Extern hårddisk till xbone råd o tips

Medlem
Extern hårddisk till xbone råd o tips

Tänkte att vi kunde lägga in vilka externa hårddiskar vi köpt och kör med xbone och som vi tycker fungerar bra och ev. tips o trix

Jag kan uppdatera på min tråd med det ni tipsar om och vem så slipper man bläddra igenom hela tråden om den blir lång ?

  1. WD My Passport Ultra 2TB 2.5 USB 3.0 RED / notumforce


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Går det att byta interna disken mot en ssd eller sshd?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Går det att byta interna disken mot en ssd eller sshd?

Byta intern hd gar inte varken pa xbone eller ps4, det ar ju bra att man kan ha en extern pa xbone, har last att den externa hd som man har till xbone den kan man ta med sig till en kompis och spela dom spelen pa hans xbone, stammer det ?

Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av marcus8958:

Går det att byta interna disken mot en ssd eller sshd?

Byta intern hd gar inte varken pa xbone eller ps4, det ar ju bra att man kan ha en extern pa xbone, har last att den externa hd som man har till xbone den kan man ta med sig till en kompis och spela dom spelen pa hans xbone, stammer det ?

Det går på PS4 och jag har gjort det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Som sagt går inte byta den interna som på ps4, Fördelen med extern är ju som sagt att du kan ta med dig dock kom spelet på cd så måste du ha cd med dig.

Ska också gå att säkerhetskopiera spelen till extern disk på nått sätt så att du kan installera från den istället för att ladda ner om du avinstallerat spelet, har dock ej testat det.

Vet inte varför ms valt att göra på detta sättet faktiskt, men men det fungerar:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Men varför ljuger ni om PS4?

Går alldeles utmärkt att byta.

https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/51...


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

KoP
Medlem

Tänker investera i en WD My book v2 4TB. Återkommer med en rapport. Men lät väl fungera utan några större problem.

Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Men varför ljuger ni om PS4?

Går alldeles utmärkt att byta.

https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/51...

ljuger inte, det är helt enkelt okunskap och att man fått felaktig information, det var en Gamestop anställd som sa till mig att det inte gick att byta hd på ps4, vet inte hur höga krav Gamestop har på sina anställda, men dom verkar inte vara speciellt höga.

1
Skriv svar