känner mig lite med mindre än 10 spel
Dock 3 spelkoderna till darksider 2 Alien isolation och tomb raider som jag inte reggat ännu, då passerar jag nog 10 spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

118 spel, varav 90% är skräp!

Medlem

404. (397 om man ska vara noggrann. Några spel kommer med två olika klienter för Multiplayer/Singleplayer.)

Medlem
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Jag har 186 spel på steam, många ospelade. Roligt att det ändå är så många på FZ som har så många spel

Blir lätt så med Humble Bundle. "Köp ett spel vill du vill ha, få 5 till du inte vill ha på köpet!"

Medlem
Skrivet av rewoX:

Steam blir bara bättre och bättre, Origin går motsatta riktningen.

Jasså förklara?

Steam har en bedrövlig policy om du vill få tillbaka pengarna för ett spel om det är buggigt skräp eller om det rent utsagt är falsk marknadsföring.

Origin har en betydligt mer kundvänlig policy vilket de ska ha ett stort plus i kanten för. Origin krånglar aldrig heller för mig i alla fall.

Origin ger bort AAA-Titlar gratis också.
Är du inte nöjd med ett spel trots att du har spelat igenom det får du pengarna tillbaka om du kommer med en väl förklarad anledning.

Steam våldtar sina kunder om man bortser från extrema reor.

Medlem

486 spel i skrivande stund.

Medlem
Skrivet av Phaeton:

Det korrekta antalet spel som en person ska äga är n+1. Där n är ditt nuvarande antal.

Sa alla som bara handlar sina spel på GOG. Bara för att det är DRM-fritt så betyder det inte att du äger spelet mer än genom Steam. Båda tjänsterna erbjuder bara försäljning av licenser, inte försäljning av spelet i sig.

Genom GOG så får du varken sälja, byta eller dela dina köp med andra. Så mycket för att "äga" spelen.

aze
Medlem

Hmm, undrar hur det fungerar i praktiken?

Har 820 spel för stunden, kanske startat hälften av dem och spelat en stund för att sedan låta dom fortsätta ligga och samla damm, väger de då tyngre än de spel som inte är startade?

I mitt fall så är de flesta stortitlarna inte ens startade pga. att jag inte har haft tid att sätta mig ner med dom ännu och därför betar jag hellre av "mindre" indie-spel.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Phaeton:

Det korrekta antalet spel som en person ska äga är n+1. Där n är ditt nuvarande antal.

Sa alla som bara handlar sina spel på GOG. Bara för att det är DRM-fritt så betyder det inte att du äger spelet mer än genom Steam. Båda tjänsterna erbjuder bara försäljning av licenser, inte försäljning av spelet i sig.

Genom GOG så får du varken sälja, byta eller dela dina köp med andra. Så mycket för att "äga" spelen.

Ok - jag tror du missade poängen. Men det är lugnt.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Jag tycker de gör allt annat än att ägna sig åt sina spel. Var är HL3? eller HL2 EP3? L4D3? Ny DoD? osv ... Hattar, skins, meningslösa steam uppdateringar och massa annat SK*T bara för att tjäna massa pengar.

Inaktiv

Jag gillar uppdateringen väldigt mycket ^^ Själv har jag lite över 510 spel på mitt Steam-konto.

Inaktiv

Steam var rent skräp i början när cstrike gick över från mod i hl!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av Phaeton:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Phaeton:

Det korrekta antalet spel som en person ska äga är n+1. Där n är ditt nuvarande antal.

Sa alla som bara handlar sina spel på GOG. Bara för att det är DRM-fritt så betyder det inte att du äger spelet mer än genom Steam. Båda tjänsterna erbjuder bara försäljning av licenser, inte försäljning av spelet i sig.

Genom GOG så får du varken sälja, byta eller dela dina köp med andra. Så mycket för att "äga" spelen.

Ok - jag tror du missade poängen. Men det är lugnt.

Kanske det Läste först att alla äger nr1 (alltså färre än 5). Men ser nu att du menade att man ska äga ett mer spel än vad man gör. My bad

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Phaeton:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Phaeton:

Det korrekta antalet spel som en person ska äga är n+1. Där n är ditt nuvarande antal.

Sa alla som bara handlar sina spel på GOG. Bara för att det är DRM-fritt så betyder det inte att du äger spelet mer än genom Steam. Båda tjänsterna erbjuder bara försäljning av licenser, inte försäljning av spelet i sig.

Genom GOG så får du varken sälja, byta eller dela dina köp med andra. Så mycket för att "äga" spelen.

Ok - jag tror du missade poängen. Men det är lugnt.

Kanske det Läste först att alla äger nr1 (alltså färre än 5). Men ser nu att du menade att man ska äga ett mer spel än vad man gör. My bad

Misstänkte det. Jag ville ju bara lite rolig


signatur

The Emperor protects.

Gen
Medlem
Skrivet av Comstedt:

Hur många Steam-spel har du? - För många

Hur många Steam-spel har du varvat? - För få

Medlem

199 spel, spelar kanske 5 stycken regelbundet

12
Skriv svar